Skip to main content

.

Goedemiddag Simyo, mijn 3g internet werkt niet als ik in het buitenland ben geweest. Daar ik dagelijks  van Nederland naar Belgie en terug reis wordt de provider wel gewisseld maar het 3g signaal niet. Ik heb dit een paar weken geleden ook telefonisch gemeld en Simyo gaf aan een netwerk reset te hebben uitgevoerd. Maar helaas werkt het nog steeds niet. Ik heb al een nieuwe sim kaart gekocht en in de bestaande iphone geplaatst. Dit heeft geen resultaat. Als ik van Belgie terug kom naar Nederland dan wisselt de provider wel terug naar KPN maar het 3G signaal komt niet op. Daarna heb ik een andere iphone met deze sim kaart erin geplaatst maar het probleem blijft. Het probleem dat als ik terug kom in Nederland en er geen 3 G signaal krijg ligt dus niet aan de simkaart en ook niet aan de iphone. Dit is aan de hand sinds ik het jaar abonnement hebt verlengd? Graag uw ondersteuning om het probleem op te lossen aub. 
Goed om te horen dat ik niet de enige ben, ik heb ook dit zelfde probleem. Ik ga regelmatig tanken over de grens in belgie, en wanneer ik weer terug ben in nederland heeft hij gewoon weer netwerk van KPN maar geen verbinding met 3g. 

Pas als ik de telefoon heb herstart dan doet hij het weer wel.

Zeker als je vaak de grens over gaat kan dit uitermate irritant zijn.
Bedankt voor je reactie. Ik heb dit nooit meegemaakt tot ik mijn abonnement met een jaar hebt verlengd! Maar is inderdaad irritant dat het niet meer werkt. Heb na 3 uur nog geen reactie van Simyo? 
Simyo gaat weer een netwerk reset uitvoeren op mijn verzoek. Moet mijn toestel opnieuw uit en aanzetten en controleren of het probleem is opgelost. Als dit het probleem niet oplost kunnen ze het probleem ook niet oplossen. 😞 Dan is het verzoek om telkens als je uit Belgie komt je telefoon uit en aan te zetten.............. Ik zal niet schrijven wat ik denk .......
Hoi superk en pfeff,



Allereerst, op het forum streven we er naar om binnen 1 werkdag te reageren. Daarnaast werken we van oud naar nieuw.

Oftewel als je nogmaals reageert verschuift je topic helaas weer naar beneden in de lijst.



Helaas is het niet automatisch weer verbinding maken met mobiel internet na het passeren met de grens van Nederland iets wat we wel vaker horen, aan de andere kant krijgen ook veel klanten wel weer automatisch verbinding 😕



Onze netwerkspecialisten geven aan dat de oorzaak hiervan zou zijn dat de simkaart klaarblijkelijk voor mobiel internet na terugkomst in Nederland niet meteen een mast kan vinden om weer verbinding te maken met mobiel internet.



Nu zou dit probleem zichzelf automatisch moeten oplossen wanneer je verder Nederland in rijdt, maar dit proces kan versneld worden door inderdaad de telefoon even opnieuw op te starten of de telefoon even in/uit vliegtuigstand te zetten.



Nu zie ik toevallig dat jullie enigszins bij elkaar in de buurt wonen, althans op dezelfde hoogte. Daarom ben ik benieuwd bij welke plaats jullie de grens passeren? Dit om uit te zoeken of het toevallig om dezelfde mast gaat.



Ik hoor het graag van jullie! 🙂
Hallo Kim,



Bedankt voor je reactie!

De plaats waar ik altijd de grens passeer is ten hoogte van Hulst. De N290 in Nederland die overgaat op de N403 in Belgie.



Het klopt enigzins wel wat je verteld over dat de verbinding automatisch weer goed zou moeten zijn nadat je verder je weg vervolgt door Nederland, alleen kan dit erg lang duren. 

Zo heb ik vaak als ik mijn weg vervolg vanuit Hulst en aankom in Terneuzen nog steeds verbinding met het netwerk van Belgie (meestal BASE).



hopelijk heb je hier wat aan
Goedemorgen, ik rij voorbij de mast Nispen / Roosendaal. Nogmaals alles heeft gewoon gewerkt tot ik mijn abonnement vernieuwde met een jaar. Na deze aanpassing werkt het niet meer. Om meerdere keren per dag mijn iphone uit/aan te zetten is geen oplossing daar ik op de grens woon. 
Hoi pfeff en superk,



Oké, ik dacht misschien passeren jullie de grens bij dezelfde mast, maar dat is dus niet het geval.



Wat ik jullie nog wil aanraden is om even jullie internetinstellingen te checken. Welke APN staat daar ingevuld? Ik wil jullie aanraden om daar de APN portalmmm.nl in te vullen.



Helpt dit niet, dan kan ik er helaas niets anders van maken dan dat ik jullie aanraad om jullie telefoon even in en weer uit vliegtuigstand te halen, zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op een netwerk en jullie zo weer het snelst verbinding krijgen met mobiel internet. Dit is hopelijk een wat minder storende handeling dan iedere keer je telefoon helemaal uit en weer aan te moeten zetten.



@superk, dat je wel automatisch weer verbinding kreeg met mobiel internet, totdat je je abonnement verlengde met een jaar is stom toeval geweest, want bij het verlengen met een jaar wordt verder niets voor je aansluiting op het netwerk gewijzigd 😕
Goedemiddag, het in flightmode zetten en weer aan zetten helpt ! Grtjes 
Goedemiddag, het in flightmode zetten en weer aan zetten helpt ! Grtjes 



Geweldig! Dank je voor je terugkoppeling 🙂

Reageer