Skip to main content

.

Ik probeer internet aan te gang te krijgen op een iphone 4s. Heb al veel zitten zoeken in dit forum maar nog niet tot een werkende oplossing gevonden.



Wat ik geprobeerd heb:


  • syncen met iTunes
  • APN=internet met KPN/gprs en zonder username/password.
  • APN=portalmmm.nl (zonder username/password)
  • APN=iphonekpn.nl (zonder username/password)
  • telkens de telefoon herstart tussen de diverse pogingen...

Maar het resulteert nog steeds in een niet werkende mobiele verbinden.



Bellen en sms-en werkt prima.



Sugggesties?
Hallo wjboogerd,



Heb je je telefoon al eens proberen in te stellen via: https://simyo.tweakker.com/choose. Hier staat een uitgebreid stappenplan voor jouw telefoon.

Ik heb het alvast voor je opgezocht, en kom bij het volgende: 



Internet-MMS

Let er op dat deze handleiding alleen gebruikt kan worden voor software versie iOS 7.

Open het hoofdmenu.

Selecteer Instellingen.

Selecteer Mobiel netwerk en Mobiel datanetwerk.

Blader naar MOBIELE DATA en selecteer APN

Schrijf internet.

Blader naar MMS.

Blader naar en selecteer APN en schrijf portalmmm.nl.

Blader naar en selecteer MMSC en schrijf http://mp.mobiel.kpn/mmsc.

Blader naar en selecteer Mms-proxy.

Schrijf 10.10.100.20 :5080.

Druk Mobiel netwerk om te voltooien.

Druk de Startpagina knop om terug te keren naar het hoofdmenu.

Uw telefoon is geconfigureerd.

Let op: Zet de telefoon uit en weer aan.



Werkt het dan nog steeds niet, dan kan het zijn dat je de optie "Mobiel internet binnen Nederland" hebt uitgeschakeld bij Mijn Simyo. Als je deze optie uit had staan, raad ik je aan deze in te schakelen om gebruik te kunnen maken van mobiel internet. 😉 Het duurt daarna 2 á 3 minuten totdat je E, GPRS of 3G in je scherm zult zien bij de juiste telefooninstellingen.



Fijne avond. Succes!



Groetjes, Mike.
Hoi Mike



bedankt voor je hulp.

Helaas had ik deze instellingen al geprobeerd.



Ik heb nu de simcard in een Nexus4 geprobeerd en daar kreeg ik het wel aan de gang.

Na terug stoppen van de kaart in de iPhone werkte het daar ineens ook.



Wondere wereld van mobiele communicatie...

Hoe dan ook, het probleem lijkt opgelost :"D
Hoi wjboogerd,



Welkom op het forum :)



Inderdaad, de wonder wereld van de Internet instellingen kan je zelfs wel zeggen ;)

Meestal worden de juiste inderdaad automatisch geladen. Voor de iPhone is de beste tip anders om even te synchroniseren met iTunes met de Simyo simkaart in het toestel.

Een handmatige reset kan ook helpen wanneer het toestel iets niet doet zoals gewenst. Je raakt daarbij geen gegevens kwijt.

Maar goed, het werkt gelukkig nu 🙂 Heel veel plezier met je Simyo abonnement.



Groetjes,

Charlene

Reageer