Skip to main content
Vraag

Internetten gebruikt mijn beltegoed terwijl ik een bundel heb, hoe kan dat?

• May 2, 2025
  • 4 reacties
  • 42 Bekeken

Mijn beltegoed is leeggetrokken terwijl ik een internetwinkel heb. Hoe komt dit?

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • May 2, 2025

Beste ​@Rob1963 binnen je mobiel kun je op app-niveau zien waar het tegoed aan verstookt is en daar op anticipieren.

Ik begrijp echter niet wat je internetwinkel er mee te maken heeft.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • May 2, 2025

Hi ​@Rob1963,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er precies aan de hand is.

Ik zie dat je simkaart verbinding heeft gemaakt met een satelliet. Dit valt helaas niet binnen je bundel en hierdoor zijn er kosten ontstaan. Wij hebben je op 1 mei een waarschuwing verstuurd per sms:

“Let op! Je maakt nu gebruik van een satellietverbinding. Je betaalt 458 cent per minuut voor bellen, 51 cent per sms en 500 cent p/MB. Gebeld worden kost 254 cent per minuut. Geen verbinding? Herstart je telefoon en kijk of roaming aanstaat. Meer hulp en info vind je op simyo.nl/buitenland-pp. Tariefinfo? Bel +31612001330. Groet, Simyo”. 

Je vraagt je misschien af waarom je telefoon überhaupt verbinding heeft gemaakt met de satelliet. Dit komt omdat je simkaart automatisch verbinding maakt met het sterkste netwerk wat er op dat moment is. Je kunt in dit geval het beste handmatig een netwerk selecteren in je telefoon of je telefoon op vliegtuig modus zetten om extra kosten te voorkomen. Meer informatie hierover kun je op onze website.

Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • May 3, 2025

Was je soms op een veerboot of cruise schip?

Wellicht heeft de autocorrect de bundel in een winkel veranderd.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • May 6, 2025

Wellicht heeft de autocorrect de bundel in een winkel veranderd.

Daar ging ik inderdaad ook vanuit! 😄