Skip to main content

.

Goedendag,



Ik ben het grootste gedeelte van het jaar in het buitenland maar nu een maandje in nederland.

Daarom ook een internetbundel van 250 mb aangeschaft maar ik krijg het internet niet aan de praat op mijn telefoon.

Ik heb een samsung galaxy s4 mini.

Mijn internetinstellingen via mijn simyo staan aan en ik zie dat mijn internetbundel actief is.



Ik heb mijn apn toegangspunten eerst terug gezet naar standaard en daarna de nieuwe toegevoegd.

Telefoon aantal keren herstart maar mocht niet baten.



Instellingen via sms ("ja" naar 1300) opgevraagd en geinstalleerd.

Nogmaals herstart.



Maar mocht allemaal niet helpen.

Ik ben er zeker van dat de apn toegangspunt instellingen goed staan zoals ook hier beschreven.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/samsung/i9195-galaxy-s-iv-mini-lte/internet/usecase/apn-handmatig-instellen



Toch nog steeds geen internet, wat doe ik fout of kan ik nog proberen?



gr
Hoi mvanrijs,



Welkom op het Simyo Forum en terug in Nederland:$



Ik ben direct even je aansluiting gaan bekijken, en zie dat je sinds gisteren gebruik maakt van internet. :D

Wat bleek uiteindelijk de oplossing?
Hoi Ruud,



Inderdaad doet mijn internet het weer sinds gisteren.

En eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee waarom.



'Opeens' was het er weer, ik dacht eigenlijk dat naar aanleiding van dit bericht iemand wellicht instellingen gereset had of iets dergelijks. Maar het is niet tijdens een herstart bijvoorbeeld gebeurd.

Ik hou natuurlijk niet elke minuut mijn connectie bij maar gisterenavond zag ik opeens het 3g tekentje :)



Dus voor mij geen probleem meer hoewel ik zelf eigenlijk ook nog wel geinteresseerd ben in de achterliggende oorzaak heeft dit geen haast meer.
Hoi mvanrijs,



We waren er zelf ook benieuwd naar, omdat er niets met je aansluiting is gebeurd. Dit heeft dan vaak met de lokale verbinding te maken, want daar is een nationaal bedrijf als KPN/Simyo wel afhankelijk van! Hou je het wel even goed in de gaten? Als je verbinding nogmaals wegvalt, kunnen we even contact opnemen met de netwerkspecialisten 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer