Zoonlief is onbewust een beetje buiten zijn bundel gegaan. Er is geen SMS notificatie geweest dus hij had 't niet in de gaten. Normaal gesproken krijgt hij een SMS en dan zet ie mobiele data uit. Er is ook geen drempel in te stellen zover ik weet....Volgens mij weinig streaming, steeds dagelijks 8-9 euro (plm 60MB p.d?). 174 eurootjes op de teller. ik keek even in "Zijn Simyo" om zijn bundel evt te upgraden, maar dat gaat nu even niet door zoals u zult begrijpen...
Hoe kunnen we dit oplossen?
Mvg,
Michiel
Bladzijde 1 / 1
Hoe kunnen we dit oplossen?
Mvg,
Michiel
Wanneer het gaat om herhaling te voorkomen raad ik u een data limiet in te stellen op de telefoon via hetzij gegevensgebruik waar ook te zien is wat er aan apps actief zijn geweest. Of een data monitor app.
Wanneer u aangeeft welke telefoon, merk en type het betreft zijn er misschien extra mogelijkheden.
Een datastop, een plafond is er niet bij Simyo. Wat wel kan en dat is een bescherming tegen nog meer kosten is voor nu internet uitzetten op mijnsimyo.
De 2 sms had u moeten ontvangen, of ze verstuurd zijn waar het om gaat dat zal de moderator duidelijk maken. U hoort nog van hem/haar, ook wat het financiële betreft.
Ik ben namelijk ook een klant.
Succes !
Lees deze tips om over je data limiet te voorkomen.
Bedankt voor de reactie. T betreft een iPhone SE
Hoi MichielN,
Welkom op het Simyo forum :)
Oei, kan me voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn! Ik zie dat er inderdaad flink wat MB's zijn verbruikt deze maand. Helaas kan ik vanwege zijn privacy niet zien waaraan deze MB's zijn opgegaan. Dit kun je wel in zijn telefoon terug zien. Waar je dit in zijn telefoon terug kunt zien, kun je lezen in deze blog. Ik kan jammer genoeg niet vinden waar en of je een datalimiet kunt instellen op een iPhone SE, maar ik heb hier wel een blog waarin we tips geven om hoog dataverbruik tegen te gaan.
Dat je telkens datasessies van 58,60 MB terugziet in zijn verbruik, is eenvoudig te verklaren. Dit komt omdat we grote datasessies opsplitsen in pakketjes van 58,60 MB. Als je dit veel achter elkaar terugziet in je verbruik, weet je dat dit in de werkelijkheid één grote datasessie is geweest.
Je geeft aan dat je zoontje geen sms'jes heeft ontvangen. Ik heb daarom contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij geven aan dat het 80% sms'je is verstuurd op 6 maart om 16.36 uur, en dat het 100% is verstuurd op 11 maart om 12.13 uur. Kun je dit in zijn telefoon controleren?
Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?
Groetjes,
Samantha
@Friesian, Heel erg bedankt voor het meedenken! 🙂
Welkom op het Simyo forum :)
Oei, kan me voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn! Ik zie dat er inderdaad flink wat MB's zijn verbruikt deze maand. Helaas kan ik vanwege zijn privacy niet zien waaraan deze MB's zijn opgegaan. Dit kun je wel in zijn telefoon terug zien. Waar je dit in zijn telefoon terug kunt zien, kun je lezen in deze blog. Ik kan jammer genoeg niet vinden waar en of je een datalimiet kunt instellen op een iPhone SE, maar ik heb hier wel een blog waarin we tips geven om hoog dataverbruik tegen te gaan.
Dat je telkens datasessies van 58,60 MB terugziet in zijn verbruik, is eenvoudig te verklaren. Dit komt omdat we grote datasessies opsplitsen in pakketjes van 58,60 MB. Als je dit veel achter elkaar terugziet in je verbruik, weet je dat dit in de werkelijkheid één grote datasessie is geweest.
Je geeft aan dat je zoontje geen sms'jes heeft ontvangen. Ik heb daarom contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij geven aan dat het 80% sms'je is verstuurd op 6 maart om 16.36 uur, en dat het 100% is verstuurd op 11 maart om 12.13 uur. Kun je dit in zijn telefoon controleren?
Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?
