Skip to main content

.

3 dagen geleden kreeg ik een SMS dat ik 80% van mijn internetbundel zou hebben verbruikt. Dit zou neerkomen op 800 MB van de 1000 MB die ik heb. Echter als ik in de app kijk dan staat er dat ik nog 264 MB over heb (ongeveer nog 25% dus). Vanochtend om 8:41 is de data in de app voor het laatst bijgewerkt. Welke melding moet ik nu geloven?



Groet,

Dennis
Hoi dprinse,



Welkom op het Forum!



Wat gek dat je de waarschuwingssms hebt ontvangen, terwijl je 80% van je bundel nog niet hebt verbruikt.



De waarschuwingssms'jes zijn altijd leidend, omdat wij deze sms'jes versturen vanaf ons netwerk. Je ontvangt de waarschuwingssms realtime, in tegenstelling tot je verbruik die vertraagd wordt bijgewerkt.



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je geen internetbundel hebt op het telefoonnummer waar je Forum-account aan is gekoppeld. Om je beter te kunnen helpen, zou ik je graag willen vragen mij een privé bericht te sturen met je mobiele nummer, postcode en huisnummer. Goed? :)



Groetjes,

Asma
Hoi dprinse,



Welkom op het Forum!



Wat gek dat je de waarschuwingssms hebt ontvangen, terwijl je 80% van je bundel nog niet hebt verbruikt.



De waarschuwingssms'jes zijn altijd leidend, omdat wij deze sms'jes versturen vanaf ons netwerk. Je ontvangt de waarschuwingssms realtime, in tegenstelling tot je verbruik die vertraagd wordt bijgewerkt.



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je geen internetbundel hebt op het telefoonnummer waar je Forum-account aan is gekoppeld. Om je beter te kunnen helpen, zou ik je graag willen vragen mij een privé bericht te sturen met je mobiele nummer, postcode en huisnummer. Goed? :)



Groetjes,

Asma




Hoi Asma,



Ik heb u zojuist een bericht gestuurd. Alvast bedankt voor de hulp.



Groet,

Dennis
Vanochtend vroeg kreeg ik een SMS dat mijn internet bundel helemaal op was en 10 minuten daarna een SMS dat ik MB's had verbruikt buiten mijn bundel. Toen ik in de app keek zag ik dat het verbruik net daarvoor bijgewerkt was. Ik had volgens de app op dat moment nog 95 MB over. Ik heb daarom toch maar een extra bundel gekocht om extra buiten de bundelkosten te voorkomen. Ik vind het wel vreemd... Ik heb het nog nooit eerder gehad. Het lijkt me namelijk sterk dat ik binnen 10 minuten 95 MB opgemaakt heb.
Het lijkt me namelijk sterk dat ik binnen 10 minuten 95 MB opgemaakt heb.



Dat is helemaal niet sterk. Bij het updaten van apps of het bekijken van bijvoorbeeld Youtube filmpjes kan het veel harder gaan......
Het is wel sterk als ik zaken zoals het updaten of installeren van apps, het bekijken van video's via YouTube, het luisteren van muziek via Spotify en Apple Music, het gebruik van Dropbox, Google Drive en overige cloud diensten, het automatisch downloaden van media via WhatsApp en Facebook uit heb geschakeld in de instellingen.



Als ik nu in de app van Simyo of op Mijn Simyo kijk staat er dat ik nog 531 MB over heb (dat is na de aanschaf van mijn 500MB bundel omdat ik kosten per MB buiten de bundel wilde voorkomen). Zonder die 500MB extra zou ik dus nog 31 MB over moeten hebben op dit moment (voor het laatst bijgewerkt om 21:47), in tegenstelling tot de melding die ik gisterochtend om 6:20 uur heb ontvangen dat mijn internetbundel op was.



Ik had het zonder die extra internetbundel makkelijk gered tot aan morgenochtend en aangezien ik vanaf morgenochtend in het buitenland zit is het dus zonde dat ik nu nog meer dan 500 MB over heb... Op de website in het verbruiksoverzicht staan ook geen MB's buiten mijn bundel geregistreerd...



Het gaat nu hopelijk maar over €5,- extra deze maand dus het is geen reuze bedrag gelukkig. Maar ik hoop wel dat er uitgezocht kan worden wat er nu mis is gegaan en ik hoop niet dat dit nog een keer voorvalt in de toekomst.
Hoi dprinse,



Ik kan het me voorstellen dat je dit vreemd vindt. Ik zie namelijk ook dat je nog 6 MB van je maandelijkse bundel over hebt, terwijl er vanochtend nog verbruik van je binnen is gekomen. Het lijkt er dus inderdaad op alsof er iets niet helemaal goed staat.



Daarom heb ik contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij geven aan dat je inderdaad op 26 april het sms'je hebt ontvangen dat je internetbundel volledig is verbruikt. Ik had verwacht dat je sms'jes niet op het juiste aantal MB waren ingesteld, maar volgens onze netwerkspecialisten heb je deze ontvangen over je bundel van 1000 MB. Ik laat dit daarom uitzoeken door onze technische afdeling. Hopelijk kunnen zij zien wat er aan de hand is. Ik hou je hiervan op de hoogte.



Als blijkt dat je de extra 500 MB niet hebt gebruikt, gaan we deze kosten voor je vergoeden. Vind je dat een goed idee?



Groetjes,

Samantha



@RicoK Bedankt voor het meedenken 🙂
Hoi Samantha,



Bedankt dat het uitgezocht gaat worden!



Ik zie net dat ik toch 8MB heb verbruikt van de 500MB bundel... Deze had ik liever buiten mijn bundel betaald dan dat ik daarvoor de 500MB bundel had aangeschaft. Kunnen de 8MB verrekend worden als zijnde buiten de bundel tegen het geldende tarief zodat het geld van de 500MB vergoed kan worden? Ik snap best dat dat lastig wordt en dat het misschien niet mogelijk is.



Groeten,

Dennis
Hoi dprinse,



Graag gedaan.



Ik zie inderdaad dat je maar een paar MB hebt verbruikt vanuit die bundel! Omdat we het verbruik van jouw aansluiting nog aan het uitzoeken zijn, heb ik deze bundel voor je vergoed.



De technische afdeling is er dus nog mee bezig. Zodra we wat te horen krijgen, laten we het je uiteraard gelijk weten!



Heb je hier verder nog vragen over?



Groetjes,

Caspar
Hoi Caspar,



Bedankt! Wat een goede service!

Ik wacht het onderzoek en een antwoord rustig af.



Verder heb ik geen vragen meer.



Groeten,

Dennis
Hoi Dennis,



Namens mijn collega, heel graag gedaan!



We houden je op de hoogte.



Fijne dag nog!



Groetjes,

Sean

Reageer