Ik krijg zojuist een smsje binnen dat ik over enkele minuten wordt geblokkeerd wegens hoogverbruik, terwijl ik nog bijna geen mb's heb verbruikt. Nu keek ik op Mijn Simyo en daar stond dat ik op 1-11-2012 1 smsje naar het buitenland heb gestuurd(is niet zo), en dat ik 112213.0 kB heb gebruikt.
Dit kan niet, want gister ben ik alleen maar op Wi-Fi geweest en sinds vandaag heb ik pas 3G gebruikt.
Gr. Robin
p.s. Ik vind dit een beetje raar dus reageer z.s.m. a.u.b.
Bladzijde 2 / 6
Opzeggen is heel simpel: nieuw abonnement afsluiten bij een andere provider en zij regelen de rest.
Word wat moeilijker voor mij, zijn weinig goedkope providers met nanosim
Hoi Timmeh, Maria77, RobinG en nikkijesse,
Ik heb al jullie aansluitingen bekeken. Als ik jullie verbruik bekijk, kom ik tot de conclusie dat bij geen van jullie allen eenzelfde situatie is ontstaan. Ik zal het per gebruiker kort toelichten.
@Timmeh. In jouw geval is er sprake van veel data verbruik binnen korte tijd. Ik zie dat je vanaf 21/10 - 29/10 veel internet verbruikt. Daarna wordt je data verbruik weer minder. Op 31/10 neemt het weer toe. Ook in november is je verbruik weer erg hoog. Je hoge data verbruik begint dus al in oktober.
@Maria77. Volgens ons syteem heb je voor deze maand nog geen 100 mb gebruikt. Je hebt dus nog ruim 400 mb over deze maand. Ook vorige maand heb je de internet bundel niet volledig verbruikt. Kun je daarom aangeven wat je precies bedoelt?
@RobinG. Jij hebt gebruik gemaakt van je aansluiting voordat je telefoonnummer was over gezet. We hanteren dan niet het binnen de bundel tarief, maar het pay as you go (1 euro per mb). Je hoeft dan ook niet zoveel te internetten om tot veel verbruikskosten te komen.
@nikkijesse. Als ik naar jouw aansluiting kijk, zie ik dat je de afgelopen maanden ook veel mb's hebt verbruikt. In september had je bijvoorbeeld ook al meer dan 1gb gebruikt. In de maand oktober zat je ook bijna aan 1gb.
Er is geen patroon te ontdekken noch een technisch mankement in ons systeem. Jullie internet verbruik is echt correct geregistreerd.
Beste Alex,
Uit jouw bericht zeg je dat jullie geen internet gegevens mogen bewaren. Als ik even op internet kijk zie ik het volgende staan over de wet Bewaarplicht:
De wet houdt in dat internetproviders en telefonie-operators diverse gegevens over internet- en telefoniegebruik gedurende zes tot twaalf maanden moeten bewaren. De bewaarde gegevens kunnen door Justitie worden gebruikt bij het handhaven van de wet en het bestrijden van terrorisme.
Ik hoop dat jullie dit kunnen verklaren.
We mogen de datum + tijdstip en het aantal mb's wel registreren. Deze gegevens kun je ook altijd terug vinden op je factuurspecificatie. We mogen echter niet de inhoud (apps of sites) registreren.
Groetjes,
Alex
Ik heb al jullie aansluitingen bekeken. Als ik jullie verbruik bekijk, kom ik tot de conclusie dat bij geen van jullie allen eenzelfde situatie is ontstaan. Ik zal het per gebruiker kort toelichten.
@Timmeh. In jouw geval is er sprake van veel data verbruik binnen korte tijd. Ik zie dat je vanaf 21/10 - 29/10 veel internet verbruikt. Daarna wordt je data verbruik weer minder. Op 31/10 neemt het weer toe. Ook in november is je verbruik weer erg hoog. Je hoge data verbruik begint dus al in oktober.
@Maria77. Volgens ons syteem heb je voor deze maand nog geen 100 mb gebruikt. Je hebt dus nog ruim 400 mb over deze maand. Ook vorige maand heb je de internet bundel niet volledig verbruikt. Kun je daarom aangeven wat je precies bedoelt?
@RobinG. Jij hebt gebruik gemaakt van je aansluiting voordat je telefoonnummer was over gezet. We hanteren dan niet het binnen de bundel tarief, maar het pay as you go (1 euro per mb). Je hoeft dan ook niet zoveel te internetten om tot veel verbruikskosten te komen.
@nikkijesse. Als ik naar jouw aansluiting kijk, zie ik dat je de afgelopen maanden ook veel mb's hebt verbruikt. In september had je bijvoorbeeld ook al meer dan 1gb gebruikt. In de maand oktober zat je ook bijna aan 1gb.
Er is geen patroon te ontdekken noch een technisch mankement in ons systeem. Jullie internet verbruik is echt correct geregistreerd.
Uit jouw bericht zeg je dat jullie geen internet gegevens mogen bewaren. Als ik even op internet kijk zie ik het volgende staan over de wet Bewaarplicht:
De wet houdt in dat internetproviders en telefonie-operators diverse gegevens over internet- en telefoniegebruik gedurende zes tot twaalf maanden moeten bewaren. De bewaarde gegevens kunnen door Justitie worden gebruikt bij het handhaven van de wet en het bestrijden van terrorisme.
Ik hoop dat jullie dit kunnen verklaren.
We mogen de datum + tijdstip en het aantal mb's wel registreren. Deze gegevens kun je ook altijd terug vinden op je factuurspecificatie. We mogen echter niet de inhoud (apps of sites) registreren.
Groetjes,
Alex
Oké , ik begrijp het.
Dankuwel voor uw bericht.
Dankuwel voor uw bericht.
Hoi Alex,
Bedankt voor het uitzoeken, maar ik ga hier nog niet mee akkoord. Ik weet zelf gewoon dat ik ALTIJD ongeveer op hetzelfde verbruik zit. Dit kunnen jullie ook terug zien in mijn internetgeschiedenis (kijk maar naar alle maanden daarvoor). Nu is het hoge verbruik dus al ontstaan in oktober, maar dit wil niet zeggen dat het probleem niet bij jullie ligt.
Maar aangezien ik ook graag tot een oplossing van het probleem wil komen en zaken uit wil sluiten wil ik het volgende voorstellen.
Ik heb sinds vandaag een nieuwe iPhone en deze wil ik dan ook in gebruik gaan nemen.
Zouden jullie mijn internet bundel van deze maand kunnen resetten naar de oorspronkelijke 1GB (of eventueel de helft want daar red ik het normaal ook mee). Dan kan ik vanaf vandaag mijn iPhone in gebruik nemen en kijken of het probleem zich voor blijft doen. Indien dit dan het geval is, dan is het bewezen dat het probleem niet aan de telefoon ligt.
Is het probleem opgelost, dan zal er wellicht toch een virus o.i.d. op mijn huidige telefoon zit (iets wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar uitsluiten kunnen we natuurlijk niet.
Via deze weg komt mij tegemoet maar nog belangrijker dit helpt óns in het zoeken naar de oorzaak van het probleem.
Bedankt voor het uitzoeken, maar ik ga hier nog niet mee akkoord. Ik weet zelf gewoon dat ik ALTIJD ongeveer op hetzelfde verbruik zit. Dit kunnen jullie ook terug zien in mijn internetgeschiedenis (kijk maar naar alle maanden daarvoor). Nu is het hoge verbruik dus al ontstaan in oktober, maar dit wil niet zeggen dat het probleem niet bij jullie ligt.
Maar aangezien ik ook graag tot een oplossing van het probleem wil komen en zaken uit wil sluiten wil ik het volgende voorstellen.
Ik heb sinds vandaag een nieuwe iPhone en deze wil ik dan ook in gebruik gaan nemen.
Zouden jullie mijn internet bundel van deze maand kunnen resetten naar de oorspronkelijke 1GB (of eventueel de helft want daar red ik het normaal ook mee). Dan kan ik vanaf vandaag mijn iPhone in gebruik nemen en kijken of het probleem zich voor blijft doen. Indien dit dan het geval is, dan is het bewezen dat het probleem niet aan de telefoon ligt.
Is het probleem opgelost, dan zal er wellicht toch een virus o.i.d. op mijn huidige telefoon zit (iets wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar uitsluiten kunnen we natuurlijk niet.
Via deze weg komt mij tegemoet maar nog belangrijker dit helpt óns in het zoeken naar de oorzaak van het probleem.
Alex, dat is omdat ik mijn GPS heb uitgezet. Het is nu 7 november en ik heb al bijna 800 MB (waarvan 700 via Wifi) verbruikt! Aangezien ik maar een bundel heb van 500 MB zou ik wel gek zijn als ik nu mijn GPS aan zou laten staan, denk je zelf niet?
Ik wil weten waar dit hoge dataverbruik vandaan komt en ik wil duidelijkheid van jullie Simyo.
Bovendien is die 100 maar tot 5 november, ik heb op 6 november wederom 100 MB verbruikt maar die staan nog niet bij de specificaties.
Ik word hoe langer hoe bozer, vooral omdat Simyo hier helemaal niets aan lijkt te gaan doen!
Ik wil weten waar dit hoge dataverbruik vandaan komt en ik wil duidelijkheid van jullie Simyo.
Bovendien is die 100 maar tot 5 november, ik heb op 6 november wederom 100 MB verbruikt maar die staan nog niet bij de specificaties.
Ik word hoe langer hoe bozer, vooral omdat Simyo hier helemaal niets aan lijkt te gaan doen!
Overigens is 100 MB verbruik in 7 dagen tijd ook enorm veel, aangezien ik normaal op rond de 200 MB per maand kom.
toestel staat nu op wifi: sinds vannacht alweer 36 MB verbruikt. Ik kan de teller bijna zien lopen.
Simyo, doe hier wat aan of ik zoek een andere provider.
toestel staat nu op wifi: sinds vannacht alweer 36 MB verbruikt. Ik kan de teller bijna zien lopen.
