Vandaag iets heel raars gehad. Mobiel internet werkte niet in de regio Amsterdam. Op andere locaties werkte het prima. Toen heel de dag in Amsterdam doorgebracht, geen internet gehad (ook geen 2G). Had wel het 3G logo in mn scherm maar geen data-overdracht, dus er werd gewoon geen data overgepompt terwijl er wel verbinding was. Netwerkinstellingen ge-reset van mn iphone 5s maar had geen effect.
Zodra ik daarnet Amsterdam uit was, toen deed mn internet het vanzelf weer.
Hoe kan het dat mn internet het in een bepaalde regio niet doet? Kunnen jullie dit a.u.b. voor mij fixen?
Bladzijde 1 / 1
Vreemd? Misschien was er een storing?
Een moderator zal er morgen beslist een reactie op geven.
Een moderator zal er morgen beslist een reactie op geven.
Vandaag was ik weer in Amsterdam, waar ik werk. En ja hoor. Zodra ik Amsterdam binnenrij, geen data-overdracht met m'n iphone 5s. Zodra ik voorbij Schiphol naar het zuiden rijd, wordt er weer data overgepompt.
Rara hoe kan dit? simyo help???
Rara hoe kan dit? simyo help???
Vandaag deed hij het in de middag op de Zuid-as opeens weer.
Maar 's avonds reed ik amsterdam uit, en toen deed hij het weer even niet.
Kan a.u.b. een moderator even wat laten weten? Wat moet ik hieraan doen?
Maar 's avonds reed ik amsterdam uit, en toen deed hij het weer even niet.
Kan a.u.b. een moderator even wat laten weten? Wat moet ik hieraan doen?
Hoi _christiaan_, welkom op het Simyo forum :)
Ik het dit topic met je vraag even in het subforum Internet gezet. Ik denk dat andere forumbezoekers die eenzelfde vraag hebben zo makkelijker hun antwoord kunnen vinden.
In principe werken wij op het forum vanaf de oudste reacties en zo proberen we binnen een werkdag overal een reactie op te geven. Wanneer er dan een topic tussenzit waar tussendoor reacties gegeven worden, kan zo 1 er helaas tussendoor glippen. Helaas is dit nu ook gebeurd. Mijn excuses daarvoor.
Dan je internet verbinding. Dat werkt heel erg bijzonder. Zodra je Amsterdam binnenrijdt heb je meestal geen internet meer, en daarbuiten weer wel.
Nu zitten wij hier ook in Amsterdam en hebben nergens last van
Op zich kan he zo zijn dat wanneer het druk is het netwerk 'verstopt' raakt, maar dat hebben we hier enkel met Koningsdag en de Gay Parade.
Heb je al eens geprobeerd je hele telefoon opnieuw te starten?
Ik het dit topic met je vraag even in het subforum Internet gezet. Ik denk dat andere forumbezoekers die eenzelfde vraag hebben zo makkelijker hun antwoord kunnen vinden.
In principe werken wij op het forum vanaf de oudste reacties en zo proberen we binnen een werkdag overal een reactie op te geven. Wanneer er dan een topic tussenzit waar tussendoor reacties gegeven worden, kan zo 1 er helaas tussendoor glippen. Helaas is dit nu ook gebeurd. Mijn excuses daarvoor.
Dan je internet verbinding. Dat werkt heel erg bijzonder. Zodra je Amsterdam binnenrijdt heb je meestal geen internet meer, en daarbuiten weer wel.
Nu zitten wij hier ook in Amsterdam en hebben nergens last van
Op zich kan he zo zijn dat wanneer het druk is het netwerk 'verstopt' raakt, maar dat hebben we hier enkel met Koningsdag en de Gay Parade.
Heb je al eens geprobeerd je hele telefoon opnieuw te starten?
Hoi Ernst,
No worries, ik wil niet te needy overkomen :)Â
Het is idd heel erg bijzonder en ik vind het zelf ook heel vreemd. Het is geen grote storing want ik ben echt de enige met dit probleem.
Ik heb al wel mn netwerkinstellingen opnieuw ingesteld op de iPhone, maar dat had geen effect.
Ik heb mn telefoon nog niet ge-reset (iphone 5s, home button+power button), dit zal ik morgen doen en laten weten hoe het afloopt.
No worries, ik wil niet te needy overkomen :)Â
Het is idd heel erg bijzonder en ik vind het zelf ook heel vreemd. Het is geen grote storing want ik ben echt de enige met dit probleem.
