Skip to main content

.

Ik heb onverwacht, met het zelfde gebruik van mijn telefoon als altijd, nu ineens een rekening van 151 euro. Schrikken... toen keek ik naar mijn verbruik van deze maand en dat staat nu al op 273 euro. Wat is hier in vredes naam aan de hand. Hoe kan dat zomaar in eens?
Hoi Nameleum, welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je zo'n hoge factuur heb ontvangen en de teller van de huidige maand ook al op €276,- staat. Ik zie dat dit volledig te wijten is aan je internetverbruik.



Eigenlijk is het verbruik al sinds augustus flink toegenomen en ben je door blijven internetten, nadat je een 100% SMS hebt ontvangen. Een MB buiten je bundel kost €0,15, dus de factuur loopt in het tempo dat jij internet flink op!



Wij kunnen vanuit hier niet zien waar dit in aan opgegaan is, maar we hebben wel een blog geschreven hoe je dit het makkelijkst kunt achterhalen. Lees het hier.



Ik adviseer je de internetoptie voor deze maand uit te zetten via Mijn Simyo, want je factuur wordt nu duurder en duurder 😞.
ik ben 21 september overgestapt naar Simyo omdat ik een goedkoper abbonement wou. nu werd afgelopen zondag in 1 x mijn simkaart geblokkeerd omdat ik toen al een rekening had van 425 euro. 

dit was volgens een medewerker van Simyo te verwijten aan mijn internet verbruik, maar dat vind ik wel raar want ik deed niks anders dan de afgelopen 2 jaar bij een andere provider waar ik maar een abbonement had van 500 mb en heb nu bij Simyo 1500 mb.

toen ging ik kijken op internet of dit probleem vaker voorkwam bij Simyo en dat doet het dus wel zeker !! 



wat kunnen we hieraan doen ?
Hoi bartjee,



Wat vervelend dat je wordt geconfronteerd met zo'n hoge rekening. Ik heb je verbruik gecheckt met onze netwerkspecialisten en ze geven aan dat je telefoon deze pakketten echt heeft binnengehaald of verzonden. Jij bent in de mogelijkheid om dit na te kijken met behulp van je eigen telefoon, door deze blog goed door te lezen.



Het klopt dat er meerdere klanten zijn met dezelfde klacht, maar als je Google checkt, zul je dit bij iedere provider zien. Dit komt omdat de gebruiker vaak niet in de gaten heeft wat de telefoon precies doet, hoe deze precies werkt en hoe je dit voor jezelf ten alle tijden kunt voorkomen. Hoe je dit doet, lees je hier.



In de e-mail wisseling die ik heb teruggelezen, zie ik dat je ook valt over het feit dat je pas bij €425,- verbruik bent geblokkeerd. Dit komt omdat je dataverbruik maar een aantal keer per dag wordt bijgewerkt. Je hebt in de tussentijd van het verwerken van je verbruik, zoveel verbruikt, dat het systeem niet op tijd heeft kunnen reageren door je simkaart te blokkeren. Dat is natuurlijk een vervelende bijkomstigheid en ik heb ook het besluit genomen om je tegemoet te komen in de kosten.



Ik zal al je dataverbruik buiten je bundel, verrekenen met een internetbundel die de kosten zal dekken 🙂. Om de €421,98 te dekken, breng ik een 2500 en 500 MB bundel in rekening en haal ik de verbruikskosten van je factuur af. Ook heb ik je simkaart weer geactiveerd.



Houd er rekening mee dat je pas vanaf zaterdag een nieuwe internetbundel hebt, dus dat als je vandaag en morgen verbruik maakt, dit wederom buiten bundel wordt berekend.



Ben je het eens met deze oplossing? 🙂
hallo Tiury,



dit klinkt allemaal super !!

wat is dan nog het bedrag wat openstaat ? 
Hoi bartjee,



De coulance is al uitgevoerd op je factuur zie ik en het rest bedrag is €49,64, mits je geen verbruikskosten maakt! Dat scheelt al een hele hoop 🙂.



Heb je inmiddels alweer verbinding met het netwerk?

Reageer