Simyo, doe hier wat aan of ik zoek een andere provider.
Bedankt voor het uitzoeken, maar ik ga hier nog niet mee akkoord. Ik weet zelf gewoon dat ik ALTIJD ongeveer op hetzelfde verbruik zit. Dit kunnen jullie ook terug zien in mijn internetgeschiedenis (kijk maar naar alle maanden daarvoor). Nu is het hoge verbruik dus al ontstaan in oktober, maar dit wil niet zeggen dat het probleem niet bij jullie ligt.
Maar aangezien ik ook graag tot een oplossing van het probleem wil komen en zaken uit wil sluiten wil ik het volgende voorstellen.
Ik heb sinds vandaag een nieuwe iPhone en deze wil ik dan ook in gebruik gaan nemen.
Zouden jullie mijn internet bundel van deze maand kunnen resetten naar de oorspronkelijke 1GB (of eventueel de helft want daar red ik het normaal ook mee). Dan kan ik vanaf vandaag mijn iPhone in gebruik nemen en kijken of het probleem zich voor blijft doen. Indien dit dan het geval is, dan is het bewezen dat het probleem niet aan de telefoon ligt.
Is het probleem opgelost, dan zal er wellicht toch een virus o.i.d. op mijn huidige telefoon zit (iets wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar uitsluiten kunnen we natuurlijk niet.
Via deze weg komt mij tegemoet maar nog belangrijker dit helpt óns in het zoeken naar de oorzaak van het probleem.
Hoi Timmeh,
Helaas kunnen we niet overgaan tot deze oplossing. Je zult echt moeten wachten tot je weer nieuwe mb's hebt. Dit zal per 1 december zijn. Je zou het op dit moment wel kunnen testen, maar dan betaal je het buiten de bundel tarief. Daarom raad ik dit af.
Ik wil weten waar dit hoge dataverbruik vandaan komt en ik wil duidelijkheid van jullie Simyo.
Bovendien is die 100 maar tot 5 november, ik heb op 6 november wederom 100 MB verbruikt maar die staan nog niet bij de specificaties.
Ik word hoe langer hoe bozer, vooral omdat Simyo hier helemaal niets aan lijkt te gaan doen!
toestel staat nu op wifi: sinds vannacht alweer 36 MB verbruikt. Ik kan de teller bijna zien lopen.
Simyo, doe hier wat aan of ik zoek een andere provider.
Hoi Maria77,
Als je het vermoeden hebt dat je GPS functie je hoge data verbruik veroorzaakt, raad ik je aan om je GPS uit te zetten. Nogmaals, wij kunnen niet zien welke site of app het heeft veroorzaakt.
Groetjes,
Alex
Hoi Alex,
Bedankt voor het uitzoeken, maar ik ga hier nog niet mee akkoord. Ik weet zelf gewoon dat ik ALTIJD ongeveer op hetzelfde verbruik zit. Dit kunnen jullie ook terug zien in mijn internetgeschiedenis (kijk maar naar alle maanden daarvoor). Nu is het hoge verbruik dus al ontstaan in oktober, maar dit wil niet zeggen dat het probleem niet bij jullie ligt.
Maar aangezien ik ook graag tot een oplossing van het probleem wil komen en zaken uit wil sluiten wil ik het volgende voorstellen.
Ik heb sinds vandaag een nieuwe iPhone en deze wil ik dan ook in gebruik gaan nemen.
Zouden jullie mijn internet bundel van deze maand kunnen resetten naar de oorspronkelijke 1GB (of eventueel de helft want daar red ik het normaal ook mee). Dan kan ik vanaf vandaag mijn iPhone in gebruik nemen en kijken of het probleem zich voor blijft doen. Indien dit dan het geval is, dan is het bewezen dat het probleem niet aan de telefoon ligt.
Is het probleem opgelost, dan zal er wellicht toch een virus o.i.d. op mijn huidige telefoon zit (iets wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar uitsluiten kunnen we natuurlijk niet.
Via deze weg komt mij tegemoet maar nog belangrijker dit helpt óns in het zoeken naar de oorzaak van het probleem.
Hoi Timmeh,
Helaas kunnen we niet overgaan tot deze oplossing. Je zult echt moeten wachten tot je weer nieuwe mb's hebt. Dit zal per 1 december zijn. Je zou het op dit moment wel kunnen testen, maar dan betaal je het buiten de bundel tarief. Daarom raad ik dit af.
Alex, dat is omdat ik mijn GPS heb uitgezet. Het is nu 7 november en ik heb al bijna 800 MB (waarvan 700 via Wifi) verbruikt! Aangezien ik maar een bundel heb van 500 MB zou ik wel gek zijn als ik nu mijn GPS aan zou laten staan, denk je zelf niet?
Ik wil weten waar dit hoge dataverbruik vandaan komt en ik wil duidelijkheid van jullie Simyo.
Bovendien is die 100 maar tot 5 november, ik heb op 6 november wederom 100 MB verbruikt maar die staan nog niet bij de specificaties.
Ik word hoe langer hoe bozer, vooral omdat Simyo hier helemaal niets aan lijkt te gaan doen!
