Skip to main content

.

Sinds kort heb ik een Samsung S23 met hierop een eSIM geïnstalleerd. Dit had ik ook al met de S22. 

Echter op de S23 heb ik vaak geen 4g, de verbinding blijft dan op E hangen. Dit is zeer traag uiteraard. 

Als ik vervolgens het type verbinding wijzig pakt hij wel 4g, dus aan de ontvangst ligt het niet. 

Gisteren heb ik de eSIM al een keer opnieuw aangevraagd en ook de verbindingen van de telefoon al een keer gereset. 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Het is gewoon zeer vervelend dat de 4g verbinding niet vanzelf opgebouwd wordt. 

Denk dat het niet aan de telefoon ligt, maar aan de ontvangst. 

Was net toevallig bij een vriend en hij had hetzelfde probleem. Hij zit bij kpn, dus hetzelfde netwerk. 

Toch wel raar dat ik wel 4g krijg als ik de netwerkmodus aanpas. Het maakt niet uit of ik de bovenste of de tweede optie kies. Dan gaat de verbinding wel ineens van E naar 4g. 

Hallo @RoHaf zelf heb ik mijn toestel (Motorola g5G) op 5G staan en ontvang dan meestal 4G+.

Zoals ik al aangaf maakt het niet uit welke van de twee ik kies, maar ik moet dit eerst wijzigen voordat ik 4g krijg. 

Hoi @RoHaf,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je vaak geen 4G-verbinding hebt! 

Heb je al geprobeerd om je internet handmatig in te stellen in je nieuwe telefoon? Met behulp van onze Toestelhulp kun je de stappen hiervoor volgen. 

Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen!

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb daar onderstaande van kpn in staan. Als ik een nieuwe toevoeg, wordt automatisch die van kpn weer geselecteerd. 

Of kan ik de bestaande van kpn bewerken of weggooien?

Hallo @RoHaf je hebt onderstaande instellingen nodig:

APN instellingen Symyo

Dat heb ik ook zo ingevuld, maar als ik dan de mobiele gegevens weer inschakel wordt vanzelf kpn weer gepakt. 

Nu 8s mijn vraag of ik die dan moet verwijderen. 

Hallo @RoHaf die van KPN moet je uiteraard verwijderen, want je bent klant bij Simyo met hun eigen instellingen.

Het is gelukt en zo te zien werkt het nu goed. 

Dank aan @Roeqajja en @JanD 

De 4g is weer als vanouds aanwezig. 

Hallo @RoHaf goed om te lezen dat het nu goed werkt.

Hoi @RoHaf,

Bedankt voor de update. Wat goed om te lezen dat je 4G weer werkend is! Ik ben blij om dit te lezen.

Superrrr bedankt voor je hulp @JanD, dit wordt enorm gewaardeerd 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer