Daarnet kreeg ik een berichtje dat mijn bundel voor 80% verbruikt is, wat helemaal niet klopt. Waarom sturen jullie deze berichtjes? Het zaait onnodige paniek.
Bladzijde 1 / 1
Voor de zekerheid raad ik je aan om op mijn simyo bij (netwerk)instellingen internet uit te zetten. Verder de reactie afwachten van een moderator, die kan in de systemen kijken.
Friesian.
Friesian.
Bedankt voor je reactie 🙂
Beste Helmi,
Op het moment dat je zo'n sms,je ontvangt van Simyo, is de status van je actuele verbruik nog niet direct terug te zien via de app of online via "mijn Simyo", waardoor het in eerste instantie lijkt dat je nog voldoende data in je bundel hebt.
Vandaar dat er ook altijd een datum en tijdstip bij het verbruik wordt vermeld, waarop je bundels zijn ge-update.
Het sms'je wordt automatisch door het systeem (die jouw verbruik bij houdt) verstuurd, op het moment dat je 50%, 80% van je databundel hebt verbruikt, daar komt geen mensen hand aan te pas.
Het kan nu zo zijn, dat je verbruik inmiddels weer ge-update is binnen de app en binnen mijn Simyo, waardoor je nu wel het juiste verbruik ziet staan.
Het systeem zal je niet zomaar een sms'je gaan sturen, tenzij er natuurlijk een storing gaande is, wat op dit moment zover ik weet niet het geval is.
Uiteraard kan het geen kwaad als er even een moderator naar kijkt.
Op het moment dat je zo'n sms,je ontvangt van Simyo, is de status van je actuele verbruik nog niet direct terug te zien via de app of online via "mijn Simyo", waardoor het in eerste instantie lijkt dat je nog voldoende data in je bundel hebt.
Vandaar dat er ook altijd een datum en tijdstip bij het verbruik wordt vermeld, waarop je bundels zijn ge-update.
Het sms'je wordt automatisch door het systeem (die jouw verbruik bij houdt) verstuurd, op het moment dat je 50%, 80% van je databundel hebt verbruikt, daar komt geen mensen hand aan te pas.
Het kan nu zo zijn, dat je verbruik inmiddels weer ge-update is binnen de app en binnen mijn Simyo, waardoor je nu wel het juiste verbruik ziet staan.
Het systeem zal je niet zomaar een sms'je gaan sturen, tenzij er natuurlijk een storing gaande is, wat op dit moment zover ik weet niet het geval is.
Uiteraard kan het geen kwaad als er even een moderator naar kijkt.
Hoi MichD.
50% is komen te vervallen, alleen nog 80 en 100%.
Groeten van ook een beessie.:)
Friesian.
50% is komen te vervallen, alleen nog 80 en 100%.
Groeten van ook een beessie.:)
Friesian.
bedankt voor jullie antwoorden.
Ik schaam me een beetje, want de melding klopte achteraf wel. Het is nl. zo dat een familielid de wifi had uitgezet......... Dus ik ben wel blij met de meldingen, want nu kan ik voorkomen dat ik over mijn limiet kom.
Ik schaam me een beetje, want de melding klopte achteraf wel. Het is nl. zo dat een familielid de wifi had uitgezet......... Dus ik ben wel blij met de meldingen, want nu kan ik voorkomen dat ik over mijn limiet kom.
Je kan ook 500MB bij kopen voor 5 euro.. Dit doe je via je Mijn Simyo.. of de app.
Ik denk dat ik dat inderdaad ga doen 😳
Ach welnee, niets om je voor te hoeven schamen. Maar zo is maar weer eens duidelijk. Vertrouw NOOIT 100% op Wifi. Installeer data verbruikapps en raadpleeg regelmatig de Simyo app.
Hoi Helmi, welkom op ons forum :)
Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Internet.
Gelukkig ben je al snel geholpen door je mede-forummers en voorkom je nu onnodig hoge kosten.
Gaat het lukken om de 500 MB bij te kopen als het nodig is, denk je?
Iedereen; bedankt voor het meedenken en MichD, bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Internet.
Gelukkig ben je al snel geholpen door je mede-forummers en voorkom je nu onnodig hoge kosten.
Gaat het lukken om de 500 MB bij te kopen als het nodig is, denk je?
Iedereen; bedankt voor het meedenken en MichD, bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.