Overigens is 100 MB verbruik in 7 dagen tijd ook enorm veel, aangezien ik normaal op rond de 200 MB per maand kom.
toestel staat nu op wifi: sinds vannacht alweer 36 MB verbruikt. Ik kan de teller bijna zien lopen.
Simyo, doe hier wat aan of ik zoek een andere provider.
Hoi Maria77,
Als je het vermoeden hebt dat je GPS functie je hoge data verbruik veroorzaakt, raad ik je aan om je GPS uit te zetten. Nogmaals, wij kunnen niet zien welke site of app het heeft veroorzaakt.
Groetjes,
Alex
Ik zeg toch niet dat de GPS hethoge verbruik veroorzaakt? Ik zeg dat ik de GPS heb uitgezet omdat anders de kosten de spuitgaten uit gaan lopen.
Via wifi heb ik nu ook al een verbruik van 700 MB in 7 dagen tijd. Lijkt me niet normaal.
Maar goed, jullie willen je verantwoordelijkheid niet nemen helaas. Ik ga op zoek naar een andere provider. Jammer, want ik was tot nu toe tevreden over Simyo.
Via wifi heb ik nu ook al een verbruik van 700 MB in 7 dagen tijd. Lijkt me niet normaal.
Maar goed, jullie willen je verantwoordelijkheid niet nemen helaas. Ik ga op zoek naar een andere provider. Jammer, want ik was tot nu toe tevreden over Simyo.
Bedoel je wellicht dat je 3G of GPRS hebt uitgezet. M.a.w. internet? GPS staat namelijk voor Global Positioning System. Zo kan een apparaat bepalen waar je bent. Ik kon het niet anders opvatten.
Ik zou niet weten wat ik vanuit Simyo voor je zou kunnen doen. Welke verantwoordelijkheid zouden wij op ons moeten nemen in dit geval?
Groetjes,
Alex
ik bedoel 3G dus, sorry voor de onduidelijkheid.
Het is toch frappant dat er zich ineens een heleboel gebruikers melden die ver over hun datalimiet gaan? Ik ben echt niet de enige namelijk.
Ik snap niet dat er niet wat meer onderzoek wordt gedaan. Zo jaag je een heleboel nieuwe gebruikers weg.
IK heb echt geen zin in extra kosten. Tot nu toe zat ik altijd rond de 200 MB en daar heb ik mijn abonnement ook op uitgekozen. Dat ik nu al over de 800 MB zit in een week tijd vind ik niet normaal en kan dus inderdaad alleen maar aan de provider liggen. Ik heb geen nieuwe telefoon of wat dan ook, dus daar kan het niet aan liggen.
Het is toch frappant dat er zich ineens een heleboel gebruikers melden die ver over hun datalimiet gaan? Ik ben echt niet de enige namelijk.
Ik snap niet dat er niet wat meer onderzoek wordt gedaan. Zo jaag je een heleboel nieuwe gebruikers weg.
IK heb echt geen zin in extra kosten. Tot nu toe zat ik altijd rond de 200 MB en daar heb ik mijn abonnement ook op uitgekozen. Dat ik nu al over de 800 MB zit in een week tijd vind ik niet normaal en kan dus inderdaad alleen maar aan de provider liggen. Ik heb geen nieuwe telefoon of wat dan ook, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik sluit me volledig aan bij Maria77!!
Ik snap ook niet dat er geen extra onderzoek gedaan wordt naar het probleem. Jullie zullen toch ook meten erkennen dat het wel heel typisch is dat dit probleem zich ineens voor doet bij meerdere klanten. Dat kan gewoon geen toeval zijn.
Als provider zijnde kunnen jullie exact zien waar het verbruik aan op gaat. Ik begrijp dat dit vanwege privacy redenen niet openbaar gemaakt mag worden, maar zoals eerder gezegd, Justitie moet hier ook altijd inzage in kunnen hebben. Dus jullie hebben deze mogelijkheid wel degelijk.
Ik verwacht dan ook dat Simyo dit tot op de bodem uitzoekt en niet alles afwimpelt richting de klant. Ik ben dan bang dat jullie veel klanten gaan verliezen en er meerdere zullen volgen. Ik ben tot op heden altijd SUPER tevreden geweest over Simyo, maar de manier waarop deze klacht (van meerdere klanten) behandeld wordt valt mij erg tegen.
Tevens vind ik het ook erg klant onvriendelijk om niet mee te werken met het opnieuw opwaarderen van het tegoed. Kleine moeite voor jullie en wellicht wordt er dan meer duidelijk over het probleem. Maargoed, dit terzijde want ik kan eventueel wel een maand zonder tegoed en alleen op wifi. Maar wie weet is het probleem aan het eind van de maand nog niet verholpen en dan zitten we weer met hetzelfde probleem.
Nogmaals mijn verzoek om het nog specifieker uit te zoeken, zodat er meer duidelijkheid komt.
Ik snap ook niet dat er geen extra onderzoek gedaan wordt naar het probleem. Jullie zullen toch ook meten erkennen dat het wel heel typisch is dat dit probleem zich ineens voor doet bij meerdere klanten. Dat kan gewoon geen toeval zijn.
