Hallo,
Ik ben normaal absoluut niet een persoon wat klaagt omdat ik vind dat alles terug te herleiden is naar een bepaalde oorzaak. Maar ik ben nogal gefrustreerd over wat zich nu heeft voorgedaan..
Vandaag helaas erg geschrokken toen ik bericht kreeg van Simyo dat ik veel kosten buiten de bundel gemaakt zou hebben en een vette prijs van €142 gepresenteerd gekregen.
Het begon gisteren al met de melding dat ik bijna door mijn bundel heen was voor de maand. Helaas, 20.000 MB was blijkbaar toch niet genoeg. Voor de zekerheid even 500 MB voor €5 bijgekocht om te voorkomen dat me zou overkomen wat nu dus gebeurd is. In de sportschool, met muziek aan krijg ik niet lang erna precies dezelfde melding. Wist dus niet dat Spotify zoveel data kon verbruiken, maar goed.. wederom 500 MB erbij gekocht voor de zekerheid en ik dacht thuis maar even extra voorzichtig zijn.
Ik heb dus thuis meteen de Wifi aangezet, alle apps op de achtergrond gesloten en eigenlijk mijn telefoon niet meer aangeraakt. Dan maar even 2 dagen zonder telefoon. Vanmorgen word ik wakker en zie ik ineens berichten en een e-mail dat mijn simkaart geblokkeerd is vanwege de hoge kosten (eigenlijk alleen maar fijn want wie weet hoe hoog de kosten hadden kunnen worden als dit niet gebeurd was). En dus een dikke rekening van €142,-
Tot mijn verbazing blijkt dat ik ‘s nachts rond 04:00u het meeste verbruikt had. Wat ik frappant vind omdat ik toen ergens ver weg in dromenland was.
Dan maar even gaan googlen.. gelukkig een aantal dingen gevonden die ik nu aangezet heb in de hoop dat me dit dus nooit meer overkomt. Zoals bijv. de instelling van Android om een gegevenslimiet in te stellen. Deze meteen even op 20 GB gezet.
Maar wat mij gewoon erg frustreert is dat ik de instelling van slim overschakelen (dat de telefoon overschakelt naar Mobiel Netwerk indien de Wifi verbinding niet goed genoeg is) al lang uitgezet had. En tóch, ondanks dat ik mijn Wifi voor het slapengaan aangezet had én alle apps gesloten had, tóch zo'n hoge kosten. Dat vind ik nou gewoon bizar. Ik heb voor mijn gevoel juist voorzorgsmaatregelen genomen om precies wat er nu gebeurd is te voorkomen.
Nu weet ik ook wel dat ik dit bedrag gewoon aan het betalen kom en hier niet onderuit te komen is. Maar toch voelt het frustrerend. En dit is niet een topic van “SIMYO DIT IS JULLIE SCHULD EN IK BETAAL HET NIET”. Maar ik vind het toch jammer dat het zo ver had moeten komen. In mijn jaren als Simyo klant is me dit gelukkig nog niet overkomen. En hoewel ik gelukkig de luxe heb om een bedrag van €142 te kunnen missen, had ik het toch liever volgende week aan benzine uitgegeven voor mijn rit naar Groningen om het concert van Rammstein te zien.