Skip to main content

.

Hallo allen,



Ik heb sinds juli 4G internet aangesloten op mijn mobiele telefoon (Samsung Note 4) en mijn internet bundel verhoogt naar 2GB. Het probleem waar ik nu dus steeds weer tegenaan loop, en de reden waarom ik heb geupgrade naar 4G is, dat bepaalde apps gewoon totaal niet werken op mijn mobiele internet verbinding. Hieronder ervaar ik de meeste problemen met Snapchat (die het totaal niet doet!), Internetbankieren, Facebook, Instagram, Google Translate om er maar een paar te noemen.



Ik betaal nu dus al een tijdje voor 4G en een verhoogde internet bundel, waar ik dus totaal niks aan heb.



Is dit iets wat ligt aan jullie netwerk? Of ligt het aan mijn telefoon? Want ik zou graag een goed functionerende abonnement willen hebben bij Simyo of elders. Daar betaal ik ook voor.



Alvast bedankt.



Met vriendelijke groet,



M
Hoi d3light, welkom op het Simyo forum 🙂.



Goed dat je hier contact over opneemt. Het is namelijk een erg vreemd verhaal dat deze apps het niet willen doen op je telefoon. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het door het KPN netwerk komt, maar dat er echt iets vreemds staat in de telefoon. Ondanks dat heb ik toch je 4G opnieuw geactiveerd op je aansluiting.



Om deze activering goed te laten verlopen, vraag ik je om je telefoon uit te zetten en voor 15 minuten je simkaart uit je telefoon te halen. Hierna kun je meteen testen of de apps het goed doen! Als dit niet de oplossing is, check dan de internet instellingen van je Samsung Note 4.



Laat je me weten of mijn tips effect hebben gehad?



Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,



Ik heb zojuist gedaan wat je van me vroeg, maar het heeft niet mogen helpen. Ik kan Snapchat nog steeds niet naar behoren gebruiken en Facebook herlaad steeds weer de berichten die al geladen waren als ik mijn newsfeed vernieuw.



Ook naar de instellingen heb ik gekeken, maar dat heeft ook geen baat gehad.



Andere tips?



Groetjes
Hoi D3light,



Jammer dat dit niet de oplossing blijkt te zijn. Heb je jouw simkaart al eens getest in een andere telefoon? Ik ben benieuwd of je daar wel gebruik kunt maken van deze apps. Zo kunnen we direct zien of het eventueel aan jouw telefoon ligt.



Je kunt ook overwegen om jouw telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let dan wel op dat je een back-up maakt van jouw gegevens. Zo weet je zeker dat je geen contacten, foto's of andere belangrijke gegevens kwijtraakt. Wie weet biedt dit een oplossing. Houd je ons op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Hallo Angela,



Heb beide mogelijkheden uitgeprobeerd, maar het heeft weer niet mogen baten.



Wat nu?



Groet,



Melek
Hoi d3light,



Wat was de uitkomst van test één van Angela? Kon je in een andere telefoon wél gebruiken van de Apps? Dat is nuttige informatie om je laatste vraag te kunnen beantwoorden 🙂. Misschien is het ook slim als een andere simkaart even in jouw telefoon test. We zijn erg benieuwd naar de uitkomst.



Groetjes, Tiury
Zoals hierboven ook vermeld, heb ik beide mogelijkheden die waren opgegeven door Andrea al uitgeprobeerd en geen van beide heeft dan ook geholpen met het probleem die ik ervaar.



Heb ook al een andere simkaart in mijn telefoon gehad, en dat werkt wel gewoon (zowel een simkaart met een tmobile als een kpn netwerk geprobeerd). Dus het ligt niet aan mijn toestel, wat me sowieso al niet logisch lijkt aangezien mijn telefoon een van de nieuwste Samsung modellen is.



Groetjes,



Melek
Hoi d3light,



Ik heb toch even contact opgenomen met een netwerkspecialist van KPN. Zij konden na verder onderzoek toch nog iets vreemds op je aansluiting vinden. Dit hebben ze direct aangepast. Kun je de telefoon uitzetten en je simkaart voor 15 minuten eruit halen? We horen graag of dit heeft geholpen.



Mocht dit niet werken, dan kunnen we alleen nog een nieuwe simkaart naar je toesturen 🙂.



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,



Heb mijn telefoon 15 minuten uit gezet en de sim kaart eruit gehaald, maar het heeft het probleem niet verholpen.



Een nieuwe simkaart zou het dus wel op lossen?



Mvg,



Melek
Hoi d3light,



Nou, dat is erg jammer om te horen. Ik had goede hoop dat het probleem zou oplossen. Ik kreeg nog een ingeving, dat was om je proxy instellingen na te kijken in je APN instellingen. Staat hier toevallig iets? Dit hoort er namelijk niet te staan. Dit zou verklaren waarom het een wel werkt en het ander niet. Ook is het hierbij verstandig om de rest van je APN profielen te verwijderen mochten deze er in staan.



Groetjes, Tiury



Edit: Ik heb je ook alsnog even een nieuwe simkaart toegestuurd. Just to be sure 🙂.

Reageer