Skip to main content

.

Goedemorgen, 

Mijn zoon heeft een prepay kaart van Simyo.

Ik had hier op 3 januari €10,- opgezet. Gisteren kreeg ik een melding dat zijn beltegoed op was. 

Toen ik ging kijken zag ik dat dit met internet te maken had. Ik heb samen met hem hiernaar gekeken. Maar 's morgens heeft hij zijn mobiele gegevens niet aangehad (hij zat gewoon op school en gebruikt daar de Wifi), maar er was 59 MB afgeschreven. 's Middags heeft hij even de mobiele gegevens aangezet om een berichtje te sturen via Whatsapp en dat zou 59 en 50 MB hebben gekost. Dat kan toch helemaal niet?

Ik hoor graag was hier fout is gegaan?!

Beste ​@MaxT binnen je mobiel kun je precies zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Succes.

 


Beste ​@JanD ,

Bedankt voor je reactie.

Waar kan ik dan zien op mijn mobiel?


Beste ​@MaxT bij de apps kun je op app-niveau zien welke app het hoge verbruik heeft veroorzaakt.

Succes.


Hoi ​@MaxT,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. ​@JanD heeft al aangeven dat je in je toestel altijd kunt achterhalen waar de MB's aan verbruikt. In deze blog kun je teruglezen hoe je dit precies kunt doen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. Heel erg bedankt voor je hulp ​@JanD!

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag! 

Groetjes,
Seren


Reageer