Hallo,
ik zou graag willen weten of het mogelijk is VoLTE aan te zetten op een One Plus 6T. Met de simkaart van het werk (t-mobile), werkt dit namelijk perfect in dezelfde telefoon.
elaas is het nog niet mogelijk voor mij om dit aan te zetten voor mijn privé abbonement bij Simyo en graag zou ik dit willen aanzetten aangezien de kwaliteit er dermate op vooruit gaat :)
Ik hoor het graag.
Ik als mede klant moet helaas opmerken dat het aanbod geschikte toestellen voor VoLTE ver achter blijft ten opzichte van T-Mobile en Vodafone. Bij beide providers zijn de lijsten met geschikte toestellen vele malen langer en zijn er meer geschikte merken. Als je de lijst van Simyo bekijkt beperkt dit zich tot de iPhone, Samsung, Huawei en Sony.
Hetzelfde zie ik nu ook gebeuren met Esim. Zou eerst voor geschikte iPhones en sommige Android (Pixel 3 en 4) toestellen beschikbaar zijn om te testen. Van dat testen heb ik uiteindelijk niks gemerkt en nu het is uitgerold is het enkel voor iPhones beschikbaar vanaf 2018.
Dat vind ik echt een minpunt. Dus ik ben bang dat dit voorlopig niet zal gebeuren, VoLTE op 1+ toetellen.
Hoi Isene,
Welkom terug op het Simyo Forum!
Voordat ik hier verder op in ga zou ik graag iets duidelijker krijgen wat er precies fout gaat bij het aanzetten van VoLTE op jouw toestel. Kun je 4G bellen wel aanzetten of is de knop in het toestel grijs gekleurd? De knop kun je vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Bellen via 4G.
Ik hoor het graag van je!
Ray, met de eSim mogelijkheden is ons team nog druk bezig. VoLTE heb ik even voor je nagevraagd. Dus ik kom bij je terug.
Groetjes,
Tessanne
Hoi Isene,
Welkom terug op het Simyo Forum!
Voordat ik hier verder op in ga zou ik graag iets duidelijker krijgen wat er precies fout gaat bij het aanzetten van VoLTE op jouw toestel. Kun je 4G bellen wel aanzetten of is de knop in het toestel grijs gekleurd? De knop kun je vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Bellen via 4G.
Ik hoor het graag van je!
Ray, met de eSim mogelijkheden is ons team nog druk bezig. VoLTE heb ik even voor je nagevraagd. Dus ik kom bij je terug.
Groetjes,
Tessanne
Hallo Tessanne,
ik zie helemaal de optie 4G bellen niet in het menu.
Wanneer ik dit probeer met een t-mobile sim staat deze er wel bij en wi-fi bellen ook. Het ligt dus ook niet aan te telefoon en het menu is zeer makkelijk vindbaar :)
Het lijkt er dus op dat Simyo / KPN op een of andere manier VoLTE blockt voor bepaalde toestellen terwijl ze zeker wel de mogelijkheid hebben.
Oneplus staat niet bij de geschikte toestellen zoals ik al eerder opmerkte. Als die lijst incompleet is dan is het misschien handig als dat bijgewerkt wordt. Heb ik ook al eens eerder een opmerking van gemaakt.
https://www.simyo.nl/4g/volte-4g-bellen
Hoi Isene,
Ik heb even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en als het goed is kon je niet bellen via 4G omdat de optie op het netwerk uitstond. We hebben het nu voor je ingeschakeld, dus in theorie zou het gewoon moeten werken. Je moet dan alleen wel even je toestel uit- en aanzetten.
Kun je dat even doen over 15 minuten en me laten weten of het gewerkt heeft?
Groetjes,
Bas
Hoi Isene,
Ik heb even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en als het goed is kon je niet bellen via 4G omdat de optie op het netwerk uitstond. We hebben het nu voor je ingeschakeld, dus in theorie zou het gewoon moeten werken. Je moet dan alleen wel even je toestel uit- en aanzetten.
Kun je dat even doen over 15 minuten en me laten weten of het gewerkt heeft?
