Beste simyo,
Afgelopen maand is mijn flex 4G ingegaan maar tot nu toe is het me nog niet gelukt om ook 4g te ontvangen.
Ik heb alles geprobeerd:
- Toegangspunt opnieuw instellen (portalmmm.nl etc)
- 4G dekking nakijken (postcode: 8531EA)
- Simkaartnummer nakijken (was een oud nummer dus heb een nieuwe besteld en ontvangen. Simkaart in gebruikt begint met een 7.)
- Maximale verbindings snelheid staat op 4g.
ik kom er niet meer uit kunnen jullie me helpen? (zie bijlages. screenshots van telefoon)
mvg,
Eldert van der Wal
Bladzijde 1 / 1
Hoi ,
Jouw telefoon staat niet bij toestelhulp van Simyo, maar wel bij die van KPN. Ik heb de stappen vergeleken en die van de 925 lijkt het meest, ook qua menu structuur, op die van jouw. Ik wil je daarom vragen deze stappen te volgen wat ik zie in je screenshot al wat kleine "foutjes", zoals naam verbinding. Als het goed is heb je dan ook meteen de juiste MMS instellingen als je alle stappen volgt.
Het stappenplan vind je hier;
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/nokia/lumia-925/internet/usecase/apn-handmatig-instellen/16
Nogmaals, de stappen zijn voor de lumia 925 maar moeten ook werken voor jouw model.
Laat je weten of het gelukt is?
PS. controleer ook nog even of flex 4G echt aan staat :)
Succes 🙂
Jouw telefoon staat niet bij toestelhulp van Simyo, maar wel bij die van KPN. Ik heb de stappen vergeleken en die van de 925 lijkt het meest, ook qua menu structuur, op die van jouw. Ik wil je daarom vragen deze stappen te volgen wat ik zie in je screenshot al wat kleine "foutjes", zoals naam verbinding. Als het goed is heb je dan ook meteen de juiste MMS instellingen als je alle stappen volgt.
Het stappenplan vind je hier;
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/nokia/lumia-925/internet/usecase/apn-handmatig-instellen/16
Nogmaals, de stappen zijn voor de lumia 925 maar moeten ook werken voor jouw model.
Laat je weten of het gelukt is?
PS. controleer ook nog even of flex 4G echt aan staat :)
Succes 🙂
Hoi Eldert van der Wal, welkom terug op het forum :)
Op zich zou je met de instellingen die je had en van Raytje hebt gekregen moeten kunnen 4G'en, maar helaas ging dat niet lukken.
De instellingen van je aansluiting zoals je ze op Mijn Simyo hebt ingesteld zouden zo ook op het netwerk moeten komen. Alleen dat gebeurde nu niet.
Een klein procesje ergens tussen Mijn Simyo en jouw simkaart gooide roet in het eten.
Dit heb ik één van onze IT'ers laten rechtzetten en als het goed is hoef je je nu enkel je telefoon maar opnieuw op te starten om op 4G te kunnen.
Laat je nog even weten of het gelukt is?
Op zich zou je met de instellingen die je had en van Raytje hebt gekregen moeten kunnen 4G'en, maar helaas ging dat niet lukken.
De instellingen van je aansluiting zoals je ze op Mijn Simyo hebt ingesteld zouden zo ook op het netwerk moeten komen. Alleen dat gebeurde nu niet.
Een klein procesje ergens tussen Mijn Simyo en jouw simkaart gooide roet in het eten.
Dit heb ik één van onze IT'ers laten rechtzetten en als het goed is hoef je je nu enkel je telefoon maar opnieuw op te starten om op 4G te kunnen.
Laat je nog even weten of het gelukt is?
beste Ernst en Raytje,
Bedankt voor jullie snelle reactie!
Ik heb de instellingen van Raytje handmatig doorgevoerd en daarna de telefoon opnieuw opgestart.
Op het moment zie ik alleen nog 3G en H+. ik wacht het nog even af maar ik zie nog geen 4G staan.
Op mijn simyo staat 4g actief.
mvg,
Eldert van der Wal
Bedankt voor jullie snelle reactie!
Ik heb de instellingen van Raytje handmatig doorgevoerd en daarna de telefoon opnieuw opgestart.
Op het moment zie ik alleen nog 3G en H+. ik wacht het nog even af maar ik zie nog geen 4G staan.
Op mijn simyo staat 4g actief.
mvg,
Eldert van der Wal
Helaas nog steeds geen 4G weten te ontvangen.
Ik heb nog even bij sim instellingen gekeken en bij het zoeken naar een netwerk kan hij geen 4G netwerken vinden.(zie screenshot)
Ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar je weet het maar nooit.
mvg,
Eldert
Ik heb nog even bij sim instellingen gekeken en bij het zoeken naar een netwerk kan hij geen 4G netwerken vinden.(zie screenshot)
Ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar je weet het maar nooit.
mvg,
Eldert
Hoi Eldert van der Wal,
Bedankt voor je reacties.
Ik heb je aansluiting bekeken. Het lijkt erop dat op Mijn Simyo wordt aangegeven dat de optie 'internet op je mobiel' uitstaat. Wanneer je deze inschakelt wordt je teruggezet naar het 3G netwerk. Ik heb dit doorgegeven aan onze IT afdeling.
De netwerkinstellingen voor je aansluiting staan nu goed. Je mag je toestel even uit een aanzetten. Je zou dan weer gebruik kunnen maken van 4G.
Bedankt voor je reacties.
Ik heb je aansluiting bekeken. Het lijkt erop dat op Mijn Simyo wordt aangegeven dat de optie 'internet op je mobiel' uitstaat. Wanneer je deze inschakelt wordt je teruggezet naar het 3G netwerk. Ik heb dit doorgegeven aan onze IT afdeling.
De netwerkinstellingen voor je aansluiting staan nu goed. Je mag je toestel even uit een aanzetten. Je zou dan weer gebruik kunnen maken van 4G.
Beste simyo,
Opnieuw opgestart en nog steeds geen 4G helaas.
Telefoon anders maar naar fabrieksinstellingen ofzo?
gr,
Eldert
Opnieuw opgestart en nog steeds geen 4G helaas.
Telefoon anders maar naar fabrieksinstellingen ofzo?
gr,
Eldert
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.