Ik heb ook een Huawei Pro van 2018 en een prepaid abb. Van Kruidvat.)
Aan Directie en/of van Symio
Als consument zijn wij gewend om voordat wij iets kopen of ergens lid van te worden om
Eerst te kijken waar we het beste zaken kunnen doen ,daarbij zijn de prijs van een product
Maar vooral ook de service van een bedrijf ,bepalend voor de keuze waar we zaken doen.
Op het moment van de keuze van een telefoon provider was de aanbeveling van de Consumenten bond in dit geval mede bepalend .
Symio is ook nu nog de beste keuze , in service en kwaliteit., volgens de Consumentenbond.
NOU DAT VALT VIES TEGEN ZIE HIER MIJN ERVARINGEN
Aanvankelijk als prepaid klant toen dat goed verliep ben ik over gestapt naar een sim only.
(100 bel minuten en 1000mb internet) dat verliep al enige jaren prima ,d.w.z. zowel de belminuten als de 1000 mb heb ik nimmer verbruikt ,ik heb wel eens gekeken of dat anders kon ,niet dus .
Elke maand werden de niet gebruikte bel minuten en MB’s in de knip van Symio gestort ,zonder tegen prestatie.
En zo werd het 09 maart 2020 ik was op dat moment in DenHelder en kon bij een Mac Donalds mijn e-mail lezen via wifi - ik zag 2 (twee) E-Mail berichten van Symio beide ontvangen om 12.38 met
Als inhoud 1e bericht : uw mobiele nummer is momenteel geblokkeerd voor uitgaand verkeer . om te deblokkeren moest ik maar even 100,- overmaken. +
2E bericht (dus ook om 12.38) inhoud gelijk aan 1e e-mail van 12.38.
Echter het te betalen bedrag om te deblokkeren was opgelopen tot 127,45 en de schuld was inmiddels opgelopen tot maar liefst minstens 250,-
Vreemd omdat het nummer volgens het 1e bericht al geblokkeerd werd (1000mb) bij 100,- euro.
Bovendien het blokkeren van de internet MB’s is logisch en had al bij gebruik boven 1000 MB’s geblokkeerd moeten worden.
Maar blokkeren van de Belminuten is onrechtmatig omdat van de beschikbare 100 belminuten er nog maar enkele waren gebruikt .
Toen ik de e-mails had gelezen dacht ik nog aan een grappenmaker die even een paar Euro’s wilde scoren .
Toen ik savonds om 22.15 thuis kwam bleek het wel degelijk serieus te zijn . Telefoon van mijn vrouw geblokkeerd en een flinke rekening om te de blokkeren.
De volgende dag telefoon onderzocht en geprobeerd de gedownloade MB’s te achterhalen.
Alle instellingen stonden zoals ze al enige jaren staan, updates e.d. uitsluitend als er wifi beschikbaar is .het downloaden en kijken van Films gebeurd uitsluitend via een LG 4K tv.
En zonodig via een Samsung tablet van 2019.Tab A
Ook via de side van Symio gezocht en gekeken naar de binnen gekomen pakketjes van 58,59mb.
In totaal 49 pakketjes van 58,59 mb. A 8,79 e per stuk .
Het downloaden begon om 12 uur 06,03 en eindigde om 12.11.50 .
Vervolgens om 12.11.55 nog een keer 38.62 mb . en vervolgens niets meer .
Nummer afgesloten ????? HET OVERBODIGE DOWNLOADEN DUURDE DUS +/_ 6MINUTEN
Hoe kan het gebeuren dat er binnen enkele minuten 3,4 GB gedownload word ,
Terwijl wij een limit hebben van 1 GB (1000mb ) zit men dan te slapen bij Symio.?
Ter wijl er in al die jaren nouwlijks gebruik is gemaakt van het pakket ?
Wij zouden dus 3,4 – 1GB = 2.4 gb. Buiten onze bundel hebben verbruikt.
Vervolgens heb ik via de Chat getracht contact te zoeken met Symio ,
Dat lukte best snel,ik heb gechat met ene PAULINE die zich na mijn gegevens in te hebben gevoerd ,
Direkt de schuld van het te veel gedownloade bij ons te leggen ,en ging nouwlijks in op mijn gememoreerde feiten van de geschiedenis van enkele jaren .
Vertelde dat ik mijn mobiel moest controleren op de instellingen ,dat had ik al gedaan maar met enkele nieuwe tips van Pauline nogmaals gedaan .
Conclusie mijn mobiel voldeed aan alle eisen . ik zag wel dat de instelling van mijn mobiel het stukje maximaal te downloaden niet was ingesteld .
Dat was ook al die jaren niet nodig geweest . ik heb toch al een maximaal gebruik bij Symio van 1 gb.!!!!
Met PAULINE kwam ik er niet uit, ik vertelde haar dat ik in elk geval contact zou zoeken met de Consumenten bond waar ik al vele jaren lid van ben,en er later bij Symio op terug zou komen .
Ik vertelde haar dat ik erg teleurgesteld ben in Symio en ik er sterk aan denk om een andere provider
Ging zoeken .
Bij de Consumentenbond moet ik er eerst met Symio uit proberen te komen.
Voordat de Consumenten bond in actie komt
Ik heb die zelfde avond een Contact formulier (10-03-2020)van symio ingevuld en gevraagd om een
Redelijke oplossing . omdat via Symio en mijn telefoon +/- 2,83 gb boven mijn bundel van Maart is gedownload stel ik voor om dat tegen een redelijk tarief te willen betalen .
1 gb. In een bundel kost 8 euro 3 x 8 = 24 euro buiten de bundel het dubbele dus 48,-
Dan blijf ik nog wel vreselijk boos en teleurgesteld in Symio dat dit zomaar kan .
Ik zou binnen 3 dagen antwoord krijgen ,Het is nu 16-maart 2020 en heb nog geen tegen reactie gekregen.
Op de website en in andere media heb ik gezien dat wat mij is overkomen zeker niet uniek is .
En er velen het zelfde is over komen , ik zal mij inspannen om ook in mijn kennissen kring duidelijk te maken hoe Symio handelt als er zoiets gebeurd .
Ook bij Senior web ook daar ben ik al jaren lid zal ik gaan vertellen over mijn ervaringen bij Symio
Het is wel een heel verhaal geworden .en hoop snel een reactie te mogen ontvangen .
Met nog vriendelijke groeten .
Ria En Bas