Skip to main content
Vraag

Geen internet op thuis-locatie?

  • August 28, 2025
  • 11 reacties
  • 63 Bekeken

Hoi, ik heb meermaals gebeld dat ik geen mobiel internet heb via meerdere telefoons, met dezelfde esim op dezelfde telefoonmast. Ga ik ergens anders heen, heb ik wel internet. Ik heb met jullie al ontelbare keren de esim opnieuw gekoppeld en naar instellingen in mijn telefoon gekekeken (omdat het probleem echt bij mij zou liggen).

Ondanks dat ik heb aangetoond dat exact hetzelfde probleem zich ook op een ander toestel voordoet.

Jullie zouden het voorleggen aan de technische dienst en mij terugbellen, nooit gebeurd. Omdat ik niet wordt teruggebeld zelf maar de simkaart gewisseld van esim naar normale sim (kostte mij €5) in de hoop dat dit het probleem oplost. Probleem nog steeds niet opgelost, ook met een fysieke simkaart heb ik geen/nauwelijks internet.

 

Ik wil een oplossing voor niet/nauwelijks werkend 4G/5G op mijn thuis locatie. Zodra ik ergens heen ga heb ik geen probleem.

11 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • August 28, 2025

Hoi ​@Fidelity 

Vervelend dat je problemen ondervind met internet. 

Er zijn een paar dingen waar ik aan denk wat je nog kunt doen ondanks meerdere pogingen met telefoons. 

Controle APN gebruikersnaam en wachtwoord. 

Gebruikersnaam KPN

Wachtwoord gprs/GPRS

 

En netwerkinstellingen resetten. WiFi en Bluetooth moet je dan ook opnieuw instellen. 


  • auteur
  • Beginner
  • August 28, 2025

Hoi ​@Fidelity 

Vervelend dat je problemen ondervind met internet. 

Er zijn een paar dingen waar ik aan denk wat je nog kunt doen ondanks meerdere pogingen met telefoons. 

Controle APN gebruikersnaam en wachtwoord. 

Gebruikersnaam KPN

Wachtwoord gprs/GPRS

 

En netwerkinstellingen resetten. WiFi en Bluetooth moet je dan ook opnieuw instellen. 

 

Als ik exact hetzelfde probleem heb, met exact dezelfde esim op 2 verschillende telefoons?

Ik wil anders nog wel 5 telefoons kopen. En dan 5x de APN gegevens checken en 5x de netwerkinstellingen resetten. Maar dan ben ik 5x hetzelfde aan het doen zonder enig resultaat.

Uiteraard heb ik met Simyo dit al (serieus!!) minstens 5x geprobeerd. Ondanks, wederom, aangegeven te hebben dat het probleem ook op een totaal ander toestel speelt.


Friesian
  • Forum Expert
  • August 28, 2025

Okee duidelijk !

Bedankt voor het meedenken. 🤔😉

*edit*

Ho wacht het speelt op de thuisbasis, bijzonder ! 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 29, 2025

Hi ​@Fidelity,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internet hebt op je thuislocatie! Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik help je dan graag verder hiermee.

Thanks voor je hulp! ​@Friesian 😊

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • September 1, 2025

Gedaan


  • auteur
  • Beginner
  • September 2, 2025

Hoe of waar kan ik een klacht indienen (https://www.simyo.nl/klantenservice/klacht) zodat ik deze kan voorleggen aan de Geschillencommissie en ODR?


Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • September 2, 2025

Als ik alles hierboven herlees dan krijg ik de indruk dat er wellicht een probleem is met jouw plaatselijke zendmast. Deze mogelijkheid is nog helemaal niet genoemd en zou door Simyo verder onderzocht moeten worden. Ik ben benieuwd of er buren zijn die ook KPN of Simyo gebruiken en die hetzelfde probleem ervaren. 


  • auteur
  • Beginner
  • September 2, 2025

Als ik alles hierboven herlees dan krijg ik de indruk dat er wellicht een probleem is met jouw plaatselijke zendmast. Deze mogelijkheid is nog helemaal niet genoemd en zou door Simyo verder onderzocht moeten worden. Ik ben benieuwd of er buren zijn die ook KPN of Simyo gebruiken en die hetzelfde probleem ervaren. 

