Ik heb sinds gisteren de oude telefoon van mijn zusje overgenomen (galaxy s plus), aangezien mijn galaxy s advanced niet meer goed werkte. Ik gebruik nu een samsung galaxy s plus en hier kan ik niet mee op internet via 3g ( via wifi wel mogelijk ) terwijl dit op mijn galaxy s advanced wel altijd heeft gewerkt. Mijn zusje heeft de galaxy s plus een jaar gebruikt met abonnement van simyo en heeft altijd van het internet gebruik gemaakt.
Heb de telefoon al gereset en naar de instellingen van de netwerken gekeken, deze staat op automatisch. Pakketgegevens staat ook aan.
Internet werkt dus niet, kan wel bellen en smsen.
Ik weet niet of jullie een idee hebben wat het zou kunnen zijn ?
Gr.
Marijn de Jager
Bladzijde 1 / 1
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung galaxy s plus. Sinds vandaag heb ik een simonly bij simyo maar ik kan geen gebruik maken van het internet, wel van wifi, bellen en smsen. De status heb ik gecheckt op mijn telefoon bij de internetinstellingen en bij mijn simyo staat internetgebruik aan.
Ik hoor ook graag een oplossing hiervoor!
Gr Iris
Ik hoor ook graag een oplossing hiervoor!
Gr Iris
Het is gelukt door de stappen te volgen via de volgende link :
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-samsung-galaxy-s-plus-22380387
Gr,
Marijn
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-samsung-galaxy-s-plus-22380387
Gr,
Marijn
Hoi Ik denk dat ik het zelfde probleem heb, ik kan alleen via Wi-Fi op internet met mijn HTC Sensation XL.
Martijn ik heb op jouw link geklikt, maar dan krijg ik van Simyo een melding dat hij de pagina niet kan vinden.. weet je nog welke trefwoorden je hebt gebruikt? Of hoe ik er op een andere manier kan komen?
Alvast bedankt!
Gr. Sjors
Martijn ik heb op jouw link geklikt, maar dan krijg ik van Simyo een melding dat hij de pagina niet kan vinden.. weet je nog welke trefwoorden je hebt gebruikt? Of hoe ik er op een andere manier kan komen?
Alvast bedankt!
Gr. Sjors
Dit is wat er beschreven staat in de link, hopelijk heb je er wat aan:
Mocht het je niet lukken om verbinding te krijgen met het 3G netwerk van Simyo, dan kun je onderstaande instellingen gebruiken om in te voeren in je Samsung.
Uiteraard dien je er ook voor te zorgen dat de optie Internet op je Mobiel aanstaat op Mijn Simyo. Dit kun je controleren onder het kopje 'Mijn instellingen & simkaart'.
Je begint bij het Startscherm
Kies Applicaties
Kies Instellingen
Kies Draadloos en netwerk
Kies Mobiele netwerken
Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan
Kies Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APNs te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt
Bij Naam, voer Mobiel Internet in
Bij APN, voer internet in
Bij Proxy, voer niets in
Bij Poort, voer niets in
Bij Gebruikersnaam, voer niets in
Bij Wachtwoord, voer niets in
Scroll naar beneden
Bij MCC, voer 204 in
Bij MNC, voer 08 in
Bij Verificatietype, kies PAP
Bij Type toegangspunt, kies internet
Kies de menu-toets
Kies Opslaan
Kies Mobiel Internet en vink deze aan
Keer terug naar het Hoofdmenu
Startpagina instellen
Kies Internet
Kies de menu-toets en kies Meer
Kies Instellingen
Scroll naar beneden
Kies Startpagina instellen
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK
Keer terug naar het Startscherm
Startscherm
Zet de Samsung Galaxy S Plus uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Kijk voor meer informatie over internet op uw Samsung ook op het Simyo Forum: https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-internet-op-mijn-smartphone-doet-niet-753/
Mocht het je niet lukken om verbinding te krijgen met het 3G netwerk van Simyo, dan kun je onderstaande instellingen gebruiken om in te voeren in je Samsung.
Uiteraard dien je er ook voor te zorgen dat de optie Internet op je Mobiel aanstaat op Mijn Simyo. Dit kun je controleren onder het kopje 'Mijn instellingen & simkaart'.
Je begint bij het Startscherm
Kies Applicaties
Kies Instellingen
Kies Draadloos en netwerk
Kies Mobiele netwerken
Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan
Kies Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APNs te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt
Bij Naam, voer Mobiel Internet in
Bij APN, voer internet in
Bij Proxy, voer niets in
Bij Poort, voer niets in
Bij Gebruikersnaam, voer niets in
Bij Wachtwoord, voer niets in
Scroll naar beneden
Bij MCC, voer 204 in
Bij MNC, voer 08 in
Bij Verificatietype, kies PAP
Bij Type toegangspunt, kies internet
Kies de menu-toets
Kies Opslaan
Kies Mobiel Internet en vink deze aan
Keer terug naar het Hoofdmenu
Startpagina instellen
Kies Internet
Kies de menu-toets en kies Meer
Kies Instellingen
Scroll naar beneden
Kies Startpagina instellen
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK
Keer terug naar het Startscherm
Startscherm
Zet de Samsung Galaxy S Plus uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Kijk voor meer informatie over internet op uw Samsung ook op het Simyo Forum: https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-internet-op-mijn-smartphone-doet-niet-753/
Bedankt voor je snelle reactie Martijn! Het is gelukt!
