Goed nieuws! Vanaf vandaag is 4G gratis voor Sim Only gebruikers 🙂 En omdat we goed begrijpen dat je hier graag gebruik van wilt maken, leggen we hier de belangrijkste punten uit.
Ik heb al 4G
Dat kan! Je hebt er tot aan vandaag altijd € 5,- voor betaald. Vanaf vandaag is dat afgelopen en hoef je niets meer te betalen voor het gebruik van 4G. Maak je geen zorgen, wij zorgen ervoor dat dit automatisch aangepast wordt. Vanaf deze maand betaal je geen maandelijkse kosten meer voor deze optie.
Op de aankomende factuur die wordt afgeschreven, zie je de kosten voor de hele maand maart staan. Op de factuur van april zullen we deze kosten voor je vergoeden. Van de hele maand! We gaan niet lastig doen en je laten betalen tot 14 maart 🙂 Extra verrassing dus!
Ik heb geen 4G
Dan kun je deze optie vanaf nu gratis aanzetten via Mijn Simyo. Deze wijziging zal per direct ingaan.
Let op: Je zal wel altijd je telefoon eerst uit en aan moeten zetten. Je ziet dan vanzelf 4G of LTE bovenin je scherm zien staan.
Ik wil geen 4G
Dat kan! We gaan je natuurlijk niet 'dwingen' om gebruik te maken van 4G. Dat kan handig zijn als je een kleinere internetbundel gebruikt. Om die reden blijft het een aparte optie die je zelf via Mijn Simyo kunt aanzetten en uitzetten. Jij bepaalt het helemaal zelf
Is mijn telefoon 4G-ready?
Niet alle smartphones ondersteunen 4G. Sommige smartphones die wel 4G ondersteunen, kunnen de 800 Mhz frequentie van KPN helaas niet ontvangen. De iPhone 5 is daar een voorbeeld van. Een iPhone 5S en iPhone 5C kunnen wel de 800 Mhz frequentie ontvangen, omdat ze zijn aangepast voor de Europese markt. Weet je niet zeker of jouw telefoon 4G Ready is? Controleer dan de telefoonspecificaties bij je leverancier of in de handleiding van je telefoon.
Zijn je telefooninstellingen goed ingesteld?
Werkt 4G niet automatisch op je telefoon? Controleer dan of je APN instellingen goed staan. In onderstaande topics lees je hoe je dat doet.
Hoe stel ik mijn Android smartphone in voor internet?
Hoe stel ik mijn iPhone in voor internet?
Voorkom hoge kosten, houd je bundel in de gaten
Met 4G is internet echt heel snel. Ook haal je muziek en video’s sneller binnen, en speelt alles in een hogere kwaliteit af. Hierdoor verbruik je al gauw meer data. Je bundel kan dus eerder op zijn.
Je kunt je dataverbruik goed in de gaten houden.
- De Mijn Simyo app geeft precies aan hoeveel MB's je nog over hebt tot het einde van de maand.
- Simyo stuurt je een sms bericht als je 80% van je internetbundel hebt verbruikt, en ook als je internetbundel helemaal op is.
- Als je een extra datameter installeert (zoals de ‘datamanager’), kun je realtime in de gaten houden waar je MB's naartoe gaan. Dit geeft meer inzicht in je verbruik.
- Voor meer tips en informatie over dataverbruik, hebben we deze blog geschreven.