Hallo, Ik heb vanmorgen een internetbundel van een maand aangeschaft voor mijn prepaid Sony Xperia E1, maar het lukt me niet om verbinding te krijgen. Ik heb mijn toestel ingesteld volgens de instructies op de site, maar het werkt niet. Ook heb ik op mijn Simyo internet en mms aangezet en het toestel al verschillende keren opnieuw opgestart. Gr. Jet
Bladzijde 1 / 1
Welke instellingen heb je nu en heb je 4G?
Probeer ook eens een SMS met het woord JA, naar 1300.
De kans is klein dat het werk, maar probeer het eens.
Probeer ook eens een SMS met het woord JA, naar 1300.
De kans is klein dat het werk, maar probeer het eens.
Hallo,
Ik kan er niet achter komen of ik 4G heb.
Verder heb ik onderstaande instellingen doorgevoerd.
Toch geprobeerd om JA te smsen naar 1300, maar dat leverd ook niks op.
Bedankt voor je reactie.
Jet
Ga naar het Startscherm;
Kies het Menu-symbool;
Kies Instellingen;
Kies Meer;
Kies Mobiele netwerken;
Vink Mobiel dataverkeer aan;
Als een scherm met een waarschuwing over internet verschijnt, kies Ja;
Verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap;
Kies Namen toegangspunten;
Kies het Opties-symbool;
Kies Nieuwe APN;
Bij Naam, voer Mobiel Internet in;
Bij APN, voer portalmmm.nl in;
Bij Proxy, voer niets in;
Bij Poort, voer niets in;
Bij Gebruikersnaam, voer niets in;
Bij Wachtwoord, voer niets in;
Scroll naar beneden;
Bij MCC, voer 204 in;
Bij MNC, voer 08 in;
Scroll naar beneden;
Bij Verificatietype, kies PAP;
Bij APN-type, voer default in (Let op: in kleine letters);
Kies het Opties-symbool;
Kies Opslaan;
Vink Mobiel Internet aan;
Keer terug naar het Startscherm;
Zet de Sony Xperia uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Ik kan er niet achter komen of ik 4G heb.
Verder heb ik onderstaande instellingen doorgevoerd.
Toch geprobeerd om JA te smsen naar 1300, maar dat leverd ook niks op.
Bedankt voor je reactie.
Jet
Ga naar het Startscherm;
Kies het Menu-symbool;
Kies Instellingen;
Kies Meer;
Kies Mobiele netwerken;
Vink Mobiel dataverkeer aan;
Als een scherm met een waarschuwing over internet verschijnt, kies Ja;
Verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap;
Kies Namen toegangspunten;
Kies het Opties-symbool;
Kies Nieuwe APN;
Bij Naam, voer Mobiel Internet in;
Bij APN, voer portalmmm.nl in;
Bij Proxy, voer niets in;
Bij Poort, voer niets in;
Bij Gebruikersnaam, voer niets in;
Bij Wachtwoord, voer niets in;
Scroll naar beneden;
Bij MCC, voer 204 in;
Bij MNC, voer 08 in;
Scroll naar beneden;
Bij Verificatietype, kies PAP;
Bij APN-type, voer default in (Let op: in kleine letters);
Kies het Opties-symbool;
Kies Opslaan;
Vink Mobiel Internet aan;
Keer terug naar het Startscherm;
Zet de Sony Xperia uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Ik heb hetzelfde probleem met een samsung SIII. Ook alles al geprobeerd. Heb al een maandbundel van 100mb verspeeld door dit gedoe. Heb nu weer een maandbundel geactiveerd en alles weer bij langs gelopen en nog niets.
Balen hoor Liesbeth. Zit de komende weken op een adres zonder Wifi, dus leek het me handig om zo'n bundel aan te schaffen. Lijkt zonde van het geld.
Kom er net achter dat ik op een 3G Simyo netwerk zit. Is dat dan het probeleem?
Als ik dat had geweten had ik mijn 7,50 in mijn zak gehouden.
Kom er net achter dat ik op een 3G Simyo netwerk zit. Is dat dan het probeleem?
Als ik dat had geweten had ik mijn 7,50 in mijn zak gehouden.
Het vreemde is dat ik vorig jaar een aantal bundels gekocht heb en die deden het allemaal en nu werkt er niets meer. Toch wel vreemd toch??
Hoi Jet50,
Welkom op het forum 🙂
Wat vervelend dat je niet meteen van internet gebruik kon maken. Ik zie dat je de optie gisterenmiddag hebt aangezet. Toen hebben wij met een vertraging op het netwerk te maken gehad. Sorry dat jij daar mee te maken had :(
Ik zie dat de optie nu helemaal goed staat op het netwerk, dus na even uit en aan zetten van je toestel zal je merken dat het internet werkt 🙂 Laat je hier weten of het nu lukt?
Liesbert, jouw vraag had ik in een eigen topic gevonden en daar beantwoord :)
Groetjes,
Charlene
Welkom op het forum 🙂
Wat vervelend dat je niet meteen van internet gebruik kon maken. Ik zie dat je de optie gisterenmiddag hebt aangezet. Toen hebben wij met een vertraging op het netwerk te maken gehad. Sorry dat jij daar mee te maken had :(
Ik zie dat de optie nu helemaal goed staat op het netwerk, dus na even uit en aan zetten van je toestel zal je merken dat het internet werkt 🙂 Laat je hier weten of het nu lukt?
Liesbert, jouw vraag had ik in een eigen topic gevonden en daar beantwoord :)
Groetjes,
Charlene
Het is gelukt. Nog een keer telefoon aan en uit gezet en nu heb ik wel internet.
groetjes, Jet
groetjes, Jet
Hoi Jet50,
Wat ontzettend fijn om te horen dat je internet hebt! Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag terug op het Simyo forum 🙂!
Wat ontzettend fijn om te horen dat je internet hebt! Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag terug op het Simyo forum 🙂!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.