Skip to main content

.

Hallo.



ik heb pas een sony xperia z2 gekocht en staat bij dat hij 4g ready is.

nu heb ik flex4g op mijn sim only maar het lukt me maar niet om het aan te krijgen
ook krijg ik mijn gewoon internet niet aan hij doet het alleen op wifi nu snap ook niet hoe dat kan.
Hoi Renszz,



Welkom op het forum van Simyo! :)



Ik zie dat er inmiddels internetverbruik heeft plaatsgevonden via mobiel internet, dus ik dènk dat je inmiddels de juiste instellingen hebt gevonden, klopt dat? :)



Ik hoor graag van je wat de oplossing was!
ja uiteindelijk is het toch gelukt



Ik had de APN handmatig ingesteld.

toen heb ik mijn mobiel uitgezet en opnieuw aangezet, na ongeveer 3 keer uit/aan zetten stond 4g ineenkeer boven in beeld.
Hoi Renszz,



Ah op die manier, fijn dat werkt en dankjewel voor het delen van de oplossing! 🙂
ja uiteindelijk is het toch gelukt



Ik had de APN handmatig ingesteld.

toen heb ik mijn mobiel uitgezet en opnieuw aangezet, na ongeveer 3 keer uit/aan zetten stond 4g ineenkeer boven in beeld.





Wat zijn dan jouw instellingen Renszz? Ik probeer dit al een tijdje maar tervergeefs terwijl alles aan staat.

Gr. Barry
Hoi boefje007, welkom op het Simyo forum!



Ik ben ook benieuwd welke APN Renszz heeft gebruikt.

Misschien kun je anders dit eens proberen?
Hallo Ernst,



Bedankt voor je bericht. De normale instellingen van Hi werken wel evenals mms. Ik kan dus wel gewoon op 3G internetten maar naar het 4G netwerk lukt niet. Mijn abbo is er wel geschikt voor evenals me simkaart die er pas 3 weken erin zit. Volgens KPN moet er hier in me woonplaats volop bereik zijn dus daar kan het niet aan liggen.



Gr. Barry
Hoi boefje007,



Voor 4G is het belangrijk om je APN op KPN4G.nl te zetten. Maar je kunt dus ook de tweakker app gebruiken waar Ernst naartoe verwees.

Heb je die opties al geprobeerd?



Ik hoor het graag van je,



Groetjes,

Charlene
hallo Charlene,0



Ik heb de optie van Ernst geprobeerd maar helaas niet effectief en...die apn instelling KPN4G.nl heb ik uiteraard ook erin gezet maar...helaas geen 4g verbinding. Nu staan de apn instellingen bijna hetzelfde als bij 3g verbinding maar nu volgens de 4g instelling die zou moeten werken.



Naam: KPN/Hi LTE Mobiel Internet

APN: KPN4G.nl

Verificatie: PAP of CHAP

APN type: default,supl



Verder alles zo gelaten voor wat het is en dit zijn de MMS instellingen dan zou alles toch moeten werken voor het gebruik van 4g zou je zeggen..mooi niet dus.



Naam: KPN/Hi LTE Mobiel Internet

APN: KPN4G.nl

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/MMSC

MMS proxy: 10.10.100.20

MMS poort: 5080

Verificatie type: PAP

APN type: default



Zo zien de instellingen in mijn telefoon eruit..gewoon de standaard instellingen en hij staat gewoon op de bovenste instelling. Niets verkeerd aan zou ik zeggen toch of zie ik wat over het hoofd? Ik hoor graag wat de oplossing is. Voor de rest vindt er wel dataverbruik plaats maar niet zoals het zou moeten zoals de instellingen die hierboven beschreven zijn.



Groetjes,

Barry
Hoi boefje007,



Wat gek dat het met Tweakker niet lukte 😕 Kreeg je de SMS niet?



Je kunt het beste deze volledige APN verwijderen en een nieuwe aanmaken, of als het kan kiezen voor 'standaard instellingen herstellen'.

Voer dan de volgende gegevens in:



Naam; mobiel internet

APN; KPN4G.nl

MMSC; niets instellen

Proxy; niets instellen

poort; niets instellen

Gebruikersnaam; niets instellen

Wachtwoord; niets instellen

MCC; 204

MNC; 08

Verificatietype; niets instellen

APN; default
Hallo Ernst



Inderdaad de SMS functie voor mijn toestel om de instellingen te ontvangen worden niet ondersteund dus zal het handmatig moeten doen. Ik zal opgegeven instelling die jij hebt verstrekt invoeren maar eerst de andere instellingen eruit halen. Nadat de instellingen erin staan doe ik het toestel uit, haal de simkaart eruit en doe deze weer terug en dan het toestel aan. Ik ga het dadelijk proberen en...als het werkt hoor je het gelijk.



Groeten,

Barry
Hoi boefje007,



Wat gek dat het met Tweakker niet lukte 😕 Kreeg je de SMS niet?



De telefoon ondersteunt het sms instellingen niet helaas!



Je kunt het beste deze volledige APN verwijderen en een nieuwe aanmaken, of als het kan kiezen voor 'standaard instellingen herstellen'.

Voer dan de volgende gegevens in:



Naam; mobiel internet

APN; KPN4G.nl

MMSC; niets instellen

Proxy; niets instellen

poort; niets instellen

Gebruikersnaam; niets instellen

Wachtwoord; niets instellen

MCC; 204

MNC; 08

Verificatietype; niets instellen

APN; default




Hallo Ernst,



Ik heb alle hierboven beschreven instellingen en adviezen uitgeprobeerd maar..helaas geen resultaat.
Hoi boefje007,



Wat vreemd dat het nog steeds niet gelukt is 😞 Ik heb even gekopieerd wat ik in mijn standaard Android 4G telefoon heb staan:



Naam; Mobiel Internet

APN; portalmmm.nl (kleine letters) <- Verschil

MMSC; niets instellen

Proxy; niets instellen

poort; niets instellen

Gebruikersnaam; niets instellen

Wachtwoord; niets instellen

MCC; 204

MNC; 08

Verificatietype; PAP <- Verschil

APN; default



Het is inderdaad belangrijk dat er verder geen APN instellingen of configuraties in je telefoon staan behalve diegene die je nodig hebt. Zo voorkom je na een reboot dat je telefoon een verkeerde selecteert 🙂 Ik hoop dat het je hiermee wel lukt!
Hallo Tiury,



Ook heb ik deze instellingen erin staan en uitgeprobeerd maar...nee helaas geen resultaat geen 4G verbinding terwijl ik wel 3G verbinding heb. Terwijl de dekking van de 4G netwerk hier bij mijn woonplaats toch heel goed moet zijn. Ik heb een Xperia Z2 met 1500mb databundel en 4G flexibel abonnement. Zou het niet kunnen zijn dat niet alle poorten vrijgegeven zijn bij Simyo? Als ik handmatig het 4G netwerk wil selecteren...hij vindt hem wel met het zoeken maar...als ik er op wil registreren...nou mooi niet..dat gaat dus ook niet. Ik denk dat het een klusje is voor de IT afdeling van Simyo eens zien wat zij voor oplossing hebben.



Groetjes,

Barry
Hoi boefje007,



Wat jammer dat het met die instellingen nog niet gelukt is 😞 Zojuist heb ik al je simkaart instellingen doorgelopen en meteen gereset. Hiervoor moet je even je toestel voor 15 minuten uitzetten zodat je simkaart de instellingen kan verwerken.



Ik verwacht dat dit de oplossing is... anders hoor ik het graag van je en dan zet ik het meteen door naar onze IT afdeling 🙂
Hallo Tiury,



Vandaag naar de sonyservice point geweest in Hoorn om te zien wat hun voor problemen kunnen ontdekken met mijn toestel en..waarom deze nog steeds niet verbinding met het 4g netwerk heeft. Ik heb wel internetverbinding met H+ maar dit is nog steeds geen 4g. Je kunt ook zien aan me woonplaats dat er goede 4g dekking moet zijn. Dit zijn de voledige gegevens zoals deze er nu in staan in me toestel:



Dit zijn de gegevens van de software versie van me telefoon:

Android-versie: 4.4.2

Smalbandversie: 8974-AAAAANPZQ-00005-08

Kernel-versie: 3.4.0-perf-gb772cca BuildUser@BuildHost #1 Mon Apr 28 09:33:59 2014

Buildnummer:17.1.1.A.0.402



En dit zijn de internetinstellingen zoals de phone house ze erin hebben gezet maar ook nu geen resultaat:

Naam: Mobiel Internet

APN: kpn4g.nl

Proxy: niet ingesteld

Poort: niet ingesteld

Gebruikersnaam: niet ingesteld

Wachtwoord: niet ingesteld

Server: niet ingesteld

MMSC: niet ingesteld

MMS-proxy: niet ingesteld

MMS-poort: niet ingesteld

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: Geen

APN-type: default,supl

APN-protocol: IPv4

Roamingprotocol voor APN: IPv4

Drager: Niet opgegeven

MVNO-type: Geen

MVNO-waarde: Niet ingesteld



Dit zijn de MMS instellingen maar deze instellingen kun je bij toegangspunten niet aanvinken.

