Het is vervelend als je geen e-mail kunt versturen via het mobiele netwerk van Simyo. In dit topic geef ik uitleg hoe je de instellingen van je e-mail provider instelt.
Als je geen e-mail kunt sturen, kan dit komen omdat de e-mailinstellingen van je telefoon zijn ingesteld op je wifi-netwerk in plaats van het Simyo netwerk. Deze verschillende netwerken gebruiken verschillende instellingen. Het gaat hierbij om de instellingen van de SMTP-server, waar de e-mails vanaf verstuurd worden.
Voorbeeld
Je hebt het e-mailadres: voorbeeld@ziggo.nl. Als je thuis via je eigen wifi-netwerk op het internet zit, kun je zonder problemen e-mails versturen via de SMTP-server van Ziggo: smtp.ziggo.nl. Maar wanneer je buitenshuis bent en gebruik maakt van je mobiele internet van Simyo, is het opeens niet meer mogelijk om e-mail te versturen. De SMTP-server van Ziggo staat toegang vanaf andere netwerken (in dit geval Simyo) namelijk niet toe. Je moet dan de SMTP-server van Ziggo veranderen in de SMTP-server van Simyo: smtp.kpnmail.nl.
Oplossingen
Het is niet handig om elke keer de SMTP-instellingen in je telefoon te wijzigen als je een e-mail wil sturen. Hieronder vind je een aantal tips die dit voor je oplossen. Controleer de handleiding van je telefoon om te zien waar je dit kunt instellen.
- Dubbele SMTP-server instellen
Op een aantal telefoons is het mogelijk om meerdere SMTP-servers in te stellen. Bij het verzenden van de e-mail kan dan gekozen worden via welke SMTP-server de e-mail verzonden moet worden. De SMTP-server van Simyo is smtp.kpnmail.nl (Soms moet je hier ook 'Poort 25' invoeren).
- Alleen via Simyo mailen
Je kunt ervoor kiezen om je e-mails altijd via het mobiele internet van Simyo te sturen. Dit werkt alleen niet als je op een wifi-netwerk zit. Als je dit wil, stel dan smtp.kpnmail.nl in bij de instellingen voor de uitgaande e-mails.
- Twee dezelfde e-mailboxen instellen
Je kunt er ook voor kiezen dezelfde e-mailbox twee keer in te stellen op je telefoon. Als naam voor de e-mailboxen kun je dan bijvoorbeeld ‘thuis’ en ‘onderweg’ instellen. Bij de e-mailbox voor thuis stel je de SMTP-server in van je internetprovider thuis. Bij de e-mailbox voor onderweg verander je alleen de SMTP-instellingen naar die van Simyo.
- Gebruik een Outlook- of Gmail-account
Outlook en Gmail staan wel toe dat andere netwerken gebruikmaken van hun SMTP-servers. Als je een e-mailadres gebruikt van deze e-mailservices, kun je altijd zonder problemen e-mail versturen via wifi en het Simyo netwerk.
Lukt het niet om je telefoon in te stellen? Gebruik dan de Simyo Toestelhulp. En volg de onderstaande stappen:
- Kies hier het model van je telefoon (of een soortgelijk model);
- Klik op E-mail;
- Kies voor Handmatig instellen;
- Volg de stappen uit de Toestelhulp.
Kun je nog geen uitgaande e-mail sturen?
Lees dan dit topic goed door. De kans dan groot dat de SMTP server van je e-mailprovider niet meer wordt ondersteund door het KPN netwerk.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.