Skip to main content

.

Gisteren op paasdag internetbundel aangeschaft en heb nu 100 mb voor 1 maand. Internet staat aan in mijn account. Ik heb mijn optie aanstaan dat er gebruik moet worden gemaakt van het mobiele netwerk als er geen wifi is.

Verschillende malen telefoon uit en aangezet, maar het werkt nog altijd niet.



Helaas is er ook niemand bereikbaar gedurende deze dagen dus misschien is er hier iemand die raad weet?



telefoon: samsung galaxy plus II

mobile data is aangevinkt

access point staat op portalmmm.nl





Groeten
Hallo.



Doorloop deze stappen.



Laat je wel ff weten of het helpt?



Groet,

Friesian
En op Mijn Simyo, staat daar de optie: "Internet op je mobiel" op aan? (samen met Friesian is dat geloof ik het hele stappenplan)


En op Mijn Simyo, staat daar de optie: "Internet op je mobiel" op aan? (samen met Friesian is dat geloof ik het hele stappenplan)





Klopt, kijk maar.....



Internetinstellingen Samsung Galaxy S Plus



Mocht het je niet lukken om verbinding te krijgen met het 3G netwerk van Simyo, dan kun je onderstaande instellingen gebruiken om in te voeren in je Samsung.



Uiteraard dien je er ook voor te zorgen dat de optie ‘Internet op je Mobiel’ aanstaat op ‘Mijn Simyo’. Dit kun je controleren onder het kopje 'Mijn instellingen & simkaart'.
Alle stappen doorlopen, maar het werkt nog altijd niet. Internet op mijn simyo staat aan. Morgen dan maar even bellen.
Hi macrobody, welkom op het Simyo forum!



Gecombineerd geven Friesian en Groentjuh helemaal het antwoord dat ik ook zou geven... (Dank u, heren!)

In je gegevens zie ik dat je de optie 'internet op je mobiel' aan hebt gezet, dus daar ligt het ook niet aan. Je hebt vandaag, zoals je aankondigde, al even gebeld met 1200 voor de instellingen.



Ik kan nu nog geen verbruik geregistreerd zien, dus kun je ons laten weten of het al gelukt is?
Hallo,



Ook ik heb de stappen doorlopen, alles staat op "aan", zelfs via sms de instellingen.....maar het functioneert niet. Destijds had ik een zelfde probleem en moest ik opnieuw opstarten. Ook dit heeft nu geen effect. Ik heb voor vier dagen weg mijn abbonnement aangepast. Moet voor volgende maand dus ook. Ik kan nu echter geen gebruik maken van internet en volgende maand heb ik het eigenlijk niet nodig. Weggegooid geld dus....



Met vriendelijke groet,

Ilse Hulshof
Hallo,



Ook ik heb de stappen doorlopen, alles staat op "aan", zelfs via sms de instellingen.....maar het functioneert niet. Destijds had ik een zelfde probleem en moest ik opnieuw opstarten. Ook dit heeft nu geen effect. Ik heb voor vier dagen weg mijn abbonnement aangepast. Moet voor volgende maand dus ook. Ik kan nu echter geen gebruik maken van internet en volgende maand heb ik het eigenlijk niet nodig. Weggegooid geld dus....



Met vriendelijke groet,

Ilse Hulshof




Hoi Illi72,



In je gegevens zie ik dat je vandaag ook telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Kun je laten weten of dit al tot het gewenste resultaat heeft geleid?
Hallo Evert,

Het contact ,et de klantenservice heeft geen resultaat gehad. Ik heb de SIMkaart verwijderd en opnnieuw geplaatst geen succes. Ook heb ik het geprobeerd de telefoon nogmaals opnieuw op te starten, ook geen succes. Uiteindelijk meerdere keren de de simkaart er opnieuw uit gehad en opnieuw opgestart.

Er heeft reeds eerder met dezelfde telefoon en dezelfde simkaart wel mobiel internet op de telefoon gedraaid......

Mijn vakantie is ondertussen halverwege, nog 2 dagen te gaan en ik ben meer bezig met de telefoon dan de vakantie :(



Groet Ilse
Hi Illi72,



Ernst is de naam, maar dat geeft verder niet hoor. Kan ik ook iets aan doen ;)



Gelukkig zie ik in je gegevens inmiddels wel dataverbruik! Wat was de truuk?
Na gebeld te hebben met de helpdesk heb ik een mail ontvangen met de methode om internet aan de praat te krijgen. De stappen waren precies degene die al gemeld waren.

Telefoon uit gezet en weer aan. Internet opgestart maar het werkt nog altijd niet. Er verschijnt ook geen icoontje boven in dat er een mobiele verbinden zou zijn terwijl ik toch echt bij de instelling heb aangevinkt dat er gebruikt moet worden gemaakt van het mobiele netwerk.



Overigens staat er in de mail dat ik de KPN mms instellingen niet moet verwijderen maar die heb ik niet. 
Hoi macrobody,



Wat vervelend dat je nog geen verbinding kan krijgen met mobiel internet :(



Ik heb zojuist de internetoptie even een reset gegeven voor je op het netwerk, want ik zie dat je dit zelf een paar dagen geleden ook hebt gedaan, maar echt héél snel, dan kan het zijn dat dit niet goed wordt verwerkt op het netwerk.



Zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten en willen laten weten of het dan wel werkt? 🙂
Nee helaas. Telefoon uit en aangezet maar werkt niet. In thailand had ik een sim kaartje met internet en toen werkte internet wel via het mobiele netwerk dus ik denk niet dat mijn telefoon kapot is ofzo.
Hoi macrobody,



Ik heb zojuist even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en zij gaven aan dat op je aansluiting alles goed staat om verbinding te kunnen maken met mobiel internet.



Daarom wil ik je aanraden nogmaals je instellingen in te stellen, maar in dit geval aan de hand van deze link. Belangrijk hierbij is dat je niet de APN "portalmmm.nl" invult, maar als APN "internet". Verschil met de instellingen die je eerder hebt ingevuld, is dat de je nu als Type toegangspunt "default" in moet voeren.



Nadat je deze instellingen hebt ingevoerd, wil ik je vragen nogmaals je telefoon uit en weer aan te zetten.



Mocht het hierna helaas nog niet werken, dan zou ik je willen aanraden om toch eens je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je hiermee wel een verbinding kan krijgen met mobiel internet.



Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Ja het werkt!



De oplossing is inderdaad het "type toegangspunt"



Bij Type toegangspunt, moet ik dus default intikken en niet internet.
Hi Illi72,



Ernst is de naam, maar dat geeft verder niet hoor. Kan ik ook iets aan doen ;)



Gelukkig zie ik in je gegevens inmiddels wel dataverbruik! Wat was de truuk?





Hallo Ernst (sorry voor verkeerde naam),



Het moment dat je dataverbruik zag was het plaatsen van de SIM kaart in het toestel van mijn dochter. Bij mij bleef het niet mogelijk.

Gisteren bij een telefoonwinkel geweest en met twee handelingen was het probleem opgelost.

In tegenstelling tot wat jullie op de site aangeven moest ik mijn toegangspunt helemaal niet cinfigureren zoals jullie aangeven. Dan werkt het juist niet!

De oplossing was heel simpel: Naar toegangspunten gaan, Via menutoets Standaardinstellingen aan geven et voilá...verbinding.

Deze simpele handeling konden jullie mij echter niet vertellen en de helpdesk ook niet. Had dat wel gekund, dan had ik gedurende mijn vakantie gewoon gebruik kunnen maken van mobiel internet, waarvoor ik het had ingesteld. Nu voor niets bundel aangezet. Erg jammer.

Hoop dat jullie deze mogelijkheid ook in jullie bestand opslaan om andere mensen te helpen.



Groet ilse
Hoi illi72,



Wat het met die internetinstellingen is, bij het ene toestel wordt het automatisch geïnstalleerd, bij het andere moet je het handmatig ingeven. Soms werkt dan de ene instelling en soms weer de andere. Dat is niet helemaal éénduidig. Van hieruit is het lastig controleren welke instellingen je wel al en welke je niet hebt geprobeerd. Vandaar ook het advies van één van mijn collega's om het in een telefoonwinkel te proberen. Gelukkig konden ze daar wat sneller wat dingen controleren.

Het is inderdaad jammer dat je de bundel nu niet op vakantie kon gebruiken. Je gaf aan eerder wel met dit toestel internet te hebben kunnen gebruiken. Met diezelfde instellingen had het nu ook gewoon weer moeten kunnen. Heb je enig idee wat er gebeurd kan zijn, dat die instellingen er niet meer instonden?



Groetjes, Charlene
Hoi illi72,



Wat het met die internetinstellingen is, bij het ene toestel wordt het automatisch geïnstalleerd, bij het andere moet je het handmatig ingeven. Soms werkt dan de ene instelling en soms weer de andere. Dat is niet helemaal éénduidig. Van hieruit is het lastig controleren welke instellingen je wel al en welke je niet hebt geprobeerd. Vandaar ook het advies van één van mijn collega's om het in een telefoonwinkel te proberen. Gelukkig konden ze daar wat sneller wat dingen controleren.

Het is inderdaad jammer dat je de bundel nu niet op vakantie kon gebruiken. Je gaf aan eerder wel met dit toestel internet te hebben kunnen gebruiken. Met diezelfde instellingen had het nu ook gewoon weer moeten kunnen. Heb je enig idee wat er gebeurd kan zijn, dat die instellingen er niet meer instonden?



Groetjes, Charlene





Destijds gaf het ook problemen. Toen was het verwijderen van de simkaart de oplossing, misschien dat hij automatisch instellingen anders oppakte?

Sindsdien is er qua instellingen niets veranderd in de telefoon.

De standaardinstelling is nu die van kpn schijnbaar.



Groetjes Ilse
Destijds gaf het ook problemen. Toen was het verwijderen van de simkaart de oplossing, misschien dat hij automatisch instellingen anders oppakte?

Sindsdien is er qua instellingen niets veranderd in de telefoon.

De standaardinstelling is nu die van kpn schijnbaar.



Groetjes Ilse




Hoi illi72,



Het is lastig om te achterhalen wat er met je instellingen is gebeurd. Zoals Charlene al eerder aangaf werken de instellingen niet altijd hetzelfde voor alle telefoons 😞 Gelukkig is het nu wel opgelost en werkt het weer 🙂 De instellingen van KPN kunnen ook werken, Simyo maakt natuurlijk gebruik van het netwerk van KPN.

Reageer