Ik heb al wel mn netwerkinstellingen opnieuw ingesteld op de iPhone, maar dat had geen effect.
Ik heb mn telefoon nog niet ge-reset (iphone 5s, home button+power button), dit zal ik morgen doen en laten weten hoe het afloopt.
Hoi,
Zojuist het internet in Amsterdam geprobeerd na het resetten van mn telefoon, maar hij doet het nog steeds niet. Wel 3G, maar geen data. Ik krijg de volgende foutmelding als ik een site probeer te openen:
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk
Dit terwijl er dus wel een 3G logo linksboven op mn iPhone 5s scherm staat. Zodra ik Amsterdam uit rijd, doet hij het weer gewoon.
Volgens mij is het een storing bij KPN. Kunnen jullie misschien het probleem doorsturen naar de technische dienst van simyo/kpn om er even naar te kijken?
Zojuist het internet in Amsterdam geprobeerd na het resetten van mn telefoon, maar hij doet het nog steeds niet. Wel 3G, maar geen data. Ik krijg de volgende foutmelding als ik een site probeer te openen:
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk
Dit terwijl er dus wel een 3G logo linksboven op mn iPhone 5s scherm staat. Zodra ik Amsterdam uit rijd, doet hij het weer gewoon.
Volgens mij is het een storing bij KPN. Kunnen jullie misschien het probleem doorsturen naar de technische dienst van simyo/kpn om er even naar te kijken?
Hoi _christiaan_,
Wat een vreemd geval! Zou je willen checken of je de volgende instellingen hebt ingesteld?
Ga naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en kijk of de volgende instellingen staan ingesteld:
- APN: portalmmm.nl
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS
Wat je ook eens zou kunnen proberen is bij "netwerkoperator" automatische netwerk selectie aanklikken. Hierdoor blijft je telefoon naar de best beschikbare verbinding zoeken. Misschien lost dit het op 🙂.
Laat je weten of het ook zo is?
Wat een vreemd geval! Zou je willen checken of je de volgende instellingen hebt ingesteld?
Ga naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en kijk of de volgende instellingen staan ingesteld:
- APN: portalmmm.nl
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS
Wat je ook eens zou kunnen proberen is bij "netwerkoperator" automatische netwerk selectie aanklikken. Hierdoor blijft je telefoon naar de best beschikbare verbinding zoeken. Misschien lost dit het op 🙂.
Laat je weten of het ook zo is?
Hoi Tiury,
Ik heb dit nu net even geprobeerd, maar helaas nog steeds geen succes! Heb ook mn telefoon na het veranderen van de instellingen opnieuw opgestart etc. maar hij doet het gewoon nog steeds niet.
Ik heb niet het gevoel dat het probleem bij mij ligt. Zouden jullie je instellingen misschien eens kunnen checken? 🙂
Ik heb dit nu net even geprobeerd, maar helaas nog steeds geen succes! Heb ook mn telefoon na het veranderen van de instellingen opnieuw opgestart etc. maar hij doet het gewoon nog steeds niet.
Ik heb niet het gevoel dat het probleem bij mij ligt. Zouden jullie je instellingen misschien eens kunnen checken? 🙂
Zojuist heb ik mijn very last resort gedaan: een volledige reset van mn iPhone. Ik wilde dit liever niet doen omdat het weer zo'n gedoe is om alles te back-uppen, maargoed.
Ik laat maandag weten of ik nu weer kan internetten in Amsterdam.
Ik laat maandag weten of ik nu weer kan internetten in Amsterdam.
Nou ik zit nu in Amsterdam, met mn iPhone 5s factory reset. En NOG STEEDS geen internet in Amsterdam.
Wanneer wordt dit probleem nu eens door jullie opgepakt? Ik loop nu al zo lang rond met dit probleem maar er wordt gewoon niks aan gedaan.
Wanneer wordt dit probleem nu eens door jullie opgepakt? Ik loop nu al zo lang rond met dit probleem maar er wordt gewoon niks aan gedaan.
Hi _christiaan_,
Je geeft zelf al aan dat je de enige bent met dit probleem. Ik denk niet dat de antennes van het KPN netwerk jouw iPhone uitzoeken om juist géén verbinding mee te maken.
Wanneer er 3G staat, en je wel kunt bellen(?), dan werkt 3G. Met een iPhone bel je namelijk via 3G. Dat internet dan niet werkt lijkt dan te duiden op een probleem in je telefoon.
Om dit zeker te weten is het nodig om je simkaart in een andere telefoon te proberen, een kruistest.