Als provider zijnde kunnen jullie exact zien waar het verbruik aan op gaat. Ik begrijp dat dit vanwege privacy redenen niet openbaar gemaakt mag worden, maar zoals eerder gezegd, Justitie moet hier ook altijd inzage in kunnen hebben. Dus jullie hebben deze mogelijkheid wel degelijk.
Ik verwacht dan ook dat Simyo dit tot op de bodem uitzoekt en niet alles afwimpelt richting de klant. Ik ben dan bang dat jullie veel klanten gaan verliezen en er meerdere zullen volgen. Ik ben tot op heden altijd SUPER tevreden geweest over Simyo, maar de manier waarop deze klacht (van meerdere klanten) behandeld wordt valt mij erg tegen.
Tevens vind ik het ook erg klant onvriendelijk om niet mee te werken met het opnieuw opwaarderen van het tegoed. Kleine moeite voor jullie en wellicht wordt er dan meer duidelijk over het probleem. Maargoed, dit terzijde want ik kan eventueel wel een maand zonder tegoed en alleen op wifi. Maar wie weet is het probleem aan het eind van de maand nog niet verholpen en dan zitten we weer met hetzelfde probleem.
Nogmaals mijn verzoek om het nog specifieker uit te zoeken, zodat er meer duidelijkheid komt.
Tevens wil hier hier aan toevoegen dat het een probleem/discussie wordt, waar geen eind aan lijkt te komen. Ik zou dan ook graag via deze weg de specificatie van mijn internetgegevens schriftelijk op willen vragen. En dan heb ik het over de tijdsstippen, tijdsduur, hoeveelheid, exacte statistieken van de bezochte websites en eventueel gebruikte apps.
Jullie zijn wettelijk verplicht om deze gegevens aan mij over te dragen. Jullie mogen hier vanwege privacy redenen geen inzage in hebben, maar zijn wel verplicht deze gegevens, indien deze opgevraagd worden, naar de klant te verzenden. Ik wil hier dan ook gebruik van maken zonder dat ik mijn rechtsbijstandsverzekering hiervoor hoef in te schakelen.
Jullie zijn wettelijk verplicht om deze gegevens aan mij over te dragen. Jullie mogen hier vanwege privacy redenen geen inzage in hebben, maar zijn wel verplicht deze gegevens, indien deze opgevraagd worden, naar de klant te verzenden. Ik wil hier dan ook gebruik van maken zonder dat ik mijn rechtsbijstandsverzekering hiervoor hoef in te schakelen.
Hoi Timmeh,
De discussie lijkt inderdaad een beetje eindeloos te worden. Ik heb naar mijn mening toch m'n best gedaan om het e.e.a. voor je uit te zoeken. Hiervoor heb ik ook navraag gedaan bij de technische dienst. De specificatie van je verbruik van oktober is beschikbaar aan het eind van deze maand. Daar kun je de tijdstippen, tijdsduur en hoeveelheid data op terug vinden. Zoals aangegeven mogen wij de bezochte websites en apps niet registreren, omdat dit in strijd is met de regels van de Opta en de wet van privacy. Ik kan de situatie niet nog grondiger uit zoeken dan ik tot nu toe heb gedaan. Ik denk dat je uit mijn eerdere reactie ook wel kunt opmaken dat ik het grondig per gebruiker heb uitgezocht.
@Maria77. We krijgen iedere maand vragen over internet verbruik. Jullie situaties zijn dus niet nieuw. Het is in de praktijk heel goed mogelijk om veel data te verbruiken. In dit topic lees je hier meer over.
Groetjes,
Alex
De discussie lijkt inderdaad een beetje eindeloos te worden. Ik heb naar mijn mening toch m'n best gedaan om het e.e.a. voor je uit te zoeken. Hiervoor heb ik ook navraag gedaan bij de technische dienst. De specificatie van je verbruik van oktober is beschikbaar aan het eind van deze maand. Daar kun je de tijdstippen, tijdsduur en hoeveelheid data op terug vinden. Zoals aangegeven mogen wij de bezochte websites en apps niet registreren, omdat dit in strijd is met de regels van de Opta en de wet van privacy. Ik kan de situatie niet nog grondiger uit zoeken dan ik tot nu toe heb gedaan. Ik denk dat je uit mijn eerdere reactie ook wel kunt opmaken dat ik het grondig per gebruiker heb uitgezocht.
@Maria77. We krijgen iedere maand vragen over internet verbruik. Jullie situaties zijn dus niet nieuw. Het is in de praktijk heel goed mogelijk om veel data te verbruiken. In dit topic lees je hier meer over.
Groetjes,
Alex
Beste Alex,
Je hebt inderdaad je best gedaan om het zo goed mogelijk uit te zoeken, maar dat jullie de gegevens niet mogen registreren klopt natuurlijk niet. Deze gegevens dienen altijd geregistreerd en eventueel overgedragen te worden aan de klant. Dit is ook wettelijk bepaald.
