Skip to main content

.

Vraag

Kan er iets gedaan worden aan de extreem hoge kosten buiten de bundel?

Hallo allemaal,

Deze maand kreeg ik tot mijn grote schrik een torenhoge factuur van bijna 200 euro van Simyo. Dit terwijl ik normaal gesproken nooit over mijn bundel heen ga, en ik juist het dataplafond had ingeschakeld om dit soort situaties te voorkomen.

Na contact met de klantenservice blijkt het volgende: ik had het dataplafond netjes aangezet via de app, maar wat ik niet wist, is dat het plafond pas vanaf de eerstvolgende factuurmaand ingaat. Ik dacht dat ik vanaf dat moment beschermd was tegen buitenbundelkosten.

In de periode tussen het aanzetten van het plafond en de nieuwe maand heb ik – onbewust – veel MB’s buiten de bundel gebruikt, waardoor de kosten dus enorm zijn opgelopen. Ik denk dat er op de achtergrond een app extreem veel mb heeft gebruikt, en dat dit de verklaring is voor het opeens zo hoge verbruik.

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

3 reacties

JanD
  • 862 reacties
  • 9 april 2025

Beste ​@Bikoschouten binnen je mobiel kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen, bijvoorbeeld instellen dat apps alléén via wifi bijgewerkt mogen worden.

Verder kun je instellen dat je mobiel niet automatisch naar mobiele data overgaat als de wifi even niet beschikbaar is.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • 1474 reacties
  • 9 april 2025

TS heeft een data plafond, alleen ging dat later in dan verwacht, Jouw tips kan je dus hooguit gebruiken om te kijken welke Apps deze ellende hebben veroorzaakt, en zijn verder overbodig.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2436 reacties
  • 10 april 2025

Hoi ​@Bikoschouten,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je extra kosten hebt gemaakt!

Op het nummer waarmee je nu bent ingelogd op het forum kan ik geen factuur terugvinden met kosten van bijna €200 buiten de bundel. 

Mocht het om een ander 06-nummer gaan dan kan je mij dit in een privébericht sturen met de bijbehorende persoonlijke gegevens. Dan kijk ik graag even met je mee.

Bedankt voor jullie reacties ​@wimj12 en ​@JanD!

Groetjes,
Amy

Reageer