Skip to main content

.

Hallo, ik heb gisteren in een p aar uur tijd ineens 7MB verbruikt. Terwijl ik gewoon thuis was en op de tennisbaan waar ik normaal gewoon wifi gebruik. Hoe kan dat??? Stond ongeveer 5 euro op t kaartje en nu sta ik in de min! Heb de telefoon maar uit gezet, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Hallo Monique T.

Wanneer het wifi signaal te zwak is kan het zijn dat de telefoon overspringt op mobiel data.

Heb je een iphone wat ik mis in je vraag, en display springt op zwart, dan springt hij op mobiel data.

Het zou kunnen dat er bijvoorbeeld apps automatisch zijn bijgewerkt.

1) wijzig dat in uitsluitend via wifi.

2) Bij geen gebruik van mobiel data, schakel mobiele netwerken uit.

Simyo gaat erg coulant om met dit, er volgt ook een reactie van een moderator.

Die zal duidelijk beschrijven wat simyo voor je doet.

Groet,

Friesian

Controleer dit, en laat weten of het helpt..
Mijn zoontje heeft eergisterenavond van zijn gespaarde zakcenten een Samsung Galaxy Neo gekocht, de Simyo kaart heeft hij netjes overgezet. Vanmorgen schrok ik me een hoedje toen ik een waarschuwing krijg dat zijn beltegoed onder de 2 Euro was gekomen. Dit omdat ik het belangrijk vind dat hij me kan bellen in geval van nood. Toen ik inlogde om zijn prepaid op te waarderen schrok ik omdat hij op -(min) 60 Euro stond! ...dat is niet de reden dat ik een prepaid kaart koop, Ik koop juist een prepaid kaart zodat mijn kinderen ZELF verantwoordelijk zijn voor hun telefoongebruik en de kosten in de klauwen kunnen houden. 

Ik las de berichten van andere mensen/ouders, en las ook dat jullie het eenmalig weer op 0,- kunnen zetten. 

Inmiddels heb ik het internetgebruik op de telefoon al uitstaan, zometeen zal ik hier ook even zoeken hoe ik dat moet doen. Zodra jullie het saldo weer op 0 hebben gezet zal ik weer opwaarderen. 

Met vriendelijke groet,

Wen & Mick
Hallo, ik heb gisteren in een p aar uur tijd ineens 7MB verbruikt. Terwijl ik gewoon thuis was en op de tennisbaan waar ik normaal gewoon wifi gebruik. Hoe kan dat??? Stond ongeveer 5 euro op t kaartje en nu sta ik in de min! Heb de telefoon maar uit gezet, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Hoi MoniqueT, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je telefoon verbinding heeft gemaakt met mobiel internet zonder dat je daar erg in had :(

Nou kunnen er verschillende redenen zijn geweest zoals Friesian ook al aangaf (dankjewel daarvoor Friesian :)) waarom je telefoon verbinding heeft gemaakt via mobiel internet in plaats van via Wifi, bijvoorbeeld vanwege een zwak of wegvallend Wifi signaal, een app die standaard verbinding maakt via mobiel internet en ook hebben we wel eens verhalen gehoord dat sommige telefoons zouden overschakelen naar mobiel internet wanneer deze in stand-by staat.

Wanneer je alleen gebruik wil maken van internet via Wifi, raad ik je aan de optie "Internet op je mobiel / MMS" uit te zetten op Mijn Simyo, daarmee voorkom je namelijk dat je simkaart überhaupt verbinding kàn maken met mobiel internet.

Daarnaast kan er helaas negatief tegoed ontstaan, omdat wij verbruiksgegevens met een vertraging binnenkrijgen van het netwerk. Omdat ik natuurlijk begrijp dat dit niet je bedoeling is geweest, heb ik eenmalig dit negatieve tegoed voor je bijgewerkt naar 0 :)

Tot slot, wil ik je aanraden een kijkje te nemen op deze pagina voor verdere tips met betrekking tot dataverbruik 🙂
Mijn zoontje heeft eergisterenavond van zijn gespaarde zakcenten een Samsung Galaxy Neo gekocht, de Simyo kaart heeft hij netjes overgezet. Vanmorgen schrok ik me een hoedje toen ik een waarschuwing krijg dat zijn beltegoed onder de 2 Euro was gekomen. Dit omdat ik het belangrijk vind dat hij me kan bellen in geval van nood. Toen ik inlogde om zijn prepaid op te waarderen schrok ik omdat hij op -(min) 60 Euro stond! ...dat is niet de reden dat ik een prepaid kaart koop, Ik koop juist een prepaid kaart zodat mijn kinderen ZELF verantwoordelijk zijn voor hun telefoongebruik en de kosten in de klauwen kunnen houden. 

Ik las de berichten van andere mensen/ouders, en las ook dat jullie het eenmalig weer op 0,- kunnen zetten. 

Inmiddels heb ik het internetgebruik op de telefoon al uitstaan, zometeen zal ik hier ook even zoeken hoe ik dat moet doen. Zodra jullie het saldo weer op 0 hebben gezet zal ik weer opwaarderen. 

Met vriendelijke groet,

Wen & Mick

Hoi Wen & Mick, ook jullie welkom op het forum van Simyo! :)

Ik kan me voorstellen dat dit een erg vervelende verrassing was, helaas kan dit gebeuren doordat wij verbruiksgegevens met een vertraging binnenkrijgen. Wanneer er dan vervolgens in een korte periode van tijd veel verbruik plaatsvindt, is dit helaas het gevolg :(

Ook voor jullie heb ik zojuist eenmalig het beltegoed bijgewerkt naar 0. Ik zie dat jullie inmiddels de optie uit hebben gezet via Mijn Simyo dat de simkaart überhaupt verbinding kan maken met mobiel internet, oftewel vanaf nu kan je zoontje alleen via Wifi gebruik maken van internet :)

Mochten jullie nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!

Hallo,

bedankt voor het op 0 zetten, maar die 5 euro beltegoed zijn we dus kwijt?

Ik heb gisteren al geactiveerd dat zodra het beltegoed onder de 2 euro komt het wordt opgewaardeerd met 10 euro. Maar gaat dat nu dan ook nog gebeuren of moet ik toch zelf opwaarderen nu het op 0 euro staat? Het is niet de bedoeling dat ik er nu 10 euro opzet en er over 2 dagen nog eens 10 euro opkomt vanuit jullie natuurlijk. 1 keer 10 euro is genoeg. Dus wat kan ik nu het beste doen?
Hoi MoniqueT,

Namens Kim zeg ik, graag gedaan! :)

De € 5,- beltegoed zijn jullie wel 'kwijt' ja. Dat komt omdat het verbruik er wel is geweest. Het negatieve tegoed hebben we voor je vergoed :)

Ik zie dat gisteravond rond 22:50 het beltegoed is opgewaardeerd. Je hoeft dus niet zelf nog € 10,- op te waarderen. Als het beltegoed onder de € 2,- komt, wordt het automatisch opgewaardeerd :)

Heb ik dat zo goed uitgelegd of heb je toch nog ergens vragen over?

Reageer