Skip to main content

.

Hoi !



Ik gebruik al een behoorlijke tijd een sim-only pakketje van Simyo. Sinds (ik schat) een dag of 3 heb ik een brakke verbinding.

Mondjesmaat komt er data binnen via mobiel internet. Wifi gaat perfect. Surfen wil absoluut niet meer, Whatsapp werkt minimaal, app's zoals buienradar etc krijgen de kans niet om te "laden" via mobiel internet.



Dit zijn de instellingen zoas ik ze van jullie forum heb afgeplukt en nu heb ingesteld, andere toegangspunten zijn verwijderd:



Verbindingsnaam: KPN internet

APN: portalmmm.nl

Proxy:

Poort:

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Server:

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS Proxy: 10.10.100.20

MMS Poort: 5080

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

Type toegangspunt: default,mms,supl

(bij Drager staat niet-gespecificeerd)







Achtergrond informatie:



Toestel: Samsung Galaxy S2 Plus ( GT-I9105P )

Android versie: 4.1.2







Is er een storing bekend ? Zoniet, zou dan een netwerk reset door jullie een oplossing kunnen bieden ?



Thanks voor de hulp alvast !



Grts,

Bryan
Hoi bryanw, en welkom op het Simyo forum!



Dat is wel behoorlijk irritant, dat 'stroperige' internet :(



Ik heb je aansluiting bekeken, en daar is niets mee aan de hand, behalve dan dat ik inderdaad vrij weinig datagebruik zie de laatste dagen.

Heb je dit overal, of op een bepaalde locatie?



Wil je de volgende instellingen anders eens proberen:

APN : internet

Proxy

Poort : 5080

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Server : 0.0.0.0

MMSC

MMS Proxy

MMS Poort

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : Internet of default
Hé.....



Vandaag ben ik alweer een paar uur online via 3g en H+........

Hieronder een snelle test tijdens (indoor) verbinding met H+ , omgeving 7482



Lijkt de goede kant weer op te gaan.



http://oi44.tinypic.com/5vpyzo.jpg
Hé.....



Vandaag ben ik alweer een paar uur online via 3g en H+........

Hieronder een snelle test tijdens (indoor) verbinding met H+ , omgeving 7482



Lijkt de goede kant weer op te gaan.



http://oi44.tinypic.com/5vpyzo.jpg




Oh super! Deze snelheden zien we indoor graag :D



Zie ik nu Ping staan? Is dat de Ping van Blackberry?
Wees er blij mee, zou ik zeggen. Ik krijg gemiddeld niet veel meer dan jouw downloadsnelheid en die uploadsnelheid heb ik nog nooit gehaald. Gemeten met speedtest.net app op twee verschillende smartphones op verschillende plaatsen in mijn middelgrote (randje rand)stad.:eek:



@Ernst; nee, das geen BB ping. 
Nee joh, geen Blackberry ping, maar een Ping opdracht, als in "Packet internet Grouper"
Er zit een stijgende lijn in mijn verbinding........

Probleem lijkt helemaal opgelost te zijn :)





http://oi41.tinypic.com/vcrjhz.jpg
Er zit een stijgende lijn in mijn verbinding........

Probleem lijkt helemaal opgelost te zijn :)





http://oi41.tinypic.com/vcrjhz.jpg




Fijn om te horen! 😃
Ik zou graag willen weten hoe dat met de internetsnelheid

is. Ik heb nog nooit 3g of g bij mijn internet zien staan. Ik heb

er altijd een e staan! Krijg ik mail dat de download en upload

snelheden verhoogd zijn. Nou ik kan er alleen  maar om huilen!!!

Wie heeft hier een oplossing voor?
Ik zou graag willen weten hoe dat met de internetsnelheid

is. Ik heb nog nooit 3g of g bij mijn internet zien staan. Ik heb

er altijd een e staan! Krijg ik mail dat de download en upload

snelheden verhoogd zijn. Nou ik kan er alleen  maar om huilen!!!

Wie heeft hier een oplossing voor?




Hoi Yojoy,



Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat je een langzame internetsnelheid ervaart. Ervaar je dit probleem op meerdere locaties of op 1 locatie?

Wanneer je het probleem op 1 locatie ervaart dan verneem ik graag de volledige postcode van de locatie zodat ik een postcode check voor je kan laten doen. Wanneer je het probleem op meerdere locaties in het land ervaart dan raad ik je aan je simkaart in een ander toestel te plaatsen. Kan je mij laten weten wat je bevindingen zijn?
Ik heb het alleen op postcode 2671 ik hoop echt

Dat er wat aan gedaan wordt.
Ik heb het alleen op postcode 2671 ik hoop echt

Dat er wat aan gedaan wordt.




Hoi yojoy,



Heb je ook de letters erbij? Die hebben we nodig om een postcodecheck te doen.



Groetjes,

Charlene
Jahoor dat zijn ZC
Hoi yojoy,



Ik heb even contact voor je opgenomen met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat er op het moment een netwerkonderzoek loopt op jouw postcode, omdat er meer mensen zijn die problemen ervaren met 3G.



Met vijf à tien werkdagen zal er een uitkomst zijn over dit onderzoek. Ik hou dit voor je in de gaten en zal hierop terugkomen wanneer ik een terugkoppeling heb gehad van onze Netwerkspecialisten.



Dus nog even geduld alsjeblieft 🙂.
Bedankt Kim, ik wacht in spanning af en hoop op

dat het opgelost kan worden.
Bedankt Kim, ik wacht in spanning af en hoop op

dat het opgelost kan worden.




Hoi yojoy,



Ze zijn er in ieder geval al mee bezig, dat is positief :)

Ik hoop dat het snel gaat.



Groetjes,

Charlene
Bedankt Kim, ik wacht in spanning af en hoop op

dat het opgelost kan worden.




Hoi yojoy,



Ik heb een terugkoppeling gekregen van onze Netwerkspecialisten. Zij hebben geen problemen gevonden aan de mast, daarom wil ik je vragen het volgende uit te testen op je telefoon:

1) Wat gebeurt er met je mobiele internetverbinding (welke letter zie je? G, E, 3G, H?) wanneer je je verbinding instelt op àlleen 3G (UMTS of WCDMA) of àlleen 2G (GSM)? Deze optie om dit te wijzigen vind je terug in je Instellingen en dan onder "Mobiel netwerk" o.i.d.

2) Is er een verschil in je verbinding wanneer je binnenshuis of buitenshuis bent?



Ik verneem graag je bevindingen 🙂.

Reageer