Skip to main content

.

Er is ook een ander deel op dit forum waar ik de vraag gesteld heb, maar ik zie daar geen antwoord komen.

 

Eergisteren mijn  Symio geactiveerd (nieuw nummer) en meteen een internetbundel toegevoegd.

internetbundell zou direct beschikbaar zijn.



Allerlei instellingen voor internet uitgeprobeerd echter zonder succes.

Ik heb een Star N800 (Samsung S2 look-a-like), wellicht ziet hier een probleem cq uitdaging.



Graag een advies wat ik kan doen om internet eindelijk aan de praat te krijgen!



Mvgr

Ad
Kleine aanvulling, sms 1300, levert niets op omdat er voor deze android (Star N800) een handmatige oplossing gezocht moet worden (denk ik).



Mvgr

Ad
Hoi Atfee,



Hier bij de instellingen voor je toestel



Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.



Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen



Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.



Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.



Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt



Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)



APN: internet

Proxy: (geen)

Poort: 5080

Gebruikersnaam: (geen)

Wachtwoord: (geen)

Server: 0.0.0.0

MMSC: (geen)

MMS Proxy: (geen)

MMS Poort: (geen)

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN-type: Internet of default



- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)



- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.



Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’



Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Reageer