Skip to main content
antwoord

Handleiding voor het instellen van mobiel internet (ANP) verschillen op de kanalen van Simyo?

• June 1, 2025
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Ik heb een sim-only simyo kaartje voor een Protectly GPS kinderhorloge. De simkaart in mijn Iphone gestopt en alles werkt: telefoneren en mobiel internet. Hoef daar niks voor in te stellen. Nu zet ik het kaartje in het horloge en daar werkt mobiel internet niet. Wel bellen.

Eerst ben ik op de website van Simyo (kanaal 1) gaan kijken en kwam op de handleiding:

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen

Hier krijg ik deze instructie:

Alles netjes ingesteld, horloge een aantal keer herstart maar met deze instellingen ging het niet werken.

Vervolgens zag ik dat je ook een filmpje kon bekijken om het in te stellen (kanaal 2):

En daar staan hele andere instellingen:

Met deze instellingen werkte het wel! 

Vraag aan Simyo is waarom de website met toestelhulp verschilt van het filmpje?

Heeft mij namelijk veel tijd gekost om alles werkend te krijgen (inclusief dit forum doorzoeken - kanaal 3).

Beste antwoord door Seren

Hi ​@ColinF,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed hoe frustrerend het is als iets niet direct werkt zoals je verwacht zeker als je er al zoveel tijd in hebt gestoken.

Wat betreft de video die je noemt: dat is inderdaad een verouderde video (de video is inmiddels al zo'n zes jaar oud). In die tijd zijn er veel dingen veranderd, zoals instellingen, netwerken en apparaten. De meest actuele en juiste informatie vind je altijd op onze website

Daarnaast wil ik je laten weten dat onze simkaarten eigenlijk bedoeld zijn voor gebruik in telefoontoestellen. Ondanks dat het mogelijk is om de Simyo simkaart in andere apparatuur te plaatsen zoals een GPS tracker of alarmsysteem, ondersteunen wij dit niet en raden het zelfs af, omdat onze simkaarten daar niet voor bedoeld zijn. Daarom kunnen we niet garanderen dat alles goed werkt in dat soort apparaten. 

Ik ben in ieder geval blij dat het je uiteindelijk gelukt is om mobiel internet werkend te krijgen met de instellingen uit de video, dat is toch fijn om te horen.

Bedankt voor het doorgeven van die video. Ik ga deze intern doorzetten naar de juiste afdeling, zodat zij kunnen kijken of we deze offline kunnen halen of eventueel kunnen updaten. Zo kunnen we hopelijk voorkomen dat anderen tegen hetzelfde aanlopen.

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Groet,
Seren

1 reactie

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • June 3, 2025

Hi ​@ColinF,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed hoe frustrerend het is als iets niet direct werkt zoals je verwacht zeker als je er al zoveel tijd in hebt gestoken.

Wat betreft de video die je noemt: dat is inderdaad een verouderde video (de video is inmiddels al zo'n zes jaar oud). In die tijd zijn er veel dingen veranderd, zoals instellingen, netwerken en apparaten. De meest actuele en juiste informatie vind je altijd op onze website

Daarnaast wil ik je laten weten dat onze simkaarten eigenlijk bedoeld zijn voor gebruik in telefoontoestellen. Ondanks dat het mogelijk is om de Simyo simkaart in andere apparatuur te plaatsen zoals een GPS tracker of alarmsysteem, ondersteunen wij dit niet en raden het zelfs af, omdat onze simkaarten daar niet voor bedoeld zijn. Daarom kunnen we niet garanderen dat alles goed werkt in dat soort apparaten. 

Ik ben in ieder geval blij dat het je uiteindelijk gelukt is om mobiel internet werkend te krijgen met de instellingen uit de video, dat is toch fijn om te horen.

Bedankt voor het doorgeven van die video. Ik ga deze intern doorzetten naar de juiste afdeling, zodat zij kunnen kijken of we deze offline kunnen halen of eventueel kunnen updaten. Zo kunnen we hopelijk voorkomen dat anderen tegen hetzelfde aanlopen.

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Groet,
Seren