Skip to main content
Vraag

Hoge kosten buiten bundel

• March 14, 2026
  • 3 reacties
  • 17 Bekeken

Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand hier advies heeft of dat een moderator even mee kan kijken. Vandaag zag ik namelijk tot mijn schrik dat ik €233,18 aan kosten buiten de bundel heb gemaakt.

Wat er gebeurd is: mijn zakelijke simkaart, waar ik normaal mijn data op gebruik, was geblokkeerd omdat ik blijkbaar een verkeerde pincode had ingevoerd. Zonder dat ik het doorhad is mijn telefoon toen automatisch overgeschakeld naar mijn Simyo-sim voor mobiel internet.

Ik had eerlijk gezegd niet door dat dit gebeurde en heb daardoor ongeveer 1 GB data buiten mijn bundel verbruikt. Toen ik de factuur zag schrok ik enorm van het bedrag, zeker omdat je bij Simyo voor ongeveer €1,50 al 6 GB extra data kunt kopen. Het verschil tussen zo’n bundel en €233 voor ~1 GB voelt daarom best extreem.

Ik was er ook niet van op de hoogte dat er geen dataplafond actief was en had verwacht dat mobiel internet buiten de bundel automatisch zou stoppen.

Ik begrijp natuurlijk dat het technisch gezien buiten de bundel is gebruikt, maar omdat het om een onbedoelde situatie gaat, vroeg ik me af of er misschien een coulanceregeling of andere oplossing mogelijk is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • March 14, 2026

voor ongeveer €1,50 al 6 GB extra data

Waar zie je dat staan binnen​@Tobiasvidw 

Een bundel van 500MB bijkopen kost €5 zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels#bundels-bijkopen

Zet meteen dataplafond aan voor €0,50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Bij een Android toestel kun je meteen een blokkade en waarschuwing instellen.

Als je de Simyo app opent staat er bij internet overduidelijk dat dataplafond uit staat.

Morgen (zondag)  kun je eventueel van 10 tot 17 uur WhatAppen met Simyo, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 15, 2026

voor ongeveer €1,50 al 6 GB extra data

Waar zie je dat staan binnen​@Tobiasvidw 

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 15, 2026

Ik was er ook niet van op de hoogte dat er geen dataplafond actief was en had verwacht dat mobiel internet buiten de bundel automatisch zou stoppen.

Simyo gedraagt zich als een roofdier. Op het moment dat jij zoiets over het hoofd ziet, sturen ze je een gepeperde rekening..

Dataplafond standaard aanzetten zou te klantvriendelijk zijn, dus daar doet Simyo niet aan.