Skip to main content

.

Ey,



Sinds een 2/3tal dagen heb ik last dat ik geen 3G meer heb en wel nog 2G. Ik zie het teken wel van 3G bovenin me HTC one m8 maar er komt geen data door. Als ik deze hard op 2G zet werkt het wel. Ik heb dit getest op meerdere plekken rondom Ede. Iemand een idee? Opnieuw opstarten/instellen heb ik allemaal al gedaan.
Ook ik heb hier al meer dan een week last van. Van alles geprobeerd en zojuist ook kwartier uit gehad en weer aan... helaas geen verschil en nog steeds internetloos.
Ook hier geen verbetering, wel vanmiddag een korte tijd gehad dat de (data) verbinding volledig weg was. Ik vraag me op het moment ook af wat nu daadwerkelijk het probleem is, aangezien 3g en hsdpa op het zelfde netwerk zit vindt ik het raar dat een van de twee het niet doet. Is er al enige vordering? Zo ja enig idee hoe lang het nog zal duren?
Weer een dag verder, weer een slechte verbinding. Blijft drama!
Hoi allemaal,



Helaas is het ons niet precies bekend wat er aan de hand is. Juist omdat H+ wel werkt. Er zijn door KPN wat wijzigingen doorgevoerd op het netwerk en voor het de meeste klanten is het probleem opgelost. Helaas hebben we nog een handjevol klanten die geen 3G kunnen gebruiken.



We hebben dit opnieuw doorgezet naar de netwerkspecialist van KPN. Ik ga ervoor zorgen dat jullie allemaal weer gratis 4G van ons krijgen. Ik moet in dat geval wel van jullie weten of jullie een telefoon hebben die 4G-ready is. Als jullie mij dit vandaag laten weten, ga ik er vandaag nog voor zorgen dat 4G geactiveerd wordt.



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Goedemiddag en dan voor de reactie.

Mijn telefoon is 4g ready (iphone 6s).

Echter is dit van de week ook voorgesteld en heeft dit niet gewerkt.
Beste allen,



Ook hier nog steeds geen mobiel internet, het begint nu echt vervelend te worden. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.

Ikzelf heb een iPhone 6 die ook 4G ready is. Ik heb alle instructies die Simyo mij aan de klantenservice heeft verteld opgevolgd en ook de instructies die door de medewerkers op dit forum zijn gezet. Maar helaas.



Ik weet zelf niet veel over de techniek die achter mobiel internet zit, maar zou het helpen om een nieuwe SIM kaart op te sturen, misschien hebben de mensen die hier last van hebben een bepaalde identificatie die het netwerk van KPN eruitgooit? Ik zeg maar wat hoor, maar is misschien wel moeite waard om te testen?



groeten,



Appie
Hoi DijkMijk & AppieChappie,



@DijkMijk, de vorige keer zou het probleem opgelost zijn waardoor onze IT afdeling je niet op 4G heeft gezet. Het is door ons niet snel genoeg gecommuniceerd. Sorry hiervoor. Ik heb je nummer doorgezet naar onze IT afdeling en hoop dat ze zo snel mogelijk 4G voor je kunnen inschakelen.



@AppieChappie, ook jouw nummer heb ik doorgezet naar onze IT afdeling. Ik kan niets beloven, maar ik hoop dat ze vandaag nog 4G voor je aanzetten. Dit werkt namelijk wel zoals het hoort.



Helaas verwacht ik niet dat dit probleem ligt aan jullie simkaarten. In eerste instantie hadden veel klanten last van dit probleem. Na enkele aanpassingen aan de kant van KPN, Was het voor het grootste gedeelte opgelost. Wat er nu precies voor jullie nog niet in orde is, durf ik niet te zeggen. Ik kan je wel beloven dat onze knappen koppen van de IT afdeling er bovenop zitten en contact blijven houden met de netwerkspecialisten van KPN.



Ik wil jou nog wel even vragen om je telefoon uit en aan te zetten. Ik heb voor de zekerheid nog een reset uitgevoerd op je simkaart.



Groetjes,

Angela
Mijn telefoon heeft LTE.
Ha Angela,



Ik zie het bericht helaas nu pas. Ook ik heb nog steeds geen mobiel internet. Ik heb een samsung s6 dus 4G ready. Hopelijk kan dat snel worden ingeschakeld. Het begint inderdaad echt heel vervelend te worden.
Simyo,



Goedenavond.

Dit duurt te lang en de oplossingen die aangedragen worden werken niet.

Geen 2g, 3g, geen 4g oftewel al bijna twee weken geen internet.

Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en mijn bereikbaarheid onderweg is minimaal.



Dit is voor mijn werk zeer onwenselijk en ik verwacht een oplossing van Simyo in de komende dagen.

Mocht dit om wat voor reden niet lukken zal ik mijn bereikbaarheid bij een andere provider gaan zoeken en de samenwerking met Simyo beëindigen.
Ik was even een paar dagen weg, hier ook nog steeds drama.



Mijn telefoon is ook 4g ready. Er is al gezegd dat dit zou zijn aangezet, is dat niet gedaan of?
Hallo allen,



Maandag zal ongetwijfeld een update van een moderator volgen, het lijkt een lastig probleem te zijn, de moderatoren zijn ook afhankelijk van de netwerkspecialisten van KPN en Simyo om jullie verder te kunnen informeren.
Hoi allemaal,



Zoals Franswon al goed heeft uitgelegd, zijn wij afhankelijk van informatie vanuit KPN. Uiteraard zitten we er bovenop en proberen we zoveel mogelijk los te peuteren. De vorige keer zijn jullie niet op 4G gezet, omdat het probleem toen opgelost zou moeten zijn. Zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven, had dit beter gecommuniceerd moeten worden door ons. Mijn excuses.



