Skip to main content

.

Mijn hotspot op iPhone se werkt niet meer en heeft het vroeger wel gedaan. Ik probeer te koppelen met een laptop. Ik heb stappenplan van Apple gevolgd en werkte niet. 
Het lukt wel de laptop te koppelen met de iPhone van mijn vrouw die een Vodafone abonnement heeft. Ik heb sterk de indruk dat probleem bij de provider ligt (Simyo dus). Gaarne jullie visie hierop . Ik overweeg over te stappen 

Heeft de telefoon (SE) wel internet? Als die al geen internet heeft zal hotspot zeker niet werken.

 

Zo ja. Zou je het wachtwoord van je hotspot kunnen aanpassen? In het verleden was dat bij sommige de oplossing. Een ! of 1 erbij typen is al volgende.

 

Dan moet je op de laptop wachtwoord van wifi hotspot ingegeven. werkt het dan weer?


Bedankt voor de suggestie. Ik heb gewoon verbinding met internet en heb het password van de hot spot gewijzigd. Het werkt echter niet. Mijn laptop probeert connectie te maken met de hotspot die ik wel zie maar komt niet tot het punt waar ik een password kan ingeven. In ieder geval bedankt voor het meedenken.


Aha dat is jammer.

 

ik wel zie maar komt niet tot het punt waar ik een password kan ingeven

Indien mogelijk. Zou iets van een screenshot of foto kunnen maken? Wat je dan wel zie nadat je de hotspot op de laptop verbinding hebt gevonden.

 

Zoals je aangeeft inderdaad. Normaal als je met een wifi wilt gaat verbinden komt wachtwoord veld maar dat komt dus blijkbaar niet ben benieuwd wat dan wel.


Hoi @Bert S,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je hotspot het niet doet.

Zoals @RobbyTown aangaf helpt het vaak om je hotspot te resetten zowel op je telefoon als op je laptop. Bedankt voor je hulp! 😊

Heb je al geprobeerd je hotspot te resetten op je laptop? Werkt je hotspot wel als andere toestellen (telefoons) verbinden? Staat je VPN aan?

De volgende topics bevatten klanten met vergelijkbare problemen: Laptop verbinden en VPN hotspot

Ik adviseer deze ook even door te nemen. Misschien helpen deze stappen.

 

Ik hoor graag of het gelukt is.

Groetjes,
Ashley


Hoi @RobbyTown , ik heb het screen hier bijgevoegd. Hij blijft een minuut of twee bezig met Netwerkvereisten controleren (zie rechterzijde scherm) en stopt daar dan gewoon mee.

Gr. Bert

 


@Ashley Ik weet niet precies wat je met hotspot reset bedoeld maar ik heb wel gedaan wat @RobbyTown aangaf, namelijk het wachtwoord van de hotspot gewijzigd. Daarnaast heb ik “Herstel netwerkinstellingen” gedaan wat door Apple wordt geadviseerd. Beiden helpen niet.

Ik heb de beide topics die jij aanreikt bestudeerd en volgens mij gaat “Laptop verbinden” exact over het probleem dat ik heb. Ik zie in die topic echter niet dat er een werkende oplossing is aangeboden. Of heb ik ergens overheen gelezen?

Zoals eerder aangeven lukt het met de iPhone van mijn vrouw wel een connectie op te zetten maar zij heeft een Vodafone-abonnement. Ik denk nog steeds dat het probleem bij de provider zit (KPN/Simyo) en niet bij de apparaten.


De enige mogelijkheid die ik nog kan bedenken is rechts klik op dat netwerk en 'vergeten' kiezen.

 

Daarna opnieuw verbinden en wachtwoord invullen. 


Thnx @RobbyTown , ik heb het netwerk laten vergeten. Ik kwam nu 1 stap verder. Ik kon nu wel het wachtwoord invullen maar kreeg daarna de melding “Kan geen verbinding maken met dit netwerk” zonder verdere toelichting.


Hoi @Bert S,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat het nog niet is gelukt. 

Lukt het wel om verbinding te maken met de laptop als je de Simyo sim in het toestel van je partner stopt?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Ashley


ik heb precies hetzelfde  probleem.

heb altijd hotspot gehad en opeens werkt het niet meer

heb zelfs een nieuwe telefoon aangeschaft na alle mogelijke resets die me zijn aangeraden.

hier iets vreemds:

heb data roaming aangezet

opeens werkt hotspot

daarna data roaming weer uitgezet

hotspot werkt weer niet

daarna datroaming weer aangezet

nu weer terug bij af: hotspot werkt weer niet

 

ik weet vrij zeker dat dit bij simyo ligt omdat ik simkaarten heb verwisseld naar andere toestellen en andere simkaarten heb gebruikt in mijn toestel,


@Ashley Ik heb de test iets anders uitgevoerd. Ik heb de simkaart van mijn vrouw (Vodafone) in mijn eigen toestel gestopt en ik kan probleemloos verbinden met de hotspot. Ik ben met @yeshe eens dat dit overduidelijk bewijs is dat het probleem bij Simyo (of KPN) zit. Ik ben niet van plan hier nog meer tijd aan te verspillen en ga wisselen van provider.


Hoi @Bert S,

Bedankt voor je bericht. 

Wat jammer om te horen dat het niet werkt en dat je hierdoor wilt overstappen. Ik begrijp dat je hier niet meer tijd aan wilt besteden. Onze welgemeende excuses voor het ervaren ongemak. Ik kan voor nu een vervangende sim opsturen. Mogelijk lost dit het probleem op. Mocht je dit nog willen proberen stuur mij dan even een privé bericht met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens. 

Ik ga dit probleem wel intern doorzetten voor verder onderzoek. Zodra er meer informatie beschikbaar is zal het gedeeld worden in deze topic.

@yeshe Jammer om te horen dat je hetzelfde probleem ervaart. Welk toestel heb je? Is het mogelijk om je sim in een ander toestel te testen? Kan je dan wel verbinding maken met je hotspot? Heb je al geprobeerd opnieuw je hotspot in te stellen?

 

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groetjes,
Ashley


heb nu een iphone se 2020.

vorige week overgestapt van een iphone 7 (dacht dat een ouder model misschien de oorzaak was)

op beide werkt het dus niet

 

wat bedoel je met opnieuw hotspot instellen?

heb wel apn, gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw ingesteld.(Internet,KPN,gprs)

heb ook herstel netwerkinstellingen gedaan

heb ook andere simkaarten gehad in mijn iphone(net zoals @Bert S ) en dan werkt hotspot wel

 

zoveel uren mee bezig geweest


Hoi @yeshe,

Bedankt voor je reactie. 

Ik zie dat je de netwerkinstellingen al hebt gereset. Je kan nog proberen je hotspot opnieuw te laten verbinden met het andere toestel door deze te verwijderen en nieuw wachtwoord in te stellen. Probeer dan nogmaals verbinding te maken.

Heb je de sim ook in een ander toestel getest? Werkt je hotspot wel als je de sim in een ander toestel zet?

Ik heb dit probleem intern doorgezet voor verder onderzoek. Zodra ik meer weet ontvang je een terugkoppeling. 

Groetjes,
Ashley


Hoi @Bert S, @RobbyTown & @yeshe,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen vanuit onze technische afdeling. Het hotspot probleem is bekend en al intern in onderzoek bij onze specialisten. 

Het probleem is dus momenteel al in onderzoek en er wordt aan een oplossing gewerkt. 

Ik hou jullie op de hoogte via deze topic zodra de oplossing bekend is.

Groetjes,
Ashley


dank je ashley

waardeer dat eindelijk iemand van simyo dit doorspeelt.

en techelijk ik baal hiervan (zacht uitgedrukt) ben hier al een 2 weken mee bezig, waarom nu pas dit bericht?

en waarom zouden wij bij simyo blijven wachten? Het is sneller om een ander abbonement te nemen.

 

what is in it for us to stay waiting?


Hoi @yeshe,

Bedankt voor je reactie.

Ik snap dat het vervelend is om zo lang te moeten wachten op een oplossing. Hiervoor ook onze welgemeende excuses. 

Er wordt momenteel druk gezocht naar de oorzaak en een oplossing. Hopelijk kan ik je binnenkort goed nieuws geven over de oplossing. 

Om je toch nog een beetje tegemoet te komen heb ik een cadeautje klaargezet in je mijn Simyo. Deze kan je elk gewenst moment uitpakken.

Groetjes,
Ashley


@Ashley @yeshe Ik heb de nieuwe simkaart ontvangen en uitgeprobeerd. Deze oplossing heeft precies twee minuten gewerkt, daarna kreeg ik geen verbinding meer met internet.

