Skip to main content
Beantwoord

Fout in melding dataverbruik

• July 28, 2026
  • 1 reactie
  • 12 Bekeken

Deze maand heb ik meer internet verbruikt dan normaal. Al op de helft van de maand kreeg ik een bericht dat ik 80% procent had verbruikt. Ik heb deze maand tot drie keer meer MB’s gekocht en vandaag kreeg ik na de derde keer, weer een bericht dat ik op 80% van mijn internetbundel van 500 MB heb verbruikt. Dat is op zich allemaal begrijpelijk en niet zo’n probleem.
Maar 30 minuten na dat. bericht, kreeg ik een bericht dat mijn nummer geblokkeerd is en dat ik voor € 434,79 buiten mijn bundel verbruikt heb. Dit kan toch niet kloppen? Vooral omdat ik mijn telefoon tussen 10:00 en 10:40 niet gebruikt heb.

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Doort,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrikt. Je verwacht natuurlijk niet dat je kort na een waarschuwing ineens met zulke hoge buitenbundelkosten wordt geconfronteerd. Het klopt inderdaad dat dit kan gebeuren wanneer de databundel volledig is verbruikt en er daarna buiten de bundel data wordt gebruikt. In onze waarschuwing sms geven we ook aan dat er na het bereiken van je bundel extra kosten kunnen ontstaan wanneer je data blijft gebruiken. De overgang kan soms snel gaan, zeker wanneer er op de achtergrond veel data wordt verbruikt door bijvoorbeeld apps of updates.

Ik kijk graag met je mee. Zou je mij een privébericht willen sturen met je gegevens? Dan kan ik je situatie erbij pakken en samen met je kijken naar de mogelijkheden.

Groetjes,
Khadija

1 reactie

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 28, 2026

Hoi ​@Doort,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrikt. Je verwacht natuurlijk niet dat je kort na een waarschuwing ineens met zulke hoge buitenbundelkosten wordt geconfronteerd. Het klopt inderdaad dat dit kan gebeuren wanneer de databundel volledig is verbruikt en er daarna buiten de bundel data wordt gebruikt. In onze waarschuwing sms geven we ook aan dat er na het bereiken van je bundel extra kosten kunnen ontstaan wanneer je data blijft gebruiken. De overgang kan soms snel gaan, zeker wanneer er op de achtergrond veel data wordt verbruikt door bijvoorbeeld apps of updates.

Ik kijk graag met je mee. Zou je mij een privébericht willen sturen met je gegevens? Dan kan ik je situatie erbij pakken en samen met je kijken naar de mogelijkheden.

Groetjes,
Khadija