Hoi marijn,
Jij had het zelf al gevonden en daar had Sjorss dan ook weer wat aan 🙂 Handig hè, het forum!
groetjes, Charlene
Hoi IIris,
Heb jij ook iets aan die instellingen gehad, of moet ik voor jou nog even naar je aansluiting kijken? Dat hoor ik graag van je.
Groetjes, Charlene
Hoi Sjorss,
Jouw topic had ik ook gevonden.
Groetjes,
Charlene
Jij had het zelf al gevonden en daar had Sjorss dan ook weer wat aan 🙂 Handig hè, het forum!
groetjes, Charlene
Hoi IIris,
Heb jij ook iets aan die instellingen gehad, of moet ik voor jou nog even naar je aansluiting kijken? Dat hoor ik graag van je.
Groetjes, Charlene
Hoi Sjorss,
Jouw topic had ik ook gevonden.
Groetjes,
Charlene
Beste Charlene,
Ik heb maandag de instellingen veranderd zoals hierboven beschreven, mijn internet heeft het toen een dag gedaan. Dinsdag deed mijn internet het echter al niet meer en sindsdien is het mij niet gelukt om het te gebruiken. Ik heb al meerdere keren opnieuw geprobeerd om de instellingen weer te veranderen maar dit werkt nu niet meer.
Zou je daarom inderdaad even naar mijn aansluiting kunnen kijken? Het internet heeft dus wel een dag gewerkt dus mogelijk is bij de aansluiting iets veranderd.
Gr Iris
Ik heb maandag de instellingen veranderd zoals hierboven beschreven, mijn internet heeft het toen een dag gedaan. Dinsdag deed mijn internet het echter al niet meer en sindsdien is het mij niet gelukt om het te gebruiken. Ik heb al meerdere keren opnieuw geprobeerd om de instellingen weer te veranderen maar dit werkt nu niet meer.
Zou je daarom inderdaad even naar mijn aansluiting kunnen kijken? Het internet heeft dus wel een dag gewerkt dus mogelijk is bij de aansluiting iets veranderd.
Gr Iris
Hoi Iiris,
ik zie dat de optie Internet op je mobiel bij jou haperde, maar dat ze dat nu voor je hebben rechtgezet. Je zou dus gewoon weer moeten kunnen internetten.
Klopt dat? :)
Groetjes,
Charlene
ik zie dat de optie Internet op je mobiel bij jou haperde, maar dat ze dat nu voor je hebben rechtgezet. Je zou dus gewoon weer moeten kunnen internetten.
Klopt dat? :)
Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,
Het werkt nog steeds niet, ik heb mijn telefoon al een aantal keer uit en aangezet zoals is gezegd in het telefoongesprek. Er was sprake van een storing, kan jij mij vertellen of deze storing al verholpen is of dat het nog hieraan kan liggen dat het niet werkt?
Het is wel heel erg vervelend dat ik nu al een week geen gebruik kan maken van mijn internetbundel.
Gr Iris
Het werkt nog steeds niet, ik heb mijn telefoon al een aantal keer uit en aangezet zoals is gezegd in het telefoongesprek. Er was sprake van een storing, kan jij mij vertellen of deze storing al verholpen is of dat het nog hieraan kan liggen dat het niet werkt?
Het is wel heel erg vervelend dat ik nu al een week geen gebruik kan maken van mijn internetbundel.
Gr Iris
Hoi IIris,
Inderdaad, heel vervelend 😞 Maar de storing die is inmiddels al lang verholpen dus dat is het niet.. Ik ga je simkaart daarom even opnieuw op het netwerk zetten. Ik wil je vragen om je toestel daarom nog eenmaal uit te zetten voor 10 minuutjes, en dan weer aan. Dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden.
Sorry dat het nu al zo lang duurt. Laat je het me weten of het iets heeft opgeleverd?
Groetjes,
Charlene
Inderdaad, heel vervelend 😞 Maar de storing die is inmiddels al lang verholpen dus dat is het niet.. Ik ga je simkaart daarom even opnieuw op het netwerk zetten. Ik wil je vragen om je toestel daarom nog eenmaal uit te zetten voor 10 minuutjes, en dan weer aan. Dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden.
Sorry dat het nu al zo lang duurt. Laat je het me weten of het iets heeft opgeleverd?
Groetjes,
Charlene
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.