Hallo,
Ik heb sinds halverwege november een abonnement bij jullie, maar de laatste maanden heb ik regelmatig geen 3G. Er staat wel dat ik normaal bereik heb (bellen en sms'en), maar mijn normale internet doet het dan gewoon niet. Het helpt als ik mijn telefoon even aan- en uitzet, maar dit wordt toch wel erg vervelend als dat 3 keer per dag moet..
Sowieso heb ik buiten de stad bijna nooit de echte 3G, maar vaak een H of G boven mijn verbindingsicoontje staan (als mijn internet het al doet). Aangezien mijn ouders in een klein dorpje in Drenthe wonen is dit niet echt handig.
Wat kan ik hieraan doen?
Groeten, Sharon
Bladzijde 1 / 1
Qua internetinstellingen heb ik overigens gewoon de stappen van simyo gevolgd, hier zou het dus niet aan moeten liggen! 🙂
Hoi SsSharonxx, welkom op het Simyo forum!
Wat vervelend dat je je internetverbinding zo moeilijk doet...
Ik kom zelf met enige regelmaat op het Drentse platteland en weet dat je niet altijd even goed bereik hebt daar. Vooral buiten de dorpskernen wil het aan 3G nog wel eens ontbreken :(
Je geeft aan dat je vaak H of G in beeld ziet. Als je H ziet dan is dat heel mooi. De H is van HSDPA. En dat is best snel.
De G is van GPRS. En dat is beduidend trager.
Dat je de H en de G vaak ziet in Drenthe komt overeen met wat de coveragechecker laat zien daar.
Toch is er nog iets aan de hand, denk ik. Als je namelijk je mobiel uit en aan moet zetten om weer beter bereik te krijgen, lijkt er op de duiden dat je mobiel de netwerken niet goed meer selecteert.
Misschien helpt het als je wat speelt met handmatig en automatisch 2G/3G netwerk selecteren?
Wat vervelend dat je je internetverbinding zo moeilijk doet...
Ik kom zelf met enige regelmaat op het Drentse platteland en weet dat je niet altijd even goed bereik hebt daar. Vooral buiten de dorpskernen wil het aan 3G nog wel eens ontbreken :(
Je geeft aan dat je vaak H of G in beeld ziet. Als je H ziet dan is dat heel mooi. De H is van HSDPA. En dat is best snel.
De G is van GPRS. En dat is beduidend trager.
Dat je de H en de G vaak ziet in Drenthe komt overeen met wat de coveragechecker laat zien daar.
Toch is er nog iets aan de hand, denk ik. Als je namelijk je mobiel uit en aan moet zetten om weer beter bereik te krijgen, lijkt er op de duiden dat je mobiel de netwerken niet goed meer selecteert.
Misschien helpt het als je wat speelt met handmatig en automatisch 2G/3G netwerk selecteren?
Bedankt voor uw reactie!
Met de instellingen heb ik al vanalles geprobeerd, het heeft niet echt effect of het wordt zelfs slechter.. :(
Wat mij vooral stoort zijn de periodes waarin ik helemaal geen bereik heb, internet en sms/bellen. Dit is inderdaad buiten de dorpskern, maar aangezien ik daar regelmatig te vinden ben heb ik hier wel verbinding nodig. Ik werk in Drenthe af en toe op oproepbasis waarvoor bereikbaarheid wel handig is.
Zijn er verder nog dingen waarmee ik dit kan verbeteren?
Met de instellingen heb ik al vanalles geprobeerd, het heeft niet echt effect of het wordt zelfs slechter.. :(
Wat mij vooral stoort zijn de periodes waarin ik helemaal geen bereik heb, internet en sms/bellen. Dit is inderdaad buiten de dorpskern, maar aangezien ik daar regelmatig te vinden ben heb ik hier wel verbinding nodig. Ik werk in Drenthe af en toe op oproepbasis waarvoor bereikbaarheid wel handig is.
Zijn er verder nog dingen waarmee ik dit kan verbeteren?
Hoi SsSharonxx,
Vreemd dat je verbinding alleen maar slechter is geworden. Ik wil je toch vragen om je internetinstellingen nog even te controleren. Wat gebeurt er als je je simkaart in een andere telefoon plaatst? Wat voor telefoon gebruik je en heb je die al op 2G (GSM) vast kunnen zetten? Heb je trouwens op één locatie last of op meerdere locaties?
Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt. Pas als we deze info hebben kunnen we dingen uitsluiten en op zoek gaan naar een passende oplossing. Ik hoor graag van je!
Vreemd dat je verbinding alleen maar slechter is geworden. Ik wil je toch vragen om je internetinstellingen nog even te controleren. Wat gebeurt er als je je simkaart in een andere telefoon plaatst? Wat voor telefoon gebruik je en heb je die al op 2G (GSM) vast kunnen zetten? Heb je trouwens op één locatie last of op meerdere locaties?
Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt. Pas als we deze info hebben kunnen we dingen uitsluiten en op zoek gaan naar een passende oplossing. Ik hoor graag van je!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.