Groetjes,
Samantha
@Friesian, Heel erg bedankt voor het meedenken! 🙂
Beste Samantha, bedankt voor de reactie. Hij heeft alleen die van 80% gekregen. Ik vind de boete van 150 euro voor de tweede gig niet echt fris. Dit staat niet in relatie tot de bij u gemaakte kosten. Is er een coulance regeling?
Moet ik nog ergens bewijs uploaden dat die 100% SMS nooit is aangekomen?
Hi MichielN,
Wat stom dat je de 100% sms niet ontvangen lijkt te hebben! Ik heb net meteen gebeld met de netwerkspecialisten om echt voor de zekerheid te controleren of de sms daadwerkelijk is aangekomen. Zij kunnen in hun systeem zien dat de sms wel verstuurd is. Krijg jij andere sms'jes wel? Of ontvang je van andere nummers ook geen sms? Er zou namelijk geen reden horen te zijn dat je dat bericht niet kreeg, dus ik vind het dan wel topprioriteit om erachter te komen waardoor dat kan 😮
Laat je me weten of dat het geval is?
Groetjes,
Jihane
Wat stom dat je de 100% sms niet ontvangen lijkt te hebben! Ik heb net meteen gebeld met de netwerkspecialisten om echt voor de zekerheid te controleren of de sms daadwerkelijk is aangekomen. Zij kunnen in hun systeem zien dat de sms wel verstuurd is. Krijg jij andere sms'jes wel? Of ontvang je van andere nummers ook geen sms? Er zou namelijk geen reden horen te zijn dat je dat bericht niet kreeg, dus ik vind het dan wel topprioriteit om erachter te komen waardoor dat kan 😮
Laat je me weten of dat het geval is?
Groetjes,
Jihane
De 100% SMS is niet ontvangen. Ik kan een screenshot sturen. Ik vind het bovendien vreemd dat Simyo na 100% niet nog meer sms-jes stuurt om te waarschuwen en te adviseren meer MB's bij te kopen. Had ik niet toevallig gecontroleerd bij hem, dan was er een rekening van 500 euro onaangekondigd op de mat gevallen....
Hoi MichielN,
Ik kan me voorstellen dat je graag nog meer sms'jes had ontvangen. Dit is helaas niet mogelijk. We sturen al sms'jes zodra er 80% en 100% van de bundel is verbruikt. Zodra je het 80% sms'je hebt ontvangen, is dat eigenlijk al een teken dat je je verbruik in de gaten moeten houden. Dit sms'je geeft namelijk aan dat je bundel bijna op is. Zodra je bundel echt op is, ontvang je je tweede sms'je. Twee sms'jes zouden meer dan voldoende moeten zijn. Daarnaast is het verstandig om regelmatig je tegoed te controleren op Mijn Simyo of op onze app.
Omdat ik kan begrijpen dat jullie hiervan geschrokken zijn, wil ik je graag hier eenmalig in tegemoet komen. Ik heb je hierover een mail gestuurd. In deze mail staan ook een aantal tips hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. Neem deze goed door.
Heb je deze mail ontvangen?
Groetjes,
Samantha
Ik kan me voorstellen dat je graag nog meer sms'jes had ontvangen. Dit is helaas niet mogelijk. We sturen al sms'jes zodra er 80% en 100% van de bundel is verbruikt. Zodra je het 80% sms'je hebt ontvangen, is dat eigenlijk al een teken dat je je verbruik in de gaten moeten houden. Dit sms'je geeft namelijk aan dat je bundel bijna op is. Zodra je bundel echt op is, ontvang je je tweede sms'je. Twee sms'jes zouden meer dan voldoende moeten zijn. Daarnaast is het verstandig om regelmatig je tegoed te controleren op Mijn Simyo of op onze app.
Omdat ik kan begrijpen dat jullie hiervan geschrokken zijn, wil ik je graag hier eenmalig in tegemoet komen. Ik heb je hierover een mail gestuurd. In deze mail staan ook een aantal tips hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. Neem deze goed door.
Heb je deze mail ontvangen?
Groetjes,
Samantha
Beste Samantha, ja ik heb de mail ontvangen en vind het een acceptabele oplossing . Bedankt voor het meedenken.
Hoi MichielN,
Dat is heel fijn om te horen! Graag gedaan :)
Als we je weer ergens bij kunnen helpen, zien we je graag weer terug op het forum.
Groetjes,
Samantha
Dat is heel fijn om te horen! Graag gedaan :)
Als we je weer ergens bij kunnen helpen, zien we je graag weer terug op het forum.
Groetjes,
Samantha
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.