Skip to main content

.

Goeiedag, vanmorgen rond een uur of 11 probeerde ik twee nummers te bellen van uit de AH in Lombok (Damstraat 59 Utrecht).

Bij beide nummers kreeg ik de melding dat dit mislukte. De ontvanger heeft op beide nummers mijn belletje wel ontvangen (en opgenomen, maar hoorde dus stilte). Toen ze mij terug probeerde te bellen, kreeg ze de melding dat ik geen bereik had.



Ook mijn internet was rond dezelfde tijd in Lombok E in plaats van 3G en werkte nauwelijks (de in houd van een plain text e-mailtje van 1 regel lang downloaden kreeg ie zelfs niet voor mekaar).



Het verbaast me dat mijn bereik midden in de stad zo slecht kan zijn, graag hoor ik waar dit aan kan liggen. Alvast bedankt.
Ter aanvulling: ik heb een iPhone 4S en heb sinds twee weken een Simyo abonnement.



Met mijn vorige aanbieder (T-Mobile) heb ik deze problemen nooit gehad en de telefoon werkt ook in alle andere opzichten prima, daar ligt het niet aan.
Dit kan komen door bebouwing in de stad en de constructie van de gebouwen. Als je dit alleen op die locatie heb kan dat een oorzaak zijn. Je kunt hier eens controleren hoe het daar is met de dekking aan de hand van de postcode.



Je telefoon herstarten, eventueel met je simkaart eruit halen voor 15 minuten, kan ook wel eens helpen.

Of jouw simkaart in een ander toestel doen.
Hartelijk dank voor je tips Rayte.



De dekking volgens je link is op die locatie 2G voor bellen en 3G/14.4 voor internet.



Met mijn vorige provider (= tot 2 weken geleden) heb ik deze problemen in deze wijk nooit gehad, dus het toestel en de locatie lijken het probleem niet.



Graag zou ik een reactie van iemand van Simyo ontvangen.
Graag gedaan, een reactie vanuit Simyo kan hier op het forum een dag duren (na je laatste bericht in je topic).

Wil je sneller antwoord kun je altijd 1200 bellen, is gratis 🙂
Dit probleem had ik vandaag dus ook.... de iphone even uitzetten voor een half uurtje heeft wel geholpen maar het is toch niet fijn als het gebeurt.
Hoi d_h,



Welkom op het forum.



Vervelend dat je problemen ondervindt met het netwerk.



Zoals Raytje het al aangeeft is het netwerk sterk afhankelijk van je omgeving. Ben je op een drukke plek dan kan de verbinding soms iets minder zijn.



Ik heb navraag voor je gedaan bij de Netwerkspecialisten van KPN. Ze geven aan dat de dekking voor 2G en 3G in Lombok voldoende is, zowel binnens- en buitenshuis. Je zit op ongeveer 400 meter van de mast, welke is gelokaliseerd aan de Graadt van Roggenweg. De mast functioneert verder prima. Verder zijn er de laatste tijd geen werkzaamheden geweest.



Uit je gegevens van gisteren kon ik geen gesprek(ken) van 11 uur terugvinden. Wel heb je rond half twaalf 2 gesprekken gevoerd, maar toen zat je op een andere locatie.



Als je dit op meerdere plekken ervaart, dan is het verstandig om je simkaart even uit te proberen in een ander toestel. Voor de volledigheid kan je een andere simkaart in je eigen toestel plaatsen. Hiermee kan je nagaan of het probleem aan de simkaart of het toestel ligt.



Mochten de problemen aanhouden dan is het zo dat wij een netwerkklacht kunnen neerleggen bij KPN. Hiervoor hebben wij voorbeelden van datums en tijdstippen nodig wanneer het probleem weer speelt.



Geef je even aan hoe je met je bereik zit?
Hoi Ali, bedankt voor het uitzoeken.



Ik heb het even nagekeken en je hebt gelijk, de precieze tijdstippen van de mislukte belpogingen waren 11:35 en 11:37. De locatie was echter wel degelijk Albert Heijn Damstraat/Vleutenseweg Utrecht. De trage internetverbinding had ik kort daarna, op een rustige plek niet ver daarvandaan in de buitenlucht.



Aangezien ik tot twee weken geleden een andere simkaart (van T-Mobile) in hetzelfde toestel gebruikte zonder bereikbaarheidsproblemen, kan het aan het toestel niet liggen.



Uit en aanzetten met 15 minuten pauze (thuis geprobeerd) had op het eerste gezicht een gunstig effect op het bereik, ging van 1 a 2 naar 4 a 5 streepjes. Hopelijk is daarmee het bereik op andere locaties ook verbeterd, zo niet laat ik het wel weten.
Hoi d_h,



Wat goed om te lezen dat het opnieuw opstarten van je telefoon heeft gewerkt. We horen het graag of dit zo blijft 🙂. Het is misschien ook een goed idee om te kijken of je netwerkselectie wel op 'automatisch' staat. Het komt wel eens voor dat je telefoon blijft hangen op een andere netwerkmast. Dat kun je met die handeling oplossen.



Groetjes, Tiury

Reageer