Skip to main content

.

Ik kreeg afgelopen dinsdag 4 november een berichtje dat mijn internetbundel voor meer dan 50% verbruikt was, deze kreeg ik nadat ik mijn toestel weer aangezet had. Mijn toestel stond 1 uur uit ivm crematie. Ik heb onmiddellijk naar mijn gegevens gekeken in mijn simyo, hieruit bleek dat ik 900 mb verbruikt heb. Ik heb contact met simyo opgenomen en zij zeggen dat mijn telefoon toch deze MB's verbruikt heeft, misschien een update gehad? Nee dit kan niet een update doe ik altijd met WiFi. Nu blijkt dat mijn 900 MB verbruikt is in 40 minuten. RaRa,zeker Simyo. Je kunt mij veel vertellen maar dit is onmogelijk.

Alle andere maanden (nooit problemen gehad) had ik een bundel van van 500 mb ik ging in november over naar 1000 mb en nu gebeurt dit.



Simyo blijft beweren dat het toch aan mijn toestel ligt.



Greetz.
Beste Antoine11,



Welkom op het forum.



Dit topic met je vraag heb ik verplaatst naar het forumonderdeel Internet.



Ik begrijp dat je geschrokken bent om het hoge internetverbruik, dat is niet wenselijk. Zeker niet in zo'n droevige situatie.



Uit je bericht kan ik opmaken dat je al eerder contact hebt gehad over deze kwestie.



Ik heb het verbruik voor je nagekeken en zie dat er op 4 november inderdaad veel internetverbruik is geweest. Je hebt zelfs extra MBs verbruikt.



Ik begrijp dat het onprettig is geconfronteerd te worden met hoog internetverbruik. Helaas kunnen we niet nagaan wat dat geweest is. Dit kunnen we niet inzien vanwege de wet op de privacy.



Wanneer je met het toestel gebruik maakt van internet via Wi-Fi, dan kan het voorkomen dat er automatisch overgeschakeld wordt naar het Simyo-netwerk, als de Wi-Fi verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt dataverbruik in rekening gebracht. Bij sommige toestellen (waaronder de iPhone) is het niet mogelijk verbonden te zijn met Wi-Fi als het beeldscherm uit staat, terwijl er op de achtergrond dan nog wel verbruik kan plaatsvinden.



Van Simyo ontvang je bij 50% en 100% verbruik van je bundel altijd een sms notificatie.



Omdat je verbruik meerdere keren per dag wordt verwerkt, kan het voorkomen dat zowel de 50% en de 100% waarschuwing iets later worden verstuurd. Heb je ze niet ontvangen?





Van mijn collega Kim had je al tips, per e-mail, ontvangen om inzicht te krijgen in het datagebruik van je apps.



Veel klanten gebruiken daarnaast apps als Onavo Count of My Data Manager om het internetverbruik bij te houden.



Ik stuur je nog een artikel met extra tips om het internetverbruik binnen de perken te houden; Nooit meer over je mobiele datalimiet heen.



Neemt dit wat van je verwarring weg?
Facebook speelt bij openen van de App direct alle filmpjes af. Ook op 3G.

Youtube,Spotify op de achtergrond nog laten lopen (zonder geluid)?

Of een update binnen gehaald? Beeldbellen?



Persoonlijk heb ik het nog nooit mee gemaakt zo snel je bundel leeg.

Echter sluit ik mijn apps volledig meerdere keren per dag af of zeker te zijn.
hoe kan het dat ik bij het verbruik op de Symio zie dat ik in een week 20mb heb verbruikt, terwijl ik alleen whatsapp heb aanstaan voor mobiele data en dit misschien een kwartier per dag open heb, want ik zet consequent standaard de mobiele data uit. Als ik kijk in het verbruik staat er ruim 200kb bij whatsapp voor de afgelopen week en geen 20mb. RaRa?

Voor september had ik nooit problemen met het verbruik en ik doe nu bijna niets met mobiele data.

Tevens hoor ik van mijn dochter voor de zoveelste keer, dat zij hetzelfde probleem heeft met Symio. Binnen een dag vliegen er honderden mb's door, terwijl alleen whatsapp open staat. Hoe kan je dit probleem oplossen? ( app voor data verbruik kennen we wel)
Ook al staat WhatsApp maar een kwartier aan, als mensen je een groot aantal video's en foto's sturen en je hebt een snelle internetverbinding dan gaat het hard met de verbruikte MB's. Als je vaak van dat soort grote bestanden ontvangt dan lijkt het me verstandig om alleen als je WiFi hebt WhatsApp aan te zetten. Ook zou ik de mobiele data verbinding in de WhatsApp instellingen maar uitzetten.



Maar of WhatApp inderdaad de grote boosdoener is of een andere app of proces dat in de achtergrond met het mobiele internet in de weer is, daarvoor kun je het beste te rade gaan bij de datamonitor die in moderne OS'sen is ingebouwd. Dat is de enige manier om daar achter te komen want Simyo heeft deze informatie niet.
scotsman heeft gelijk.



Veel foto's en filmpjes worden verstuurd en dus binnen gehaald via Whatsapp.

Dit kost je stiekem veel data. De berichten zelf zijn enkele kb'tjes niet bijzonder dus.



Tevens goede tips.

Denk dat je hiermee je probleem toch weet op te lossen :-)





Succes in ieder geval.
Hoi 7vakansie,



Denk je dat de tips van Scotsman je verder helpen?

Hier en hier vind je er nóg meer.
Dat die tips helpen, geen idee en ik blijf het raar vinden om 900 mb te verbruiken in 40 minuten. Ik heb gevraagd of ik iemand van netwerkbeheer kon spreken maar dit is niet mogelijk zeiden jullie.

Jullie kunnen mij ook niet zeggen waar ik ze aan verbruikt heb. En ik blijf zeggen dat ik deze MB's niet verbruikt heb. Maar ik zal nog een maandje afkijken. In één woord ONMOGELIJK
Hallo Antoine11.



Ik raad je aan om 1 van de door -Ali genoemde data managers te installeren.

Je ziet dan in ieder geval welke apps (het meest) actief zijn.

Persoonlijk zou ik een limiet instellen op 70 of 75% van je maand-databundel.





Groet,

Friesian.
Data manager heb ik nu geïnstalleerd maar moet de volgende maand afwachten, omdat ik geen MB's over heb.
Hi Antoine11,



We zouden het in sommige gevallen echt wel na willen kunnen kijken waaraan data verbruikt wordt. Het blijft echter niet toegestaan, al gaan er wel steeds meer stemmen op om dit toe te staan.

Dan zou je eerst nadrukkelijk toestemming dienen te geven waarna er opslag kan plaatsvinden. En onze systemen zouden er ook nog voor aangepast of aangevuld moeten worden.

Iemand van netwerkbeheer, een netwerkspecialist zoals wij ze noemen, kan het op dit moment ook niet nazien. Misschien kun je dit vergelijken met het elektriciteitsnet, die netwerkbeheerder kan ook niet zien waar jij je elektriciteit aan verbruikt.



Helaas blijft het een raadsel waar jouw 900 MB's zijn gebleven, want terugkijken in je telefoon kan ook niet zomaar...
Ik heb nooit problemen gehad met Simyo, als er iemand vraagt aan mij welke provider ik heb zeg ik, Simyo.

Goede provider nooit trammelant, altijd goed geholpen goede service.

Maar nu voel ik me echt in mijn zak gezeken.

En dat vind ik jammer.
Hi Antoine11, dat vind ik echt jammer om te lezen.

Ik hoop dat je begrijpt dat we dit niet doen om je pesten.

Reageer