Groetjes,
Bas
Hallo Bas,
ik heb het net geprobeerd, helaas zie ik de optie om 4G bellen aan te zetten nog niet verschijnen in mijn instellingen (na het herstarten). Wellicht duurt het nog over voordat het volledig is doorgevoerd? Ik maak gebruik van het APN: KPN4G.nl MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Hoi Isene,
Ik heb even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en als het goed is kon je niet bellen via 4G omdat de optie op het netwerk uitstond. We hebben het nu voor je ingeschakeld, dus in theorie zou het gewoon moeten werken. Je moet dan alleen wel even je toestel uit- en aanzetten.
Kun je dat even doen over 15 minuten en me laten weten of het gewerkt heeft?
Groetjes,
Bas
Hallo Bas,
ik heb het net geprobeerd, helaas zie ik de optie om 4G bellen aan te zetten nog niet verschijnen in mijn instellingen (na het herstarten). Wellicht duurt het nog over voordat het volledig is doorgevoerd? Ik maak gebruik van het APN: KPN4G.nl MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Update: Vandaag ook nog geen succes met VoLTE
Hoi Isene,
Het lijkt er op of de software op jouw telefoon inderdaad niet ondersteund wordt door KPN. Aan de Netwerk Specialist heb ik gevraagd hoe we hier zeker van kunnen zijn. Ik ben nog in afwachting van een antwoord, dus dat hou je nog van me tegoed.
Ray ik heb ook navraag gedaan of de lijst compleet is of dat deze bijgewerkt moet worden.
Groetjes,
Tessanne
Hoi Isene,
Het lijkt er op of de software op jouw telefoon inderdaad niet ondersteund wordt door KPN. Aan de Netwerk Specialist heb ik gevraagd hoe we hier zeker van kunnen zijn. Ik ben nog in afwachting van een antwoord, dus dat hou je nog van me tegoed.
Ray ik heb ook navraag gedaan of de lijst compleet is of dat deze bijgewerkt moet worden.
Groetjes,
Tessanne
Is daar inmiddels al nieuws over?
Hey Ray,
Goed dat je mij hier even op attendeert! Ik heb verder niets te horen gekregen, maar ben direct gaan navragen! Blijkt dat mijn collega (die het voor mij had doorgezet) al reactie had.
Dit is wat wij van KPN zelf te horen hebben gekregen:
Ik heb begrepen dat een deel van de VoLTE instellingen vooraf in de software wordt opgenomen door de leverancier, deze is niet zichtbaar en niet toegankelijk voor de gebruiker. Dus op het moment dat een toestel niet VoLTE geschikt is voor het KPN netwerk, dan is het toestel niet voorzien van de juiste VoLTE instellingen door de leverancier. Op het moment dat een toestel door KPN wordt geleverd, is deze getest door KPN alvorens deze wordt vrijgegeven.
Oftewel: alleen als een toestel door KPN geleverd is, weten we zeker dat de software geschikt is voor VoLTE. Dus dat is helaas niet het antwoord waar ik op had gehoopt.
Groetjes,
Tessanne
Oftewel je moet je telefoon bij KPN hebben gekocht hetzij middels een abonnement of die zij zelf ook verkopen?
Hey Ray
Oftewel: alleen als een toestel door KPN geleverd is, weten we zeker dat de software geschikt is voor VoLTE. Dus dat is helaas niet het antwoord waar ik op had gehoopt.
Groetjes,
Tessanne
Daarbij is het ook niet echt een antwoord op mijn vraag over die lijst geschikte toestellen. KPN heeft wel meer toestellen dan die op de huidige lijst staan.
Hoi Ray,
Tessanne werkt vandaag niet maar wat ze denk ik bedoelt te zeggen is dat we het toestel van OnePlus in ieder geval niet gegarandeerd VoLTE kunnen geven als het toestel niet door de leverancier geschikt is gemaakt voor VoLTE van KPN. Maar dat moet ze zelf nog maar even bevestigen
Wat die lijst betreft zul je ook even moeten afwachten, heeft niet zoveel zin als ik daar nu ook lijntjes voor ga uitzetten
Groetjes,
Bas
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.