 

Bedankt! Eindelijk iemand met verstand haha. Dat probeer ik al meermaals aan Simyo duidelijk te maken. Maar elke keer als ik bel krijg ik iemand aan de lijn die eerst haar checklist af wil lopen:

  • Heb je de APN instellingen gecheckt?
  • Zullen we samen de eSim nogmaals instellen?
  • Ik ga de eSim nogmaals voor je resetten
  • etc. etc.

Dat schiet niets op. Simyo wil mijn probleem maar niet erkennen, dus een klacht indienen via de geschillencommisie lijkt mij nu de enige oplossing.


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 2, 2025

Hi ​@Fidelity,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist jouw privébericht beantwoord.
 

Als ik alles hierboven herlees dan krijg ik de indruk dat er wellicht een probleem is met jouw plaatselijke zendmast. Deze mogelijkheid is nog helemaal niet genoemd en zou door Simyo verder onderzocht moeten worden. Ik ben benieuwd of er buren zijn die ook KPN of Simyo gebruiken en die hetzelfde probleem ervaren. 

Ik vermoed inderdaad hetzelfde als ​@Scotsman! In dit geval dienen wij samen met de klant een netwerkklacht in te dienen. Het is wel zo dat wij zelf eerst bepaalde handelingen uit moeten voeren voordat wij een netwerkklacht kunnen indienen. Het controleren van je APN instellingen, je simkaart resetten en een kruistest vallen hier dan ook onder. Omdat al deze handelingen al zijn uitgevoerd, kan ik gelijk doorschakelen naar de netwerkklacht. Hiervoor dien je een formulier in te vullen en wij sturen dit door naar onze netwerkspecialisten. Ik help je hier dan ook graag mee verder via de privéchat!

Super bedankt voor je hulp! ​@Scotsman 🙂

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • September 2, 2025

Dat snap ik, maar dat neemt niet weg dat er overduidelijk een fout zit in jullie helpdesk of klacht afhandeling.

Waarom moet ik, elke keer als ik bel, opnieuw de APN instellingen checken. Of het netwerk resetten. Het maakt niet uit dat ik uitleg dit gisteren ook al met een andere collega heb gecheckt. Of dat ik dit al 4x eerder heb gedaan. Ik moet (lees: verplicht) eerst deze stappen wederom doorlopen voordat de medewerker aan de telefoon onderaan de checklist komt en eindelijk begrijpt dat ik echt een probleem heb die buiten de standaard checklist valt. Jullie kunnen toch gewoon zien dat ik hier eerder over heb gebeld?

Het is alsof ik de dokter opbel omdat mijn arm is gebroken en de assistente mij voor de 5e keer vraagt of ik mijn vingers nog wel kan bewegen. 🤦

We zijn nu bijna een maand verder en nog steeds geen erkenning voor mijn probleem. Het formulier waar jij het over hebt ​@Roeqajja is mij al 2x eerder toegezegd.
Sterker nog, het zou vorige week donderdag naar mij worden verzonden. Voor de oplettende lezer: het is nu dinsdag.


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 3, 2025

Hi ​@Fidelity,

Bedankt voor je reactie. Ik kan je frustratie goed begrijpen in deze situatie. Wij nemen je klacht dan ook zeker serieus. Ik zal ervoor zorgen dat het contact tussen jou en mijn collega's intern onderzocht wordt. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Je hebt inmiddels het netwerkklacht formulier ingevuld en teruggestuurd naar ons. Mijn collega's van de desbetreffende afdeling sturen dit door naar onze netwerkspecialisten. Zodra zij een terugkoppeling hebben gekregen van de netwerkspecialisten, zal dit ook weer teruggekoppeld naar jou worden. Om verwarring te voorkomen, wil ik je vragen om het contact via één kanaal te bewaren. 

Groetjes,
Roeqajja