Doet internet het dan wel, ligt het inderdaad aan je telefoon. Werkt het nog steeds niet, kunnen we kijken naar aan andere oplossing zoals een andere simkaart.
Laat je het weten hoe het gaat met een andere telefoon?
Je geeft zelf al aan dat je de enige bent met dit probleem. Ik denk niet dat de antennes van het KPN netwerk jouw iPhone uitzoeken om juist géén verbinding mee te maken.
Wanneer er 3G staat, en je wel kunt bellen(?), dan werkt 3G. Met een iPhone bel je namelijk via 3G. Dat internet dan niet werkt lijkt dan te duiden op een probleem in je telefoon.
Om dit zeker te weten is het nodig om je simkaart in een andere telefoon te proberen, een kruistest.
Doet internet het dan wel, ligt het inderdaad aan je telefoon. Werkt het nog steeds niet, kunnen we kijken naar aan andere oplossing zoals een andere simkaart.
Laat je het weten hoe het gaat met een andere telefoon?
Ik heb 3G en ik kan wel bellen. Morgen probeer ik het met de 5s van de zaak.
Toch heb ik heb het idee dat er iets verkeerd is in een netwerk kast van kpn in amsterdam. We gaan het zien.
Toch heb ik heb het idee dat er iets verkeerd is in een netwerk kast van kpn in amsterdam. We gaan het zien.
Zojuist de sim van mn werktelefoon (KPN) in mn eigen iPhone gedaan. En het internet werkt dan gewoon.
Als ik de sim van Simyo in mn werktelefoon doe (iPhone 5s) doet het internet het NIET. Dus het ligt niet aan mn telefoon maar aan jullie sim.
Ik heb dit op voorhand al voorspeld. Maar in plaats van dat jullie ook eens op onderzoek uitgaan in jullie eigen netwerk, zijn jullie lui laten jullie mij 2 weken zelf aanklooien.
Als ik de sim van Simyo in mn werktelefoon doe (iPhone 5s) doet het internet het NIET. Dus het ligt niet aan mn telefoon maar aan jullie sim.
Ik heb dit op voorhand al voorspeld. Maar in plaats van dat jullie ook eens op onderzoek uitgaan in jullie eigen netwerk, zijn jullie lui laten jullie mij 2 weken zelf aanklooien.
Christiaan, twee weken klooien is volgens mij niet helemaal correct. Er zijn excuses aangeboden door Simyo voor de verlate reactie.
Daarna is er toch telkens weer communicatie geweest om het probleem uit de wereld te helpen. Helaas is de optie om jouw simkaart in een ander toestel uit te proberen gisteren pas aangedragen. Ik denk dat er voortaan door "transductie, inductie en deductie" iets sneller bepaalde zaken opgelost zouden kunnen worden....
Daarna is er toch telkens weer communicatie geweest om het probleem uit de wereld te helpen. Helaas is de optie om jouw simkaart in een ander toestel uit te proberen gisteren pas aangedragen. Ik denk dat er voortaan door "transductie, inductie en deductie" iets sneller bepaalde zaken opgelost zouden kunnen worden....
Hoi _christiaan_,
Omdat we hier alle tests bij elkaar hebben, help ik je graag hier verder in plaats van op Facebook 🙂 Zo is het voor de moderators een stuk overzichtelijker en werken we niet door of langs elkaar heen.
De KPN netwerkspecialisten geven aan dat je simkaart volledig goed staat aangemeld bij het netwerk en dat dit echt duidt op een simkaart instelling of de simkaart zelf. Ik ben zojuist gaan zitten met onze IT-afdeling en de nodige aanpassingen gemaakt aan je simkaart instellingen.
Om deze op je simkaart te verwerken, dien je je sim voor 15 minuten uit je iPhone te halen en je telefoon uit te schakelen. Na 15 minuten plaats je de simkaart terug, zet je de telefoon aan en meldt je je aan bij het netwerk.
Check meteen even of je internet instellingen nog staan zoals eerder in dit topic aangegeven staat:
Ga naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en kijk of de volgende instellingen staan ingesteld:
- APN: portalmmm.nl
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS
Ik heb goede vertrouwen dat je hierna op internet kunt 🙂. Laat je ons via dit topic horen of het is gelukt?
Omdat we hier alle tests bij elkaar hebben, help ik je graag hier verder in plaats van op Facebook 🙂 Zo is het voor de moderators een stuk overzichtelijker en werken we niet door of langs elkaar heen.