Naam: KPN-Hi MMS

APN: portalmmm.nl

Proxy: Niet ingesteld

Poort: Niet ingesteld

Gebruikersnaam: Niet ingesteld

Wachtwoord: Niet ingesteld

Server: Niet ingesteld

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS-proxy: 10.10.100.20

MMS-poort: 5080

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: Geen

APN-type: mms

APN-protocol: IPv4

Roamingprotocol voor APN: IPv4

Drager: Niet opgegeven

MVNO-type: Geen

MVNO-waarde: Niet ingesteld



p.s. het mobiele dataverkeer staat ingeschakeld



Hopelijk komt er een goede oplossing voor en bedankt alvast voor de medewerking. Ik denk met het bovenstaande gegevens dat je hier alle informatie hebt die je aan de it afdeling kunt doorgeven zodat zij kunnen nagaan waar het aan ligt.



Met vriendelijke groet,

Barry
Hoi boefje007,



Ik heb het doorgezet naar onze IT afdeling, als ik bericht van hen heb, laat ik het je meteen weten! 🙂
Hoi boefje007,



Onze technische afdeling heeft de 4G optie opnieuw toegevoegd aan je aansluiting.



Zou je even je telefoon uit en weer aan willen zetten en voor de zekerheid de APN willen veranderen naar KPN4G.nl in plaats van in kleine letters.



Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Hoi boefje007,



Onze technische afdeling heeft de 4G optie opnieuw toegevoegd aan je aansluiting.



Zou je even je telefoon uit en weer aan willen zetten en voor de zekerheid de APN willen veranderen naar KPN4G.nl in plaats van in kleine letters.



Ik verneem graag je bevindingen! :)






Hallo Kim,



Ja hoor me toestel doet het sinds vanmiddag +/- 16:30 op het 4g netwerk. Eerst had ik niks qua bereik..ik bedoel...geen weergave van het netwerk(3g of H+) terwijl het ontvangst van me telefoon wel volop was. Dus ik heb me telefoon uitgezet en weer aan en..ja hoor hij doet het. Het duurde wel even maar...dan heb je ook wat haha. Meteen maar uitgeprobeerd met navigatie googlemaps loopt als een trein en ook maar meteen het bellen uitgeprobeer en..dat loopt ook vlekkeloos dus kortom...bedankt! P.S. de APN instelling van kleine letters naar grote letters..lijkt me nu niet noodzakelijk want..de telefoon functioneert nu naar behoren! Nogmaals bedankt!



Groetjes,

Barry(boefje007)
Hey boefje007, dank je voor je terugkoppeling!!
Graag gedaan Ernst! Dus de instellingen die ik het laatst beschreven heb die kloppen gegarandeerd voor werkend 4g op je telefoon! Nogmaals bedankt!



Groetjes,

Barry(boefje007)
Hoi Barry,



Graag gedaan, hoor 🙂

Fijn dat de oplossing bij jou gevonden is. Het gekke met die instellingen is, soms moet het dus wel per se in hoofdletters, en soms werkt er ineens een hele andere instelling. Als de instellingen niet automatisch geladen worden, is het dus altijd even zoeken. En bij jou lag het dus niet aan de instellingen, maar aan de optie die niet goed gekoppeld was.

Fijn om te horen dat het nu in ieder geval als een trein gaat :)

Geniet van je 4G internet!



Groetjes, Charlene
Bedankt Charlene het loopt als een trein ene...ik dacht eerst dat het aan me toestel lag omdat ie het 4G netwerk niet wilde pakken maar...na wat brainstormen en nagedacht te hebben kon dat in princiepe niet zijn omdat..als je handmatig zocht vond hij wel de 4G netwerken. Daarom heb ik voor de zekerheid de specialisten ernaar laten kijken om uit te sluiten dat het niet aan me toestel lag. Want anders had ik terug kunnen gaan naar de winkel omdat dit gewoon dan onder fabrieksgarantie zou komen te vallen. Top hoor je reactie ben ook niet voor niets klant van het eerste uur!



Groetjes,

Barry(boefje007)
Daar krijgen we nou echt een warm gevoel van 😮

Reageer