Skip to main content

.

Op mijn laatste factuur staan een aantal malen onverklaarbare kosten voor internet gebruik van 60001 kB € 8,79. Zag in de geschiedenis van het forum dat probleem eerder is voorgekomen zoals bij Gijs hieronder. Is hier ooit een verklaring op gekomen?



21-02-2013 2Dag Lisanne en Simyo,



Ik heb exact hetzelfde probleem. Graag ik zou ik de krachten bundelen.

Terwijl ik sliep is mijn dataverbruik eind januari om half 5 's nachts plotseling omhoog geschoten om vervolgens een half uur later 'spontaan' weer tot stilstand te komen. Net als bij Lisanne staan automatische updates bij mij uitgeschakeld.



30-01-2013 00:00 Internet gebruik (13 kB) € 0,00

30-01-2013 00:28 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00

30-01-2013 04:20 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00

30-01-2013 04:24 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00

30-01-2013 04:28 Internet gebruik (52689 kB) € 0,00

30-01-2013 04:28 Internet gebruik (7312 kB) € 1,07

30-01-2013 04:32 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79

30-01-2013 04:36 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79

30-01-2013 04:40 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79

30-01-2013 04:44 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79

30-01-2013 04:48 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79

30-01-2013 04:52 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79

30-01-2013 04:56 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79

30-01-2013 05:00 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79

30-01-2013 05:04 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79

30-01-2013 05:08 Internet gebruik (34908 kB) € 5,11

30-01-2013 08:00 Internet gebruik (2044 kB) € 0,30

30-01-2013 19:17 Internet gebruik (9 kB) € 0,00



In het verleden heb ik nooit een bovenmatig verbruik gehad en sinds ik mijn databundel maar helemaal niet meer gebruik heb ik in 3 weken tijd (volgens mijn monitorappje) zo'n 47 mb via wifi verbruikt.

Reacties van Simyo op eerdere berichten zijn vooralsnog onbevredigend of laat geweest. Ik hoop dat er adequater gehandeld kan worden. Ook ik heb inmiddels contact met Kassa gezocht in de hoop Simyo toch te bewegen excuses aan te bieden en de factuur kwijt te schelden.



Groet,



Gijs
Hoi morskeizer,



Wat vervelend dat je nog geen bevredigend antwoord heb gekregen op je vraag over dit dataverbruik. Zoals je in andere topics hebt kunnen lezen, is er niets vreemds aan de 60.000kB sessies op je factuur, maar een limiet op de registratie per sessie van KPN. ben je voorbij die 60MB, dan start je volgende sessie.



Vervelend genoeg, kan ik helaas niet inzien waaraan je dit hebt verbruikt en kan ik je niet precies vertellen wat dit is geweest. Maar het telefoontje met de KPN netwerkspecialist zojuist, geeft mij genoeg bevestiging om te zeggen dat dit terecht geregistreerde datasessies zijn.



Als ik je verbruik terugkijk, zie ik dat dit meerdere malen is voorgekomen en vind het daarom ook niet frappant dat je aangeeft dat je datamonitor App aangeeft dat je 47 MB over WiFi hebt verbruikt. Dit komt er dus op neer dat alle andere keren dat je op internet bent geweest 3G hebt gebruikt en dus ook van je databundel. Misschien is het verstandig om te kijken hoeveel MB je over 3G hebt verbruikt afgelopen 2 maanden met je App en dat vergelijken met je factuur of registreert die App alleen je WiFi verbruik?



Mocht dat het geval zijn, adviseer ik je de App "Onavo-count" te gebruiken. Hiermee krijg jij het inzicht welke App er op welk moment, wat verbruik heeft 🙂
zie link

https://forum.simyo.nl/internet-62/extreme-data-verbruik-iphone-6-a-23606/



op het moment heb ik tros radar ingelicht over deze zaak aangezien simyo niet thuis geeft.

dus krachten worden gebundeld.......
Hoi sylwester,



In dit topic heeft Charlene inhoudelijk op je bericht gereageerd.

Reageer