Daarom wil ik je nogmaals vriendelijk verzoeken om deze gegevens schriftelijk naar mijn huisadres te versturen. Hier heb ik recht op en ik wil van dit recht gebruik maken om aan te kunnen tonen dat het probleem niet aan mijn telefoon ligt. Ik weet dit gewoon 100% zeker en wil dit ook schriftelijk aan kunnen tonen.
Graag je reactie.
Je hebt inderdaad je best gedaan om het zo goed mogelijk uit te zoeken, maar dat jullie de gegevens niet mogen registreren klopt natuurlijk niet. Deze gegevens dienen altijd geregistreerd en eventueel overgedragen te worden aan de klant. Dit is ook wettelijk bepaald.
Daarom wil ik je nogmaals vriendelijk verzoeken om deze gegevens schriftelijk naar mijn huisadres te versturen. Hier heb ik recht op en ik wil van dit recht gebruik maken om aan te kunnen tonen dat het probleem niet aan mijn telefoon ligt. Ik weet dit gewoon 100% zeker en wil dit ook schriftelijk aan kunnen tonen.
Graag je reactie.
Jammer alex.
Gelukkig is de opzegtermijn maar een maand en kan ik dus snel weg bij Simyo.
Meteen maar even regelen.
Gelukkig is de opzegtermijn maar een maand en kan ik dus snel weg bij Simyo.
Meteen maar even regelen.
En meteen maar even hier gemeld:
http://www.klacht.nl/simyo/klacht/ineens-enorm-dataverbruik-bij-simyo/
http://www.klacht.nl/simyo/klacht/ineens-enorm-dataverbruik-bij-simyo/
Je hebt inderdaad je best gedaan om het zo goed mogelijk uit te zoeken, maar dat jullie de gegevens niet mogen registreren klopt natuurlijk niet. Deze gegevens dienen altijd geregistreerd en eventueel overgedragen te worden aan de klant. Dit is ook wettelijk bepaald.
Daarom wil ik je nogmaals vriendelijk verzoeken om deze gegevens schriftelijk naar mijn huisadres te versturen. Hier heb ik recht op en ik wil van dit recht gebruik maken om aan te kunnen tonen dat het probleem niet aan mijn telefoon ligt. Ik weet dit gewoon 100% zeker en wil dit ook schriftelijk aan kunnen tonen.
Graag je reactie.
Hoi Timmeh,
Het klopt deels wat je zegt. Ik weet niet precies waar je je informatie vandaan hebt, maar wij hebben ons te houden aan de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens. Deze wet is vastgesteld door de overheid. Een telecomprovider dient inderdaad de datum en tijdstip van de internetsessie gedurende 12 maanden te bewaren, maar niet de bezochte webpagina's. Het zou voor een telecomprovider in dit soort situaties erg handig zijn om deze gegevens met de klanten te kunnen delen. Ik zou je dan precies kunnen vertellen welke site of app je hebt gebruikt. Aan de andere kant is het niet meer dan logisch dat Simyo deze gegevens niet mag opslaan. We zouden dan immers precies kunnen zien welke sites jij bezoekt. Dit is niet alleen een flinke inbreuk op iemands privacy. Maar dit zou marketingtechnisch ook heel interessant kunnen zijn. En juist om die redenen registreren wij het niet.
Groetjes,
Alex
Het klopt deels wat je zegt. Ik weet niet precies waar je je informatie vandaan hebt, maar wij hebben ons te houden aan de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens. Deze wet is vastgesteld door de overheid. Een telecomprovider dient inderdaad de datum en tijdstip van de internetsessie gedurende 12 maanden te bewaren, maar niet de bezochte webpagina's. Het zou voor een telecomprovider in dit soort situaties erg handig zijn om deze gegevens met de klanten te kunnen delen. Ik zou je dan precies kunnen vertellen welke site of app je hebt gebruikt. Aan de andere kant is het niet meer dan logisch dat Simyo deze gegevens niet mag opslaan. We zouden dan immers precies kunnen zien welke sites jij bezoekt. Dit is niet alleen een flinke inbreuk op iemands privacy. Maar dit zou marketingtechnisch ook heel interessant kunnen zijn. En juist om die redenen registreren wij het niet.
Groetjes,
Alex
Hoi Alex,
Dan vraag ik me toch af wat er gebeurt als Justitie deze informatie opvraagt met betrekking tot strafbare zaken via de gsm? Zij zullen dan het bezoek aan bepaalde websites moeten kunnen traceren en bewijzen lijkt me. Ik noem het plaatsen van een strafbaar Twitter bericht of het uploaden van kinderporno. Ik kan niet geloven dat dit dan niet te traceren is via de internetprovider. Dit zou het anders wel heel makkelijk maken voor mensen die kwaad willen.
Vandaar mijn grote twijfel bij bovenstaand bericht.
Tevens is er geen inbraak op de privacy van de klant als deze gegevens geregisteerd maar niet bekeken worden. Ook marketingtechnisch valt dit dan weg.
Indien ik schriftelijk mijn gegevens op moet vragen, dan heb ik hier geen problemen mee. Maar mijn verkregen informatie heb ik recht op mijn internetstatistieken inclusief bezochte websites.