Zojuist heb ik de bevestiging gehad dat iedereen op 4G gezet is vanochtend. Ik wil jullie vragen om de instellingen van je telefoon waar nodig aan te passen en de telefoons opnieuw op te starten. Kunnen jullie mij vertellen of 4G werkt?



@Franswon, bedankt voor je bericht :)



Groetjes,

Angela
4G werkt hier!
Ik sta nu inderdaad op 4g, ik kreeg alleen wel een smsje dat ik nu buiten mijn bundel data verbruik. Terwijl ik nog 978 MB over heb.
De 4G oplossing is leuk, maar niet voor mij. Ik heb een OnePlus One toestel. Dat toestel kan 4G ontvangen maar niet op de bandbreedte van KPN... KPN zit op de 800Mhz frequentie. OnePlus op de 1800.



Kortom: wat kan er voor mij gedaan worden?



En blijven roepen dat jullie excuses maken voor de slechte communicatie begint ook een beetje flauw te worden 😞
Ik heb mijn instellingen voor de zekerheid nog opnieuw voor 4G ingesteld en mijn telefoon een kwartier uit gehad en opnieuw aangedaan. Het lijkt wel steeds verbinding te willen maken met 4G maar helaas heb ik nog steeds geen werkend internet.
Update van mijn zijde: mobiel internet heeft in de tussentijd nog steeds niet gewerkt. Na het bericht van Angela vanochtend heb ik de instructies opgevolgd, maar helaas werkt 4G niet.

Ik zie voor 1 seconde het 4G symbool verschijnen en dan switched de telefoon automatisch naar 3G die het dus niet doet.

Het lijkt erop alsof ik er dus afgekicked wordt ofzo. Anyway, voor mij wordt het nu ook uitermate vervelend, en ik zal dan net als DijkMijk moeten zoeken naar een andere provider als dit niet binnen enkele dagen wordt opgelost.



Groeten,



Appie
Rectificatie aangaande mijn eerdere bericht over 4G: blijkbaar heb ik het (op sommige plekken?) toch wel! Nadat mijn verbinding weer was weggevallen heb ik het toestel herstart. Ineens stond er een 4G-logo rechtsboven in het scherm. Speedtest uitgevoerd en heb een download van 32 Mb en upload van 21 Mb!



Kennelijk beschikt KPN tegenwoordig ook over de 1400 Mhz band voor 4G of is hier iets magisch aan de hand? 😃
@PlagueVeritas, ik snap dat je de excuses niet altijd kan waarderen, maar in sommige gevallen kan ik weinig anders aanbieden 😞 Het klopt dat KPN hard bezig is om 4G ook op 1800 Mhz beschikbaar te maken. In veel grote steden is dit al aanwezig 🙂 Om die reden kun jij waarschijnlijk al gebruik maken van 4G. Gelukkig!



@casper15567, dat valt te verklaren! Je hebt deze maand een gratis MB bundel van ons gekregen. Je waarschuwingssms'jes worden hier niet op aangepast. Je extra MB's zijn dus ingegaan nu. Je krijgt ook over deze bundel weer sms'jes 🙂



@MMP & AppieChappie, de 4G optie is netjes aangezet en staat helemaal juist op het netwerk. Hier kan het dus eigenlijk niet mee te maken hebben. Hebben jullie de APN aangepast? Of staat deze nog op portalmmm.nl (dit is degene die wij aanraden)



Verder ben ik nog steeds aan het rondvragen hoe het ervoor staat. KPN heeft opnieuw aangegeven dat het probleem opgelost is. Ik wil niet weer loze beloftes doen, en heb jullie dus nog niet van 4G afgehaald. Kan 1 van jullie met een werkende 4G verbinding, zijn telefoon weer eens op 3G forceren en checken wat dit doet. Op het moment dat het niet werkt, meld mij dan even jou postcode gebied. Dan bel ik hiermee direct de netwerkspecialist van KPN. Blijf verder vooral lekker gebruik maken van 4G 🙂 Zo lang het niet opgelost is, zal ik je hier niet vanaf halen.



Groetjes,

Angela
Angela, ik heb mijn htc hard op 3G gezet en dat werkt nog niet. 4G werkt wel 🙂
Hoi Angela,



Ik heb de APN op portalmmm.nl staan. Dit klopt toch? Zodra ik enkel mobiel internet heb ingeschakeld zie ik de 4G+ knipperend boven in mijn scherm verschijnen. Wanneer ik naar mobiele netwerken ga zie ik onder netwerkoperators knipperend simyo staan. Het lijkt dus alsof ik wisselend van simyo netwerk wordt afgekickt/geen verbinding kan maken.

Ik heb ook handmatig de APN ingesteld van portalmmm.nl zoals jullie ook op de website aanbevelen voor 3G en 4G. Ik zou verder niet goed weten of er nu iets verkeerds is ingesteld of wat ik nog zou kunnen aanpassen?
Heb je deze gevolgt: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/ ?
@TDJ ja dank, precies die heb ik gevolgd!
Echter zonder restultaat dus..

Reageer