Ik ben met Yeshe eens dat wij al heel lang lopen te emmeren en veel eerder hadden willen weten dat dit een bekend probleem is waaraan gewerkt wordt. Eerlijk gezegd ben ik er klaar mee. In ieder geval bedankt voor de poging met de simkaart.

Gr. Bert


Nog even een laatste update voor de geïnteresseerden: ik ben net overgestapt naar Ben (Odido netwerk). Alles werkt, nergens last mee.


Hoi @Bert S,

Bedankt voor je reactie.

Jammer om te horen dat ook de vervangende simkaart niet heeft geholpen en dit de reden is voor je overstap. Ik snap dat je graag eerder wilde horen dat dit een bekend probleem was. Dit was echter alleen bekend bij de technische afdeling  en niet voor ons. Vandaar dat dit niet eerder is gecommuniceerd. Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.

Ik heb helaas nog geen update ontvangen omtrent dit probleem. Zodra ik meer weet geef ik een terugkoppeling onder deze topic. 

Groetjes,
Ashley


 

heb een leuk cadeautje gekregen van 3gb, heb het niet nodig maar dank voor het gebaar.

het probleem met hotspot blijft zich voordoen en het lijkt dat simyo niet weet hoe dit op te lossen

 

Heb ondertussen om toch te kunnen blijven werken remote zonder wifi een internetkaart aangeschaft voor mijn computer.

Kan ik deze kosten verhalen op Simyo voor zolang dit probleem met hotspot zich voor blijft doen?

Zo niet, dan voel ik me ook genoodzaakt om over te stappen.

 


Hoi @yeshe,

Bedankt voor je reactie. 

Het hotspot probleem is momenteel nog in onderzoek. Zodra er meer bekend is laat ik het uiteraard weten. 

Ik snap dat je dit graag snel opgelost ziet. Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres?

Groetjes,
Ashley


Heb(had) het zelfde probleem met een iPhone X. Sinds een paar maanden deed mijn mobiele hotspot het niet meer. Na contact helpdesk netwerk instellingen gereset. Dat leek even te helpen. Na korte tijd weer het zelfde probleem. Resetten van netwerk instellingen had geen resultaat meer. Weer contact met helpdesk, deze meneer wist niet van het probleem af was ook niet op de hoogte van de technische storing. Als mogelijke oplossing wilde hij een nieuwe simkaart sturen. Door de berichten op het forum was ik sceptisch maar het goede nieuws is dat de hotspot nu weer werkt. Nu nog even wachten voor hoe lang.


Hi @maro_alk,

Bedankt voor je bericht. 

Fijn om te horen dat je hotspot nu weer werkt. Mocht je toch problemen ervaren dan horen wij het uiteraard graag van je. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Goedemiddag,

het laatste bericht van deze draad is een maand oud. Hoe ver is de technische afdeling met de oplossing van dit probleem?

Zowel mijn vrouw als ik hebben al zeker drie maanden dezelfde problemen met de hotspot als hierboven beschreven. Allebei iPhone SE 2020. Van het ene op het andere moment deed de hotspot het niet meer. Dit is buitengewoon hinderlijk, omdat wij veel onderweg zijn en onze kinderen onderweg studeren via de hotspot, wat nu daarom al enkele maanden niet mogelijk is (gevolg: minder vrije tijd voor de kinderen, want ze moeten het ergens inhalen). Kortom, ons hele gezin is hier niet blij mee.

Alle bovengenoemde oplossingen werken niet.

Ook gebeld met Simyo. Verbinding gereset, het probleem zou na 15 minuten opgelost moeten zijn. Dit was niet zo.

Voor de duidelijkheid: de ipad maakt WEL verbinding met de hotspot, maar er is geen internetverbinding. Dus de twee schakeltjes staan bovenin het scherm, er is een blauwe balk, maar geen enkele website of app laadt. Apps melden dat er geen internetverbinding is.

Heel soms hebben we een minuut of wat echt internetverbinding via de hotspot en doen apps het, maar dat is altijd van zeer korte duur. Zo'n twee minuten.

Daarnaast schiet mijn eigen toestel heel vaak in de E(dge)-stand, dus alles wordt heel langzaam, ik kan alleen nog maar bellen dan. Bovendien vallen telefoongesprekken ook regelmatig tijdelijk of helemaal weg.

We horen daarom graag hoe ver Simyo is met een oplossing. We waren al jaren blije Simyoklanten, maar dit is geen doen meer en overstappen is voor ons ook een reële optie geworden.

We horen graag van jullie en ondanks deze problemen een fijn weekend gewenst.

 


Reageer