Skip to main content

.

Mijn hotspot op iPhone se werkt niet meer en heeft het vroeger wel gedaan. Ik probeer te koppelen met een laptop. Ik heb stappenplan van Apple gevolgd en werkte niet. 
Het lukt wel de laptop te koppelen met de iPhone van mijn vrouw die een Vodafone abonnement heeft. Ik heb sterk de indruk dat probleem bij de provider ligt (Simyo dus). Gaarne jullie visie hierop . Ik overweeg over te stappen 

Hoi ​@Iseralduidelijkheid,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor jullie is. Onze excuses dat jullie dit zo moeten ervaren.

We zien de laatste tijd vaker klanten met een iPhone SE 2020 voorbij komen die problemen ervaren met het netwerk of het verbinden daarvan. Zo ook kunnen er problemen ontstaan met de hotspot. Helaas hebben wij hier op dit moment geen oplossing voor. Op dit moment wordt het probleem onderzocht maar kan ik niet met zekerheid zeggen of dit op korte termijn zal zijn verholpen. Wel wil ik graag even kijken of we jullie wellicht op een andere manier tegemoet kunnen komen door het ongemak dat jullie hebben ervaren de afgelopen tijd. 

Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met de 06-nummers en bijbehorende persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Amy

Dag Amy,

bedankt voor het bericht. Even ter aanvulling: deze zomer reisden wij buiten de EU en hadden we een e-sim van een buitenlandse telefoonmaatschappij van buiten de EU. Met deze e-sim werkte de hotspot prima. Met die e-sim hadden we bovendien 5G, maar hier in Nederland niet. De kans dat de problemen aan ons type toestel liggen, lijkt ons daarom nihil.

Vriendelijke groet.

Misschien een oplossing?
Ik had vandaag hetzelfde probleem. Vorige week probleemloos verbinden van laptop met gsm via hotspot; nu niet meer.  In mijn iphoneX bij hotspot instellingen  “maximaliseer comptabiliteit” aangevinkt en voila… ik had weer internet op de laptop.  

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn iPhone 11. Zowel op telefoon als iPad staan de schakeltjes, maar er wordt geen website geladen! Via de telefoon van mijn vrouw, iPhone 12 geeft de hotspot geen enkel probleem. Wanneer wordt dit probleem nu eens opgelost, ik vind hier niks over?

Het is triest om te lezen dat het probleem nog steeds niet opgelost is. Een maand geleden was ik in Suriname met een locale simkaart. Daar kon ik prima met hotspot aan de slag.  Terug in Nederland lukt dat niet meer met het Simyo netwerk.  Voor de duidelijkheid : ik kan wel een goede verbinding maken met een ipad maar niet met een windows laptop.  ik kan met zekerheid zeggen dat het niet aan de laptop ligt maar aan Simyo. 
Ik gebruik de E-sim van Simyo. 

Is het de bedoeling dat we overstappen naar een andere provider omdat simyo hun belofte niet kan nakomen?
Gr Eric

ps waarschijnlijk is het alleen de combinatie Simyo met Iphone 

Reageer