Bij deze nogmaals mijn verzoek.
Hoi Timmeh,
Ik denk niet dat ik je meer informatie kan geven dan ik tot nu toe heb gedaan. Je kunt deze vragen het beste neerleggen bij de Opta.
Groetjes,
Ik denk niet dat ik je meer informatie kan geven dan ik tot nu toe heb gedaan. Je kunt deze vragen het beste neerleggen bij de Opta.
Groetjes,
Ik heb net mijn voor betaling gedaan,
wanneer kan ik mijn simkaart weer gaan gebruiken?
p.s. ik heb ook een mailtje gestuurd voor een snellere behandeling zoals dat werd aangegeven.
wanneer kan ik mijn simkaart weer gaan gebruiken?
p.s. ik heb ook een mailtje gestuurd voor een snellere behandeling zoals dat werd aangegeven.
Zo dus ben niet de enige.
Ik zou mijn verhaal even vertellen:
Bij tringg 2 jaar geleden begonnen met een abonnement.Overgenomen door Simyo ..Prima.
Netjes altijd een mailtje gehad met me factuur en altijd netjes van me rekening afgeschreven.
Tot zondag ochtend , ik kon niet meer bellen en gebeld worden .Klantservice gebeld zondag niemand aanwezig)
Ik heb geen mail , sms ,brief ,of telefoontje gehad .Om te vertellen dat ik werd afgesloten omdat ik in een 1 dag 75 euro aan mb s heb verbruikt....
Ik maandag meteen bellen(na 20 min) Sohpie aan de lijn. Meneer u heeft te veel verbruikt !!!! Waaraan ??? (al 2 jaar ongeveer hetzelfde elke maand verbruikt) Ik moest meteen betalen dan zou ik na 1 uur weer worden aangesloten.En ze zei :Als het morgen nog niet gelukt is kunt u morgen weer bellen ".Ik maak dus maandag om 16.00 uur het berdag over met een print screen plus een klacht waarom ik van te voren geen mail of sms heb gekregen dat me internet zo hard ging?( klopt staat op de site dat het afentoe kan kruisen)
Dinsdag om 17.00(25 uur later in plaats van 1 uur) was ik aangesloten met een mail erbij je bent weer aangesloten maar antwoorden op me vraag stonden er niet bij.......
Daarna 3g uitgezet.Alleen thuis wifi gebruikt.
Tot Woensdagavond!!!!!!!!!!! ik kon weer niet bellen of gebeld worden ..... kijk op me simyo .....193 Euro mb s verbruikt. (in nog een 24 uur tijd en met 3g uit)
Ik vanmorgen na de Klantenservice gebeld "Wij zijn tot met vrijdag dicht"..................Klantservice ??????(ik heb niet heel lang op school gezeten maar er zitten volgens mij 2 woorden in KLANT en SERVICE.
Dus mijn vraag Alex: 1.Waarom ben ik afgesloten terwijl ik zeker weet dat ik geen 3g heb verbruikt?
2.Te laat beantwoording van me mail ( aub geen antwoord we hebben het druk ...want ik heb het ook druk betaal jullie ook op tijd.
3.Op zondag en woensdag zo veel mb s verbruikt ?
4. Al een collaga zegt u kunt deze week bellen en kan heel de week niet bellen naar jullie?
5. 193 plus 75 is =268 euro ..... Op te lossen ?Maak geen cent meer over (als voor uitbetaling)
Ik moet weer gewoon gebruik kunnen maken waarvoor ik betaal.
Graag zie ik de antwoorden terug verschijnen ( liefst een telefooontje ) .
Een zeer boze en ontevreden(momenteel) simyo gebruiker.
Frencklin
Ik zou mijn verhaal even vertellen:
Bij tringg 2 jaar geleden begonnen met een abonnement.Overgenomen door Simyo ..Prima.
Netjes altijd een mailtje gehad met me factuur en altijd netjes van me rekening afgeschreven.
Tot zondag ochtend , ik kon niet meer bellen en gebeld worden .Klantservice gebeld zondag niemand aanwezig)
Ik heb geen mail , sms ,brief ,of telefoontje gehad .Om te vertellen dat ik werd afgesloten omdat ik in een 1 dag 75 euro aan mb s heb verbruikt....
Ik maandag meteen bellen(na 20 min) Sohpie aan de lijn. Meneer u heeft te veel verbruikt !!!! Waaraan ??? (al 2 jaar ongeveer hetzelfde elke maand verbruikt) Ik moest meteen betalen dan zou ik na 1 uur weer worden aangesloten.En ze zei :Als het morgen nog niet gelukt is kunt u morgen weer bellen ".Ik maak dus maandag om 16.00 uur het berdag over met een print screen plus een klacht waarom ik van te voren geen mail of sms heb gekregen dat me internet zo hard ging?( klopt staat op de site dat het afentoe kan kruisen)
Dinsdag om 17.00(25 uur later in plaats van 1 uur) was ik aangesloten met een mail erbij je bent weer aangesloten maar antwoorden op me vraag stonden er niet bij.......
