Ik kreeg deze ochtend de sms’jes van Simyo waarin stond dat 80% en 100% van mijn bundel verbruikt waren. Deze berichten kwamen tegelijk, om 08:57. Vervolgens ging ik checken bij mobiel gebruik waar dit opeens aan opgegaan is, aangezien ik geen YouTube of dergelijke heb gekeken op 4g. In de instellingen app stond dan ook dat er nog lang geen 12.000 MB was verbruikt. Daarna checkte ik het in de Simyo app, waarin ik zag dat er vannacht rond 3 uur en vanochtend rond 8 uur opeens intens veel MB’s (duizenden) werden verbruikt. Dit is nog nooit gebeurd en ik ga normaal nooit over de bundel heen. Aangezien het opeens binnen minuten is gebeurd, kan er iets mis zijn gegaan? Ik las al over op de achtergrond verversen van apps en overschakelen bij slechte WiFi, maar het lijkt me heel sterk dat er binnen minuten zoveel MB’s verbruikt worden. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Hier een screenshot van het verbruik. Dit is minutenlang zo doorgegaan.
Hallo
Je kunt dit voorkomen door bij een Android-toestel data-waarschuwing en datablokkade in te stellen.
Stel je hebt een bundel van 12GB per maand, stel dam een waarschuwing in bij 11GB en een blokkade bij 11,5 GB, gha ddarna verder met wifi of koop een databundel bij.
Zet tevens gegevensbesparing aan binnen je toestel enm zet automatisch naar mobiele data gaan bij slechte wifi uit in je toestel.
Een moderator zal hier ook nog reageren.
Succes.
Hallo
Hoi
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt! Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt.
Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak in je telefoon zelf wel terug vinden. Je geeft aan dat je in je toestel zelf niks hebt kunnen vinden. Het zou kunnen dat er bijvoorbeeld een app op de achtergrond een update heeft uitgevoerd waardoor er in één keer veel MB's zijn verbruikt, maar dit kunnen wij helaas niet voor je achterhalen. Ik lees dat je je wifi-assistentie uitgeschakeld hebt. Wij hebben op onze website een blog met handige tips om je data zoveel mogelijk te besparen, misschien komt dit nog goed van pas!
Bedankt voor je hulp
Groetjes,
Roeqajja
Ik kreeg deze ochtend de sms’jes van Simyo waarin stond dat 80% en 100% van mijn bundel verbruikt waren. Deze berichten kwamen tegelijk, om 08:57. Vervolgens ging ik checken bij mobiel gebruik waar dit opeens aan opgegaan is, aangezien ik geen YouTube of dergelijke heb gekeken op 4g. In de instellingen app stond dan ook dat er nog lang geen 12.000 MB was verbruikt. Daarna checkte ik het in de Simyo app, waarin ik zag dat er vannacht rond 3 uur en vanochtend rond 8 uur opeens intens veel MB’s (duizenden) werden verbruikt. Dit is nog nooit gebeurd en ik ga normaal nooit over de bundel heen. Aangezien het opeens binnen minuten is gebeurd, kan er iets mis zijn gegaan? Ik las al over op de achtergrond verversen van apps en overschakelen bij slechte WiFi, maar het lijkt me heel sterk dat er binnen minuten zoveel MB’s verbruikt worden. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Herkenbaar!
Ik heb een bundel van 6 GB. Op 6 juni verdween er ineens 35 GB aan data. Aangezien mijn telefoon, ongebruikt, in een kluisje op mijn werk lag en updates alleen via WiFi mogen worden ge-update, was dit voor mij een raadsel.
Totdat ik erachter kwam dat een bekende App (Malwarebytes), zonder toestemming, abnormaal veel data had gedownload. Ook op mijn telefoon ging het telkens om 59 mb wat constant, zonder mijn toestemming, werd gedownload.
Via forums op tweakers.net, het Malwarebytes forum en Reddit forum kwam ik erachter dat Malwarebytes op die datum een corrupte database update had uitgevoerd. Ik was niet de enige gedupeerde. Dit was een wereldwijd probleem waarbij heel veel mensen zijn gedupeerd.
Inmiddels heeft de firma Malwarebytes hun fout toegegeven maar doen, voor zover ik de klachten zie, niets voor hun klanten terwijl dit hun schuld is.
Ik ben er, met Simyo, in goed overleg uitgekomen. Daar ben ik ze zeer dankbaar voor!
Ik wens je veel succes toe en hoop dat Simyo jou kan helpen.
Hoi
Bedankt voor het delen van dit bericht. Ik kan me voorstellen dat dit even schrikken was! Fijn dat je tot een oplossing bent gekomen met onze klantenservice .
Groetjes,
Amy
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.