Skip to main content

.

Ik had in de maand februari 4G aangezet (via de site) om even te testen, dit werkte goed...Maar heb het voor 25 feb ook weer uitgezet. Ik kon tot vrijdag 28 februari (laatste dag vd maand en bundel) perfect internetten, zowel 3G als 4G. Vanaf zaterdag 1 maart (ingang nieuwe maand/bundel) kan helemaal NIET meer internetten via 3G. 

Ik zie wel gewoon het 3G icoontje in de statusbalk van mijn iPhone 5S. Als ik het internet probeer op te gaan krijg ik de volgende melding: "Er is geen netwerkverbinding beschikbaar. Ga naar Instellingen om een verbinding te selecteren".



Het is nu zondag en nog steeds geen 3G verbinding. Inmiddels heb ik dit weekend de volgende handelingen uitgevoerd:



- 4 keer opnieuw APN instellingen ingevoerd en iPhone rebooted (ook met 15 a 20 minuten de telefoon uit te laten)

- 2 keer iPhone helemaal terug naar Fabrieksinstellingen gezet

- Vliegtuigmodus uit en aan.... dit heb ik een keer of 4 geprobeerd

- 3 keer SIM card eruit gehaald en weer terug in mijn iPhone 5S



Niets helpt, geen mogelijkheid tot internetten via 3G. Internetten via WiFi doet het gewoon wel goed.



Ik vind het zeer toevallig dat ik op 28 februari nog prima kan internetten via zowel 3G en 4G, en op 1 maart ineens niet meer kan internetten via 3G



Ik word graag geholpen door een Simyo medwerker in deze
Ik ga nu morgen mijn 4e dag in zonder 3G internet. Medewerker(s) van de Klantenservice beloofde mij dat ik vandaag voor 17.30u weer zou kunnen internetten, deze belofte is niet nagekomen. Ik heb meerdere collegae gesproken van de Klantenservice.



Ook via jullie Fb pagina heb ik zoals werd gevraagd mijn gegevens door te geven; ook hier geen oplossing geboden tot dusver.



Hier op dit forum wordt ook niet gereageerd op mijn topic van ruim een dag geleden.



Mocht ik binnen 24 uur niet gebruik kunnen maken van mijn 3G (waar ik gewoon netjes elke maand voor betaal), ben ik voornemens mijn contract bij Simyo te laten ontbinden, dit door Simyo in gebreke te stellen.



groeten



een zeer ontevreden klant die verschillende beloftes wordt gedaan door Simyo en niet nagekomen worden
zojuist weer contact gehad met de zogenaamde "Klantenservice''. Wat mij gisteren is beloofd door meerdere Simyo medewerkers is dus niet uitgevoerd. Wederom wordt mijn probleem voorgelegd bij de IT afdeling... Er moeten wat instellingen aangepast worden, iets wat mij dus gisteren ook beloofd is.



Wederom dus geen internet en ga morge ik de 5e (!!!) dag in zonder internet.



Het gaat zeer hard achteruit met Simyo, ben al jaren klant... NAuwelijks problemen gehad tot deze week. Maar dat het gewoon niet word opgelost, terwijl je keurig al je rekeningen betaalt op tijd en Simyo niet de diensten levert waarvoor de klant betaald, vind ik ronduit slecht.



Ergste is nog dat de Simyo medewerkers van alles beloven en totaal niet nakomen, niets gewoon...



Toch maar eens verder kijken naar een mobiele provider die zijn klanten wel serieus neemt en internet via 3G kan bieden (iets wat bij Simyo al bijna 5 dagen niet mogelijk is)
Hoi Geert1976,



Misschien heeft één van m'n collega's die je al gesproken hebt het al verteld, maar er blijkt een issue te zijn met iPhones als je van 4G teruggaat naar 3G. Mij is in elk geval niet helemaal duidelijk waar dit aan ligt, want het is behoorlijk technisch :(



Het is in ieder geval opgelost inmiddels, maar dat had inderdaad wel wat sneller gekund misschien.



Wat ook niet helpt, is dat je via elk bekend servicekanaal én Facebook (geen servicekanaal) contact met ons opneemt over dit probleem. Dat werkt erg onoverzichtelijk, helaas en zorgt er voor dat er meerdere collegae tegelijk aan het werk zijn met jouw probleem en onze IT afdeling krijgt meerdere berichten om met jou verbinding aan de slag te gaan.



Ook het vaker plaatsen van een topic op het forum zal de oplossing niet versnellen.



Zoals gezegd; het is inmiddels opgelost, maar ik wil je vriendelijk verzoeken om je vragen voortaan via één servicekanaal te stellen 🙂

Reageer