Hallo wjboogerd,
Heb je je telefoon al eens proberen in te stellen via:
https://simyo.tweakker.com/choose. Hier staat een uitgebreid stappenplan voor jouw telefoon.
Ik heb het alvast voor je opgezocht, en kom bij het volgende:
Internet-MMS
Let er op dat deze handleiding alleen gebruikt kan worden voor software versie iOS 7.
Open het hoofdmenu.
Selecteer Instellingen.
Selecteer Mobiel netwerk en Mobiel datanetwerk.
Blader naar MOBIELE DATA en selecteer APN
Schrijf internet.
Blader naar MMS.
Blader naar en selecteer APN en schrijf portalmmm.nl.
Blader naar en selecteer MMSC en schrijf
http://mp.mobiel.kpn/mmsc.
Blader naar en selecteer Mms-proxy.
Schrijf 10.10.100.20 :5080.
Druk Mobiel netwerk om te voltooien.
Druk de Startpagina knop om terug te keren naar het hoofdmenu.
Uw telefoon is geconfigureerd.
Let op: Zet de telefoon uit en weer aan.
Werkt het dan nog steeds niet, dan kan het zijn dat je de optie "Mobiel internet binnen Nederland" hebt uitgeschakeld bij Mijn Simyo. Als je deze optie uit had staan, raad ik je aan deze in te schakelen om gebruik te kunnen maken van mobiel internet. 😉 Het duurt daarna 2 á 3 minuten totdat je E, GPRS of 3G in je scherm zult zien bij de juiste telefooninstellingen.
Fijne avond. Succes!
Groetjes, Mike.
Hoi wjboogerd,
Welkom op het forum :)
Inderdaad, de wonder wereld van de Internet instellingen kan je zelfs wel zeggen ;)
Meestal worden de juiste inderdaad automatisch geladen. Voor de iPhone is de beste tip anders om even te synchroniseren met iTunes met de Simyo simkaart in het toestel.
Een
handmatige reset kan ook helpen wanneer het toestel iets niet doet zoals gewenst. Je raakt daarbij geen gegevens kwijt.
Maar goed, het werkt gelukkig nu 🙂 Heel veel plezier met je Simyo abonnement.
Groetjes,
Charlene