Goedendag, met mijn oude telefoon Iphone 2020 SE had ik al problemen, maar naar een aantal keren proberen ging het dan weer even goed. Nu een nieuwe Iphone 16E en Hotspot lukt totaal niet meer, zodat ik mijn tweede telefoon nu niet kan gebruiken! Alles al geprobeerd (diverse topics van hier gelezen, filmpjes op YouTube gekeken). Nieuwe simkaart. Hotspot wil maar niet lukken. Wat nu?
Van het KPN-forum (zelfde netwerk en daar zit het probleem): ticket aan laten maken en verwijzen naar het topic op het KPN-forum. Specifiek vermelden dat het gaat om een probleem met je Iphone-hotspot in je Tesla. In het netwerk kan individueel voor jouw nummer een technische aanpassing worden gedaan waarna het wel werkt. Ik spreek uit (goede) ervaring met KPN die dit zeer recent heeft op gelost.
Goedemiddag,
helaas ervaar ik exact hetzelfde probleem met mijn iPhone 14 Plus, welke ik als hotspot in een tesla wil gebruiken.
ik zag dat het probleem bij KPN op individuele basis hersteld kan worden. Hoe kan ik dit geregeld krijgen?
Groet,
Arjan
https://community.kpn.com/mobiel-15/mijn-iphone-hotspot-werkt-niet-met-mijn-tesla-628570/index4.html
In Spanje werkte mijn persoonlijke hotspot van mijn iPhone 16 naar iPad A16 goed maar zonder iets aan te passen nu niet meer, hoe kan dat worden opgelost, zelfde probleem bij mijn partner, zelfde toestellen, sinds 1 maand
Hoi @RRonald,
Bedankt voor je bericht. Toevallig heb ik vorige week contact gehad met onze netwerkspecialisten. Er is een mogelijkheid waarbij zij de APN-instellingen op het netwerk kunnen vastzetten op IPv4. Bij een andere klant met een soortgelijke situatie heeft dit goed gewerkt (Hotspot werkt niet meer, wat nu?).
Ik heb zojuist al jullie informatie doorgegeven aan de specialisten (@Arjan203, @RRonald, @Iphone hotspot probleem, @01KJ, @HM21). Zodra zij de instellingen voor jullie hebben aangepast laat ik dat direct weten in dit topic. Graag hoor daarna van jullie of dit het probleem heeft verholpen.
Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.
Groetjes,
Seren
@Seren : die is inderdaad DE oplossing. KPN had me gevraagd niet te delen wat exact de technische maatregel is die wordt toepast, maar nu het hier vanuit Simyo wordt gecommuniceerd kan ik dit bevestigen. Er is wel een herstart van de telefoon of een aantal minuten vliegtuigstand nodig om de verbinding opnieuw op te bouwen. Fijn dat Simyo zijn klanten hier ook mee helpt!
@Seren : die is inderdaad DE oplossing. KPN had me gevraagd niet te delen wat exact de technische maatregel is die wordt toepast, maar nu het hier vanuit Simyo wordt gecommuniceerd kan ik dit bevestigen. Er is wel een herstart van de telefoon of een aantal minuten vliegtuigstand nodig om de verbinding opnieuw op te bouwen. Fijn dat Simyo zijn klanten hier ook mee helpt!
Bedankt voor het delen!
Ik heb in ieder geval meteen alle nummers van de klanten die hier last van hebben doorgestuurd, en ik hoop dat dit snel opgepakt kan worden zodat zij weer gebruik kunnen maken van de hotspot.
@Seren Top!! Dankje voor je hulp
Hi @RRonald, @Arjan203 en @HM21,
De netwerkspecialist heeft verzocht of jullie kunnen updaten naar iOS 18.4.1 en daarna opnieuw kunnen testen of het probleem nog steeds optreedt.
In deze update is namelijk een fix opgenomen voor dit probleem. Dit verzoek geldt voor alle iPhone's vanaf model 12 en hoger.
Mocht het probleem na de update nog steeds aanwezig zijn mag je mij een privébericht sturen met een aantal concrete voorbeelden. Voor verder onderzoek heb ik onderstaande gegevens nodig:
-
Datum:
-
Tijdstip:
-
Locatie:
-
Omschrijving van de melding:
-
Welke stappen onderneemt je?
-
Apparaat (model en type):
Dank voor jullie medewerking!
Groet,
Seren
@Seren Telefoon bijgewerkt naar 18.4.1. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.
wel verbinding met hotspot, geen internet verbinding.
betreft; iPhone 14 Plus
iOS 18.4.1
Als de netwerkspecialist dezelfde wijziging doorvoert als bij de kpn klanten is doorgevoerd, zou het goed moeten komen.
gr
Arjan
@Seren Telefoon bijgewerkt naar 18.4.1. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.
wel verbinding met hotspot, geen internet verbinding.
betreft; iPhone 14 Plus
iOS 18.4.1
Als de netwerkspecialist dezelfde wijziging doorvoert als bij de kpn klanten is doorgevoerd, zou het goed moeten komen.
gr
Arjan
Bedankt voor de informatie! Ik heb dit zojuist doorgestuurd naar onze netwerkspecialisten. Zodra ik meer weet, zal ik dit uiteraard terugkoppelen.
Hi @Iphone hotspot probleem,
De netwerkspecialisten hebben hebben aangegeven dat zij de APN-instellingen voor jou hebben vastgezet op IPv4 (op het netwerk). Zou jij kunnen controleren of je hotspot verbinding nu wel werkt?