Daarna 3g uitgezet.Alleen thuis wifi gebruikt.
Tot Woensdagavond!!!!!!!!!!! ik kon weer niet bellen of gebeld worden ..... kijk op me simyo .....193 Euro mb s verbruikt. (in nog een 24 uur tijd en met 3g uit)
Ik vanmorgen na de Klantenservice gebeld "Wij zijn tot met vrijdag dicht"..................Klantservice ??????(ik heb niet heel lang op school gezeten maar er zitten volgens mij 2 woorden in KLANT en SERVICE.
Dus mijn vraag Alex: 1.Waarom ben ik afgesloten terwijl ik zeker weet dat ik geen 3g heb verbruikt?
2.Te laat beantwoording van me mail ( aub geen antwoord we hebben het druk ...want ik heb het ook druk betaal jullie ook op tijd.
3.Op zondag en woensdag zo veel mb s verbruikt ?
4. Al een collaga zegt u kunt deze week bellen en kan heel de week niet bellen naar jullie?
5. 193 plus 75 is =268 euro ..... Op te lossen ?Maak geen cent meer over (als voor uitbetaling)
Ik moet weer gewoon gebruik kunnen maken waarvoor ik betaal.
Graag zie ik de antwoorden terug verschijnen ( liefst een telefooontje ) .
Een zeer boze en ontevreden(momenteel) simyo gebruiker.
Frencklin
En weer een ontevreden klant met hetzelfde probleem.
Beste Alex,
U ziet nu toch dat dit probleem niet meer aan de telefoon ligt maar toch echt 100% aan jullie. Nogmaals het verzoek om alles echt tot de bodem uit te laten zoeken door de technische dienst.
Ik begin nu langzamerhand ook boos te worden over de manier waarop er bij Simyo omgegaan wordt met de klanten en deze terechte klachten.
Ik heb tevens de Consuwijzer inmiddels benaderd betreffende de gegevens die wel of niet verstrekt mogen worden. Nog geen reactie helaas.
Gelukkig heb ik zelf geen hoge factuur omdat ik TOEVALLIG op tijd was en mijn mobiel internet helemaal uitgeschakeld heb. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat andere klanten niet meer gaan betalen.
Er MOET echt binnen Simyo naar een oorzaak en een oplossing gezocht worden!!!! Ben bang dat jullie anders veel klanten kwijt gaan raken en echt zeer negatieve reclame gaan krijgen.
Beste Alex,
U ziet nu toch dat dit probleem niet meer aan de telefoon ligt maar toch echt 100% aan jullie. Nogmaals het verzoek om alles echt tot de bodem uit te laten zoeken door de technische dienst.
Ik begin nu langzamerhand ook boos te worden over de manier waarop er bij Simyo omgegaan wordt met de klanten en deze terechte klachten.
Ik heb tevens de Consuwijzer inmiddels benaderd betreffende de gegevens die wel of niet verstrekt mogen worden. Nog geen reactie helaas.
Gelukkig heb ik zelf geen hoge factuur omdat ik TOEVALLIG op tijd was en mijn mobiel internet helemaal uitgeschakeld heb. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat andere klanten niet meer gaan betalen.
Er MOET echt binnen Simyo naar een oorzaak en een oplossing gezocht worden!!!! Ben bang dat jullie anders veel klanten kwijt gaan raken en echt zeer negatieve reclame gaan krijgen.
Beste RobinG,
Uit onze gegevens blijkt dat je aansluiting inmiddels is gedeblokkeerd. Wij gaan er van uit dat het probleem is opgelost.
Groetjes,
Arie
Uit onze gegevens blijkt dat je aansluiting inmiddels is gedeblokkeerd. Wij gaan er van uit dat het probleem is opgelost.
Groetjes,
Arie
Welkom op het forum frencklin,
Ik heb je aansluiting bekeken en geconstateerd dat je aansluiting op 4/11/12 is geblokkeerd wegens hoogverbruik. Je hebt vervolgens een vooruitbetaling gedaan zodat we je weer konden aansluiten. Dit is op 6/11/12 ook gebeurd. Vervolgens heb je weer gebruik gemaakt van internet. Ik zie vanaf 7/11/12 weer internet sessies terug.
In totaal heb je in november voor 177,56 internet kosten gegenereerd. Hiervan heb je inmiddels 75 betaald. De berekening die jij maakt kan ik niet herleiden uit je aansluiting.
Groetjes,
Alex
Ik heb je aansluiting bekeken en geconstateerd dat je aansluiting op 4/11/12 is geblokkeerd wegens hoogverbruik. Je hebt vervolgens een vooruitbetaling gedaan zodat we je weer konden aansluiten. Dit is op 6/11/12 ook gebeurd. Vervolgens heb je weer gebruik gemaakt van internet. Ik zie vanaf 7/11/12 weer internet sessies terug.
In totaal heb je in november voor 177,56 internet kosten gegenereerd. Hiervan heb je inmiddels 75 betaald. De berekening die jij maakt kan ik niet herleiden uit je aansluiting.
Groetjes,
Alex
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.