Skip to main content

.

Ik heb gisteren een lange video-opname gemaakt en deze heeft mijn telefoon vannacht per ongeluk via de 4G geüpload naar mijn backup cloud, normaal doe ik dit altijd via de wifi. Aangezien dit 's nachts is gebeurd heb ik geen waarschuwings berichten kunnen lezen, aangezien ik toen lekker lag te slapen.  Met als gevolg dat ik de volgende ochtend zie dat ik dik over mijn bundel ben gegaan en nu ineens €380 moet bijbetalen.

Dit is natuurlijk deels mijn eigen fout. Ik wilde echter vragen of Simyo voor deze een keer coulance wil tonen aangezien ik door een samenloop van omstandigheden wel heel erg benadeeld wordt. Ik heb al meerdere jaren een abonnement bij jullie.

Dit is natuurlijk deels mijn eigen fout

Hallo @GJK_2000 dit is niet deels je eigen fout, maar 100% je eigen fout.

Beter opletten een volgende keer.

Als je een Android telefoon hebt kun je zelf een blokkade instellen.

Stel je hebt 10GB per maand, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB en ga dan verder met de wifi of koop een bundel bij.

Succes.

Hoi @GJK_2000,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Je kunt je simkaart daarna deblokkeren door een aanbetaling via Mijn Simyo te doen en je telefoon daarna opnieuw op te starten.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij kunnen het begrijpen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dit is geen garantie, maar ik wil het graag proberen 🙂.

Bedankt voor je hulp @JanD😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer