Zo hé, krijg me toch een onaangename verrassing vandaag!
Ik ben een half jaar geleden met het hele gezin (4p) overgestapt van KPN naar Simyo, dat scheelt me 20 euro per maand en voor iedereen ook nog eens een dikkere internetbundel.
Lijkt een mooie deal, maar nu is mijn jongste dochter op 26 april door haar bundel heen gegaan (bundel van 12 Gb) en heeft ze het gepresteerd om 220 euro EXTRA kostende maken.
Ik ben natuurlijk woest op haar, maar weet ook dat ze het in een jaar nog niet aan mij terug kan betalen.
Voorheen bij KPN werd 4G "geknepen" maar betaalde je niks buiten bundel en dan was het voor haar ook duidelijk wanneer de mb's "op" waren.
Nú hebben we dikke ruzie in huis en is ze erg verdrietig, terwijl het zo simpel kan zijn: zorg ervoor dat er op tijd gewaarschuwd wordt, zowel bij de gebruiker als het hoofdaccount. En knijp of sluit af bij overschrijden van de bundel.
En niet pas afsluiten na 200 euro over de bundel heen, want dat riekt wat mij betreft naar diefstal! Dan kan het nog 100x in de voorwaarden staan, een meisje van 17 gaat dat niet lezen..…
Ik overweeg zelfs terug te gaan naar KPN, nooit problemen en dat voor een paar euro extra. Ik voel me stom dat ik me heb laten lokken met mooie praatjes, vriendendeals en familiekorting. Met dit soort geintjes heb ik in ieder geval het eerste jaar niks bespaard en wie weet of het al dan niet nog eens gebeurt.....hoewel we daar nu wel heel scherp op gaan letten.
Nú de vraag: gaan jullie het faciliteren om dergelijke verrassingen te voorkomen of moet ik op zoek naar een andere provider?
Met evengoed vriendelijke groet,
Gert-Jan de Vogel