Skip to main content

.

• Goedemorgen,

Ongeveer een jaar geleden heb ik voor mijn zoon een sim only abonnement bij jullie afgesloten en vanwege de goede ervaringen, heb ik dat sinds een paar maanden zelf ook. 

Met enige regelmatig check ik ons verbruik. Tot mijn grote verbazing zag ik gisteravond dat hij tussen 23 - 30 april voor 99,62 euro buiten zijn bundel van internet gebruik heeft gemaakt 😞 Een verschrikkelijk hoog bedrag dat niet in verhouding staat met wat ik maandelijks voor hem betaal (9 euro).

Hij had de 80% en 100% verbruik waarschuwingssms-jes niet gezien. Na wat zoekwerk omdat hij bij testen van mijn sms-jes ook geen melding kreeg, bleek dat de berichtgeving voor berichten (sms-jes) uit stond op zijn telefoon 😞 Erg vervelend, want als hij de berichten had gezien, had hij gewoon een bundel kunnen kopen.

De kosten voor nog geen 700 MB zijn nu bijna 100 euro en via 2 bundels was dat slechts 10 euro geweest. Dat scheelt nogal wat. Ik heb hier op het forum ook wat vergelijkbare berichten voorbij zien komen over een eenmalige coulance regeling. Is dit mogelijk aub? Daar zouden wij heel blij mee zijn, want op deze manier gaat de spaarpot van mijn zoon wel heel snel leeg :-( Hij baalt er zelf natuurlijk ook enorm van dat dit is gebeurd.

We hopen dat Simyo ons tegemoet kan komen.

Daarnaast de vraag voor mij als moeder om dit te voorkomen in de toekomst. Is er een mogelijkheid dat ik ook een bericht krijg als hij buiten de bundel internet? Is er een extra waarschuwing in te bouwen behalve de sms-jes via zijn telefoon, omdat beide abonnementen op mijn naam staan? 

We horen het graag. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Manon & Marek

Hallo @Manon024 

Om (hoge) kosten voor een volgende keer te voorkomen kun je in een Android telefoon een databeperking instellen.

Stel je hebt een databundel van 10GB, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB.

Ga dan verder via wifi of koop een losse bundel bij.

En houd de SMS'jes goed in de gaten.

Een moderator gaat hier ook nog reageren.

Succes.

Bedankt voor je reactie Jan, maar wij hebben allebei een IPhone. Dat werkt dus niet helaas. 

Hoi @Manon024,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er kosten zijn gemaakt vanwege dataverbruik buiten de bundel! 

Wij sturen altijd twee waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0,15 cent per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of om een internetbundel bij te kopen. Het is niet mogelijk om de sms’jes naar een ander nummer te versturen, deze worden namelijk automatisch verstuurd naar het nummer waar het om gaat.

Op onze website hebben wij een handige blog met databesparingstips, misschien handig om door te nemen!

Wij kunnen het ons voorstellen dat je de sms’jes een keer over het hoofd kunt zien. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen wij samen naar de mogelijkheden kijken 🙂.

Ontzettend bedankt voor je hulp @JanD! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Hoi Roeqajja,

Ik heb je zojuist een privé-bericht gestuurd! 

Groetjes, Manon

Hoi @Manon024,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je privébericht ontvangen en help je graag verder via deze weg!

Groetjes,
Roeqajja

Gelukkig tot een oplossing kunnen komen. Heel fijn!

Hi @Manon024,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat je tevreden bent met onze oplossing!

Ik wens je een prettige dag verder. 😊

Groetjes, 
Roeqajja

• Daarnaast de vraag voor mij als moeder om dit te voorkomen in de toekomst. 

Er zijn providers zoals Lebara die internet stoppen als de bundel op is, het overwegen waard?

Bij Simyo is dit gewoon het verdienmodel.

Goedemorgen Simyo, ik heb geen bevestiging meer ontvangen van de gemaakte afspraak. Uw collega zei 9 dagen geleden “Ik zorg ervoor dat je binnen één week een bevestigingsmail hierover krijgt”. 

Ik ontvang graag alsnog de bevestigingsmail. Bij voorbaat dank 😊 

Hoi @Manon024,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat mijn collega Roeqajja al contact met jou heeft gehad via haar privéberichten. Ze zal je verder helpen 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer