Skip to main content
Beantwoord

Internet valt steeds weg, hoe komt dat?

• May 4, 2025
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Ik heb een OnePlus Nord 5G waarbij het internet steeds wegvalt. Mobiele data uit- en aanzetten helpt, maar 1-2 uur later is het weer weg. Er staat dan wel 4G bovenin, maar het werkt niet.

En nu ik hier toch ben, hoewel Simyo tegenwoordig 5G aanbiedt, werkt het op mijn telefoon niet. Er staat altijd maximaal 4G+.

Mijn simkaart is al 12 jaar oud, zou het er iets mee te maken kunnen hebben?

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@jhaagmans,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Op je aansluiting zie ik inderdaad dat je een verouderde simkaart hebt. Het zou heel goed kunnen dat dit de oorzaak is van je wegvallende internetverbinding. Ik stuur je graag een nieuwe simkaart op. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je verder hiermee.

Groetjes,
Roeqajja

4 reacties

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud-moderator
  • antwoord
  • May 6, 2025

Hi ​@jhaagmans,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Op je aansluiting zie ik inderdaad dat je een verouderde simkaart hebt. Het zou heel goed kunnen dat dit de oorzaak is van je wegvallende internetverbinding. Ik stuur je graag een nieuwe simkaart op. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je verder hiermee.

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • April 20, 2026

Heb exact hetzelfde probleem. Mijn internet valt om de minuut weg en het uit en aan zetten van mijn telefoon helpt bij mij helaas ook niet langer dan 1 a 2 uur. Zelf heb ik een OPPO Find X8 Pro. Ik ga er niet van uit dat het ligt aan de leeftijd van de Simkaart gezien deze nog niet zo oud is. 

Friesian
  • Forum Expert
  • April 20, 2026

Hoi ​@HdB19 

Even voor de controle. Hoe staat de APN  ingesteld?

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • April 21, 2026

Hoi ​@HdB19,

Bedankt voor je bericht. Op dit moment ervaren meerdere klanten problemen met een wegvallende internetverbinding. Wij zien dat het inschakelen van de vliegtuigmodus voor ongeveer 30 seconden dit in veel gevallen oplost. Op Android toestellen zien we daarnaast dat de APN instellingen niet altijd correct staan ingesteld, zoals ​@Friesian ook aangeeft (bedankt!). De juiste APN gegevens kan je hier vinden. 

Hopelijk helpt dit 👍🏻. Mocht dit niet lukken, laat het dan even weten. Dan bekijken we samen de vervolgstappen.

Groetjes,
Khadija