Skip to main content

.

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.



Hallo,

Bellen en SMS werkt maar,

Internet in Duitsland werkt niet op mijn telefoon Galaxy S5 SM-G901F.



Internet op je mobiel in Nederland staat AAN.

Internet op je mobiel in het buitenland staat AAN.



Op telefoon:

Mobile gegevens AAN.

Roaming AAN.

Namen toegangspunt:

Naam: Mobiel Internet

APN: Internet

Proxy: niet ingesteld.

Poort: niet ingesteld.

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: gprs

Server: niet ingesteld

MMSC: niet ingesteld.

MMS-proxy: niet ingesteld.

MMS-poort: niet ingesteld.

MCC: 204

MNC: 08

Verificatie: geen

APN protocol: IPv4

APN- roamingprotocol: IPv4

APN in-/uitschakelen: APN ingeschakeld (kan ik niet veranderen)

Drager: Niet- gespecificeerd

Operatortype mobiel virtueel netwerk: geen

Operatorwaarde: niet ingesteld.



Limiet mobile gegevens staat UIT



HELP!!! M.v.g. Paul Wolterink
@Paul64



Probeer eens GPRS i.pv. gprs, dus met hoofdletters.
Hoi Paul,



Welkom op het Forum!



Goed dat alle instellingen aan staan!



Je APN staat verkeerd. Bij APN vul je internet in. Jij hebt internet met een hoofdletter I ingevuld. Dat is niet het juiste APN.

Je toegangspunt moet er als volgt uitzien:

Naam: Mobiel Internet

APN: internet

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: gprs of GPRS



Verder staat je toegangspunt goed ingevuld. Als je de APN opnieuw instelt, moet het internet werken in Duitsland.



Laat je het mij weten of het internet werkt?



@Ray bedankt!



Groetjes,

Ashweeta
Bedankt voor de reactie.

Donderdag weer over de grens zal het dan testen.



Groet Paul
Hi Paul64,



Namens Ashweeta graag gedaan! Hopelijk werkt het donderdag gewoon met de nieuwe instellingen. :)



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Thomas
Hallo allemaal,

het werkt weer, maar niet zonder slag of stoot 😉.

Ook bij de instelling "Naam" moesten de woorden "mobiel & internet" met een kleine letters.

Daarna werkte alles weer.



Groeten en bedankt,



Paul
Hi Paul,



Fijn om te lezen dat je inmiddels gebruik kan maken van internet in het buitenland 🙂 Het is bij de instellingen inderdaad belangrijk dat deze precies kloppen. Zelfs een kleine verandering als de grootte van een letter, kan al gevolgen hebben. Dan zou het nu niet meer fout moeten gaan! Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.



Groetjes,

Niels

Reageer