Wij hebben bij jullie voor ons zoontje van 11 een abonnement van 14 euro per maand. Hiervoor heeft hij 20 gb aan internet en heeft hier ruim genoeg aan. Ik checkte dit de eerste maanden via jullie app en zag dat hij rond de 10 gb verbruikte. Hij ging heel netjes met zijn verbruik om een ik checkte de app daarna wat minder omdat het heel goed ging met zijn verbruik.
Vanavond zijn we ons echter kapot geschrokken! We kregen een mail dat zijn sim geblokkeerd was wegens hoge kosten buiten de bundel. Ik zag 100 euro, maar binnen no time was dit opgelopen naar 344 euro!! Mijn zoontje heeft de 80% verbruik SMS niet gezien en de mail kwam om 20 uur binnen, terwijl het bedrag op bleef lopen tot 21.30 uur ondanks dat de sim geblokkeerd was volgens de mail.
We hebben gekeken en hoewel mijn zoontje normaal op de WiFi zit thuis heeft hij nu waarschijnlijk geen bereik gehad in de tuin en is hij op 4G gesprongen. Er hebben nog allerlei apps op de achtergrond gedraaid want er was zoveel verbruikt en hij heeft niet contant op zijn telefoon gezeten, wij waren de hele dag thuis dus hebben dit gezien.
Het is super sneu, hij gaat zo goed om met zijn telefoon gebruik en hij is zo geschrokken! In alle maanden dat hij gebruik maakt van Simyo is hij nog nooit boven zijn bundel gekomen en ik hoop dan ook dat jullie een uitzondering voor deze rekening kunnen maken. Deze hoge kosten zijn in zo'n korte tijd zo onbewust gemaakt door hem!
Mijn zoontje is er echt super hard van geschrokken (en wij ook)dus hij zal in het vervolg wel alerter zijn.
Ik hoop dan ook dat de SMS of mail vanuit jullie wat eerder verstuurd kan worden en niet pas als de kosten al zo hoog zijn.
Ik hoor graag van jullie voor een oplossing.
Met vriendelijke groet