De KPN netwerkspecialisten geven aan dat je simkaart volledig goed staat aangemeld bij het netwerk en dat dit echt duidt op een simkaart instelling of de simkaart zelf. Ik ben zojuist gaan zitten met onze IT-afdeling en de nodige aanpassingen gemaakt aan je simkaart instellingen.
Om deze op je simkaart te verwerken, dien je je sim voor 15 minuten uit je iPhone te halen en je telefoon uit te schakelen. Na 15 minuten plaats je de simkaart terug, zet je de telefoon aan en meldt je je aan bij het netwerk.
Check meteen even of je internet instellingen nog staan zoals eerder in dit topic aangegeven staat:
Ga naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en kijk of de volgende instellingen staan ingesteld:
- APN: portalmmm.nl
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS
Ik heb goede vertrouwen dat je hierna op internet kunt 🙂. Laat je ons via dit topic horen of het is gelukt?
Als ik de sim van Simyo in mn werktelefoon doe (iPhone 5s) doet het internet het NIET. Dus het ligt niet aan mn telefoon maar aan jullie sim.
Is het niet klantvriendelijker om deze meneer van een nieuwe simkaart te voorzien?
Als ik hem was zou ik echt geen zin meer in dit geklooi hebben....
Hoi koorelle,
Bedankt voor de tip, maar een nieuwe simkaart zal dit probleem niet oplossen, anders had ik dit meteen gedaan 😉.
Bedankt voor de tip, maar een nieuwe simkaart zal dit probleem niet oplossen, anders had ik dit meteen gedaan 😉.
Tiury, dank voor je antwoord, dan neem ik mijn woorden terug! En hoop met ts dat alles zsm wordt opgelost!
Bedankt, ik ga het morgen ff proberen
Vanochtend mn telefoon uit de flight mode gehaald in Amsterdam. Ennn.... Hij werkt! Ben super blij dat hij het eindelijk doet.
Ik ben wel benieuwd wat je precies hebt aangepast...
Bedankt voor het aanpassen (beter laat dan nooit lol)
Ik ben wel benieuwd wat je precies hebt aangepast...
Bedankt voor het aanpassen (beter laat dan nooit lol)
Hoi _christiaan_,
Dat is heel, heel, heel erg goed nieuws 😉 Een pak van mijn hart. Gelukkig hebben we de oorzaak kunnen vinden en je niet meteen een nieuwe simkaart toegestuurd, want dit had ook niets opgelost.
Omdat je de Flex 4G bundel uit hebt gezet, maakte je telefoon verbinding met een ander soort 3G dan "normaal" is. Op de meeste telefoons werkt dit gewoon, maar dit blijkt met de iPhone niet goed te gaan. Ik heb deze optie in het systeem goed laten zetten door onze IT-afdeling, waarna hij het, zo te horen, weer deed!
Mocht er nog iets vreemds gebeuren of je iets opvallen, laat het me dan weten 🙂.
Tiury, dank voor je antwoord, dan neem ik mijn woorden terug! En hoop met ts dat alles zsm wordt opgelost!
your prayers have been heard! 😉
Dat is heel, heel, heel erg goed nieuws 😉 Een pak van mijn hart. Gelukkig hebben we de oorzaak kunnen vinden en je niet meteen een nieuwe simkaart toegestuurd, want dit had ook niets opgelost.
Omdat je de Flex 4G bundel uit hebt gezet, maakte je telefoon verbinding met een ander soort 3G dan "normaal" is. Op de meeste telefoons werkt dit gewoon, maar dit blijkt met de iPhone niet goed te gaan. Ik heb deze optie in het systeem goed laten zetten door onze IT-afdeling, waarna hij het, zo te horen, weer deed!
Mocht er nog iets vreemds gebeuren of je iets opvallen, laat het me dan weten 🙂.
your prayers have been heard! 😉
Potverdikkeme wat een toestand zeg!!!:D
Ik ben ook heeeeel blij dat alles goed is opgelost! Tiury: een blom voor jou en voor Christiaan een blom voor zijn geduld.
poppy extreme by koorelle, on Flickr
Ik ben ook heeeeel blij dat alles goed is opgelost! Tiury: een blom voor jou en voor Christiaan een blom voor zijn geduld.
poppy extreme by koorelle, on Flickr
Bedankt voor je prachtige foto, koorelle 😃 Ik kan me heel goed voorstellen dat het een frustrerende situatie was voor Christiaan, dus wij zijn misschien net zo blij als hijzelf dat hij weer kan internetten!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.