Skip to main content
Vraag

Gigantische kosten

• April 28, 2025
  • 1 reactie
  • 18 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb laatst hoge kosten gemaakt, terwijl ik mijn telefoon niet eens bij me had. Hij lag thuis en was verbonden met wifi. Toch is er op een bepaald moment veel MB-verbruik geregistreerd, wat ik absoluut niet kan verklaren.

Simyo heeft me 50% korting aangeboden, wat ik op zich waardeer, maar eerlijk gezegd vind ik het nog steeds te gek voor woorden dat ik moet betalen voor data die ik niet bewust heb verbruikt.

Inmiddels heb ik het dataplafond aangezet om herhaling te voorkomen.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? En hebben jullie tips om dit verder te voorkomen?

Alvast bedankt!

1 reactie

JanD
  • Forum Expert
  • April 29, 2025

Beste ​@KevinHarkema op app-niveau kun je precies zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Behalve het dataplafond kun je in de meeste telefoons zelf ook een datawaarschuwing en data-blokkade instellen.

Verder is/was het goed de waarschuwings SMS’jes in de gaten te houden en daar op te anticiperen.

Verder kun je in veel telefoons blokkeren dat wifi automatisch overgaat naar mobiele data bij slecht of geen bereik.

Simyo heeft zich verder zeer coulant opgesteld, terwijl Simyo niets te verwijten valt.