Skip to main content
antwoord

Hoe kan ik hoog verbruik hebben binnen 10 minuten terwijl ik op de fiets zat?

• September 21, 2025
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

Beste Simyo,

Terwijl ik op de racefiets zat heb ik mijn bundel fors overschreden. Nu heb ik een dure rekening betaald voor internetverbruik. Dit is heel bijzonder omdat op dit tijdstip aan het fietsen was met mijn racefiets. Geen gebruik heb gemaakt van mijn telefoon. Ik snap dat jullie niet in mijn internetverbruik kunnen kijken, maar in zo'n korte tijd zoveel data verbruiken dat heb ik zelf niet veroorzaakt. 

Wat kan ik doen inzake deze rekening? 

Ik ben al jaren klant bij jullie.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Peter H,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Ik zie dat je van ​@Kaas Berrie 25 en ​@JanD al juist informatie hebt gekregen, bedankt!!

Mocht er nog iets onduidelijk voor je zijn laat het dan gerust weten. Je kan mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, ik kijk dan graag even of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy

4 reacties

Kaas Berrie 25
Forum|alt.badge.img+1

@Peter H , zet in elk geval direct je ‘dataplafond’ aan. Dit kost je 50 Eurocent per maand maar kan veel (financiële) ellende besparen, aanzetten doe je in ‘Mijn Simyo’. Als je een Android toestel bezit kun je in je telefoon zien welk app het onverwacht grote dataverbruik heeft veroorzaakt. Of dit ook met een I-Phone kan weet ik zo niet.

Zie ook: https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik#voorkomen

JanD
  • Forum Expert
  • September 21, 2025

Beste ​@Peter H op app-niveau kun je binnen je mobiel zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Verder kun je bij Android-telefoons ook een data-waarschuwing en -plafond instellen.

De rekening dien je gewoon te betalen.

Als je deze niet in 1 keer kunt betalen kun je aan Simyo om een betalingsregeling vragen.

Kaas Berrie 25
Forum|alt.badge.img+1

Beste Simyo,

<knip>

Wat kan ik doen inzake deze rekening? 

Ik ben al jaren klant bij jullie.

Overigens ​@Peter H , helpen op dit forum Simyo klanten elkaar, veelal met technische issues. Wil je contact met Simyo kun je wachten tot hier een moderator ‘voorbij komt’, of morgen bellen met 1200 (gratis) 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • September 22, 2025

Hoi ​@Peter H,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Ik zie dat je van ​@Kaas Berrie 25 en ​@JanD al juist informatie hebt gekregen, bedankt!!

Mocht er nog iets onduidelijk voor je zijn laat het dan gerust weten. Je kan mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, ik kijk dan graag even of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy