Skip to main content

.

Goedendag,

Mijn dochter heeft gisteren blijkbaar vergeten haar 3G uit te zetten en over te schakelen naar Wifi. In een mum van tijd zat ze over haar 500Mb heen en krijgen we een bedrag van iets meer dan 32 euro te zien voor maar 91Mb. Dat is toch buitenproportioneel, ook al weet je wat de tariefen zijn.

Mijn dochter let altijd heel goed op haar gebruik, maar gistermiddag vlogen de Mb's er opeens doorheen. Pas 's avonds kreeg ik een mail dat de 100% waren verbruikt en was ik te laat om haar internet uit te zetten en zit ik met een rekening van 32 euro. Ik zie in andere topic dat jullie de eerste keer nog wel eens coulant omgaan met zo'n vergissing. Mijn vraag is dan ook of jullie ons tegemoet kunnen komen.

Daarnaast vraag ik mij af waaroim jullie niet net als Telfort het internet kunnen dichtzetten na verbruik bundel, sms sturen met de vraag of je je bundel voor een schappelijk bedrag wilt uitbreiden en iedereen blij. Nu zie ik best veel topic hierover en levert het jullie werk op en de klanten zijn niet blij.

P.S. ik had ook een contactformulier ingevuld, maar zie dat het beantwoorden dan 3 dagen durt en dit maar 1 dag en ik wil graag weten waar we aan toe zijn.
Ik zie nu dat de 91 voor het aantal maal internet staat en dat ze gisteren 200Mb over haar abo van 500 is gegaan. In 1 dag heeft ze hetvolgende verbruikt:

Datum Omschrijving Duur Bedrag

2014-04-24 10:25:52 Internet gebruik (21947 kB) 00:00:00 €0.00

2014-04-24 17:03:47 Internet gebruik (60000 kB) 00:00:00 €0.00

2014-04-24 17:12:12 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00

2014-04-24 17:16:24 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00

2014-04-24 17:21:59 Internet gebruik (50502 kB) 00:00:00 €0.00

2014-04-24 17:21:59 Internet gebruik (9499 kB) 00:00:00 €1.39

2014-04-24 17:26:34 Internet gebruik (60003 kB) 00:00:00 €8.79

2014-04-24 17:33:26 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-04-24 17:40:24 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-04-24 17:46:17 Internet gebruik (30278 kB) 00:00:00 €4.44



Maar ook voor 200Mb vind ik 32,20 euro absurd veel geld daar het 500Mb abo 7 euro kost en 1000Mb 10 euro.
Het is algemeen bekend dat dataverkeer buiten je bundel prijzig is. Ik zit nu ook op de 80E deze maand, is mijn eigen schuld en mij hoor je ook niet klagen ;)

Het is goedkoper om een bundeltje hoger te nemen om zulke kosten te voorkomen.



Als ik jou was zou ik aan je dochter vragen wat ze uberhaupt aan 't doen was om in 20 minuten tijd 210 MB te verbruiken... Verschil in snelheid tussen 3G en wifi merk je wel, en bij zulke dataverbruik ben je toch iets aan 't doen wat 'zwaar' is.



Maargoed, wellicht dat Simyo wel meedenkt 🙂
Dat is geen reactie waarop ik zit te wachten. Ik zit er nl. wel mee. En met jouw opmerking over mijn dochter kan ik al helemaal niets. Toevallig heb ik een dochter die ik vertrouw en waarvan ik weet wat ze op internet doet.
Ik bedoelde er verder niets mee wesselius, het is uiteraard zonde dat je dochter over haar limiet is gegaan en ik snap dat je ermee zit. Wat ik duidelijk wilde maken in mijn verhaal hierboven is dat een bundeltje hoger wellicht in de toekomst extra kosten zal besparen. 500 MB is in deze tijd nogal aan de krappe kant, daarom vroeg ik ook wat je dochter aan 't doen was.



Ik er zeker van dat een Simyo medwerker je naar tevredenheid zal helpen.
Ik hoop ook dat er wordt meegedacht. Maar wat ik niet snap is dat een provider als Telfort wel je internet kan dichtzetten na bereik limiet en dan een sms stuurt of je het wilt uitbreiden voor een schappelijk bedrag. Waarom kan Simyo hier niet ook een stap in zetten. Ik zie nu best veel items over dit onder werp op dit forum en op het internet en het is heel eenvoudig te voorkomen vanuit de provider. Scheelt een hoop ellende.
Ondertussen per mail van antwoord voorzien en tegemoetkoming gekregen voor deze keer. Dat is fijn.

Het zou wel fijn zijn als Simyo kan onderzoeken of een vegelijkbare dienst als Telfort kan worden aangeboden. Ik heb nog 2 kinderen, maar durf gezien deze ervaring een internet abonnement niet aan voor deze kinderen. Ik heb nu gezien dat even instagrammen/whatsappen een duur geintje kan worden.



Dus bij deze het verzoek om de optie van het afsluiten van je internet na bereik bundel op te nemen in de wensenbak.
Hoi wesselius, welkom op ons forum :)



In je gegevens zie ik dat je inderdaad voor het weekend al geholpen was via de e-mail. Gelukkig is dat nu afgehandeld.

Voor wat betreft je idee over het afsluiten van internet als je bundel op is; goed idee, maar ik ben bang dat dit niet bij Simyo gaat gebeuren.

Behalve dat Simyo en Telfort beiden onder de KPN vlag varen, zijn we zelfstandige providers. We zullen dus ook geen diensten/services bieden die teveel overeenkomen. Als alle KPN labels het beste van elkaar zouden overnemen heb je eigenlijk geen verschillende labels nodig en ook niets meer te kiezen.



Als je dochter trouwens een nieuwe telefoon heeft, kun je vaak in het besturingssysteem nagaan waar de data aan verbruikt is. Als er geen datamonitor app op de telefoon zit is dat een optie om na te gaan waar het vandaan komt. De in totaal 440 MB die er verbruikt is in dat half uur kan best via Instagram of Whatsapp gedaan zijn, maar dan zijn er wel behoorlijk wat foto's of filmpjes verstuurd.

Uit ervaring kan ik melden dat er op de achtergrond apps kunnen draaien die veel data verbruiken door updates of iets dergelijks.





ahmed_a; dank je voor je assistentie!

Reageer